×
×

قطعی بودن اجرای سراج

  • کد نوشته: 39067
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • رهبر ارکستر ملی با اعلام اینکه اجرای تازه این مجموعه به خوانندگی حسام‌الدین سراج به زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود از مشخص شدن ترکیب کادر فنی این ارکستر خبر داد. همایون رحیمیان درباره آخرین وضعیت ارکستر ملی که وی در چند اجرای اخیر رهبری آن را برعهده داشته است به خبرنگار مهر گفت: طی روزهای […]

  • رهبر ارکستر ملی با اعلام اینکه اجرای تازه این مجموعه به خوانندگی حسام‌الدین سراج به زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود از مشخص شدن ترکیب کادر فنی این ارکستر خبر داد.

    همایون رحیمیان درباره آخرین وضعیت ارکستر ملی که وی در چند اجرای اخیر رهبری آن را برعهده داشته است به خبرنگار مهر گفت: طی روزهای اخیر جلساتی در موسسه ارکسترهای معاونت هنری وزارت ارشاد تشکیل شده که قرار است هیات داوری نوازندگان و کادر فنی ارکستر را انتخاب کنند و بعد از آن طبق روال گذشته فعالیت‌های ارکستر ملی برای اجرای جدید آغاز شود.

    وی درباره برگزاری برنامه تازه ارکستر ملی با خوانندگی حسام‌الدین سراج خاطرنشان کرد: این برنامه به طور حتم برگزار می شود اما با توجه به تغییر و تحولاتی که طی ماه‌های اخیر در بدنه دولت با برگزاری انتخابات داشتیم بنابراین ترجیح دادیم تا در بهترین شرایط این کنسرت را برگزار کنیم.

    رحیمیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها قرار بر این است که این اجرا برنامه‌ای از آلبوم “نگاه آسمانی” به آهنگسازی من و خوانندگی حسام‌الدین سراج که سال‌ها پیش توسط انتشارات سروش منتشر شده بود، باشد اما با توجه به اینکه من تعدادی از پارتیتورهای این قطعات را در آن زمان کپی نکرده بودم و دسترسی مستقیمی هم به این پارتیتورها که آن زمان در صدا و سیما به صورت دستی نوشته شده بود، ندارم بنابراین منتظرم تا تعدادی از این نت ها را پیدا کنم تا کار نت‌نویسی کامپیوتری آن را آغاز کرده و آنها را برای اجرا آماده کنم.

    رهبر ارکستر ملی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تمام تلاشِ من و همکارانم در ارکستر ملی این است که بتواند با تمرین و تلاش‌های زیادی که می‌کند یک برنامه با کیفیت را به مخاطبان و علاقه‌مندان ارکستر ملی ارائه کند چراکه تماشاگران و شنوندگان موسیقی ایران شایسته شنیدن بهترین آثار در ارکستر ملی هستند و ما هم باید تلاش کنیم تا در انجام این امر مهم به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم.

    تازه‌ترین اجرای ارکستر ملی به اجرای برنامه در روز  گرامیداشت سعدی با خوانندگی معتمدی در تالار وحدت باز می‌گردد.

    https://musiceiranian.ir/?p=39067
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *