×
×

شکوهی: اگر اقتصاد و بخش مالی بخش مهمی از مملکت است، مسأله فرهنگ هم به همان میزان از نظر ما می‌تواند مهم باشد

  • کد نوشته: 38813
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۹ام تیر ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • شهرام شکوهی در حاشیه برگزاری کنسرت در اهواز  در خصوص خواسته‌اش از رییس جمهور منتخب بیان کرد: رِئیس جمهور منتخب آقای دکتر حسن روحانی دغدغه‌های زیادی دارند اما از نظر من و هنرمندانی که در هنر موسیقی هستند و دوستانی که در بخش فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند، اگر اقتصاد و بخش مالی بخش مهمی […]

    شکوهی: اگر اقتصاد و بخش مالی بخش مهمی از مملکت است، مسأله فرهنگ هم به همان میزان از نظر ما می‌تواند مهم باشد
  • کنسرت شهرام شکوهی

    شهرام شکوهی

    شهرام شکوهی در حاشیه برگزاری کنسرت در اهواز  در خصوص خواسته‌اش از رییس جمهور منتخب بیان کرد: رِئیس جمهور منتخب آقای دکتر حسن روحانی دغدغه‌های زیادی دارند اما از نظر من و هنرمندانی که در هنر موسیقی هستند و دوستانی که در بخش فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند، اگر اقتصاد و بخش مالی بخش مهمی از مملکت است، مسأله فرهنگ هم به همان میزان از نظر ما می‌تواند مهم باشد چرا که فرهنگی که در کنار آن اقتصاد رشد کند به تعالی مملکت در همه زمینه‌ها خواهد انجامید.

    وی ادامه داد: یکی از اهداف رییس جمهور منتخب باید این باشد که به تعالی فرهنگ کمک کند. اهالی فرهنگ در ایران آدم‌های پرتوقعی نیستند و در همین حد که به آن‌ها احترام گذاشته شود و امکانات اولیه و حداقلی کارشان در اختیارشان قرار داده شود کفایت می‌کنند و مطمئناً بهترین بازده را هم خواهد داشت.

    شکوهی گفت: ساخت چند سالن استاندارد کنسرت در شهرهای بزرگ خیلی کار سختی نیست. در این زمینه می‌شود حتی بخش خصوصی را در آن فعال کرد، چراکه درآمدزایی خوبی هم دارد. با خیلی از دوستان که صحبت می‌کنم می‌گویند که اگر جوانان ما هفته‌ای یا ۲ هفته یک بار، به سالن‌های کنسرت بیایند و انرژی خودشان را تخلیه کنند، خیلی از بزهکاری‌ها در سطح جامعه کم می‌شود و کمتر به سمت خلاف‌ می‌روند، چراکه با کنترل مسؤولان به سالن کنسرت می‌آیند و انرژی یک هفته خودشان را خالی می‌کنند و به این صورت تا یک هفته آرام خواهند شد و سراغ چیزهای دیگر نمی‌روند اما اگر نگذاریم به چنین مکان‌هایی بیایند و لذت نبرند به سراغ چیزهای دیگر می‌روند که به ضرر جامعه است.

    شکوهی در ادامه به اشاره به وضعیت ترانه‌سرایی در کشور تصریح کرد: موسیقی ما اصلاً مشکل ترانه‌سرا ندارد. تنها مشکلی که ما نداریم ترانه‌سرا است. مشکل اصلی ما، نبود خواننده خوب است چراکه نسبت به ترانه‌سراها و بخش‌های دیگر موسیقی خواننده خوب کم داریم. همین چند خواننده خوبی هم که می‌خوانند کم هستند ولی امیدوارم که خوانندگان ما کمتر به سمت تقلید بروند و به صدای خودشان که صدای خوبی است بپردازند تا هم رقابت بیشتر و هم موسیقی قوی‌تر و پویاتر ‌شود.

    شکوهی در خصوص این که چرا به رغم بیماری حاضر به اجرای کنسرت شد، توضیح داد: من هفته پیش از کنسرت آنژیوگرافی قلب شدم و به من گفتند که باید عمل باز انجام بدهی و بعد از یک سال و نیم مرخص شوم اما در اهواز بلیت فروشی برای کنسرت من انجام شده بود و نمی‌خواستم بدقولی کنم.

    وی افزود: ابتدا آنژیو شدم و دو فنر در قلب من گذاشتند و دو بالن زدند تا عروق بسته شده باز شوند و هم‌اکنون هم خدا را شکر بهتر هستم. دکترها هم گفتند که در موقع خواندن زیاد به خودت فشار نیاور اما من گفتم که نمی‌توانم چون پولی که می‌گیرم را حلال نمی‌دانم و این همه جمعیت حاضر در سالن حداقل حقی که دارند این است که من درست بخوانم.

    این خواننده با عالی توصیف کردن استقبال مردم اهواز از کنسرت خاطرنشان کرد: من قبل از اهواز در بندرعباس کنسرتی را اجرا کردم و در شیراز هم کنسرتی داشتم. جنوبی‌ها فوق‌العاده هستند.

    او تاکید کرد: ارتباطی که با مردم برقرار می‌کنم برای من مهم است و در اهواز این ارتباط به خوبی انجام شد. کسی که هزینه می‌کند و به کنسرت می‌آید حداقل چیزی که باید نصیب‌اش شود این است که صدای خوبی را بشنود. سالنی که در آن کنسرت شهر اهواز برگزار شد یک سالن ورزشی بود و سالن برگزاری کنسرت نیست و اصول آکوستیک در آن رعایت نشده و ممکن است صدا، حاضران در سالن را اذیت کند.

    وی بیان کرد: اگر صدا درست به گوش مردم نرسید نه تقصیر صدابردار است و نه برگزارکننده کنسرت چراکه برگزار کننده سالن دیگری در اهواز برای برگزاری این کنسرت نداشت.

    این خواننده حق مردم اهواز را نداشتن یک سالن برای اجرای کنسرت ندانست و گفت: لیاقت مردم اهواز خیلی بیشتر از این‌ها است و باید حداقل یک سالن ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ نفری خوب با تهویه خوب و صدای خوب داشته باشند. نمی‌خواهم بگویم به آن‌ها بی‌حرمتی می‌شود ولی در آن حدی که این مردم حرمت و لیاقت دارند نصیب آن‌ها نشده است.

    شکوهی همچنین خاطرنشان کرد: من موسیقی ایرانی را گوش نمی‌دهم و به صورت حسی به این شکل می‌خوانم. حالا بعضی‌ها می‌گویند سبک یا مدل‌داری اما گفتن سبک ادعا می‌شود و در هر حال من شهرام شکوهی می‌خوانم.

    وی درباره آلبوم جدید خود بیان کرد: در آلبوم جدید تمام سعی خود را کرده‌ام و این امید هست که اگر از آلبوم اول من بهتر نشد، در همان حد باشد.

    او، با اشاره به این که حتماً در آینده به اهواز خواهد آمد، افزود: حتماً در فصل زمستان که فصل مطلوب‌تری است به اهواز می‌آیم تا حداقل حاضران در سالن گرم‌شان نشود.

    https://musiceiranian.ir/?p=38813
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *