×
×

با حضور رهبر میهمان، میرامیر میری و خواننده میهمان وحید تاج
برگزاری ارکستر بزرگ سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» در کرمان

  • کد نوشته: 386870
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱ام تیر ۱۳۹۹
  • ۰
  • معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برگزاری ارکستر سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» برای نخستین‌بار در کرمان خبر داد.

    برگزاری ارکستر بزرگ سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» در کرمان
  • ارکستر خواجوی کرمانی

    معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برگزاری ارکستر سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» برای نخستین‌بار در کرمان خبر داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، محمد جهانشاهی در حاشیۀ نشست با «میرامیر میری» آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر که به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای ارکستر سازهای ملی در کرمان برگزار شد، گفت: این ارکستر با سازهای ملی و اشعاری از خواجوی کرمانی و با قطعاتی از آهنگ‌سازان نامدار کشوری در حال تمرین است.

    وی با بیان این که شهرداری کرمان با هدف رشد و پیشرفت موسیقی و بومی‌سازی ارکستر برای اجرهای استانی و کشوری این رویداد را رقم خواهد زد، گفت: در این ارکستر که به سرپرستی «سهیل حسنی سعدی» از هنرمندان موسیقی کرمان تشکیل شده است، از سازهای ملی و ۵۹ نوازنده استفاده می‌شود.

    معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان افزود: رهبر مهمان ارکستر، «میرامیر میری» است؛ ضمن این‌که از حضور این استاد مطرح کشوری در کارگاه‌های آموزشی ازجمله رهبری ارکستر، آهنگ‌سازی و آموزش نوازندگان برای کارِ ارکسترال، طی چهار تا پنج جلسه استفاده خواهیم کرد.

    جهانشاهی افزود: خوانندۀ مهمان این ارکستر نیز استاد «وحید تاج» است که از حضور وی برای آموزشِ علاقه‌مندان به خوانندگی و موسیقی، در ورک‌شاپ دوروزه استفاده خواهیم بُرد.

    وی با بیان این‌که هدف نهایی در راه‌اندازی این ارکستر، بومی‌سازی ارکستر در کرمان است، گفت: همچنین برای نوازندگی سازهایی هم که در کرمان نداریم، از نوازنده‌های مهمان استفاده می‌کنیم و در کنار آن به تعلیم نوازنده‌های کرمانیِ این سازها خواهیم پرداخت.

    معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار امیدواری کرد با این حرکت ضمن بالا بردن ظرفیت هنری شهر کرمان، شاهد حضور بیشترِ هنرمندان موسیقی در ارتقای فرهنگ شهر کرمان باشیم.

    جهانشاهی افزود: با توجه به این‌که خواهرخواندگی با تعدادی از شهرهای دنیا در دستور کار شهرداری کرمان قرار دارد؛ نیازمندیم شاخص‌های فرهنگی و هنری را در محیط شهری ارتقا ببخشیم و این ارکستر پیش‌زمینه‌ای است تا امسال با کمک نهادهای تخصصی و متولی، گام‌های جدیدی در این راستا را برداریم.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=386870
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *