×
×

از کارگاه آموزشی تا تیزرسازی!

  • کد نوشته: 38191
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • فعالیت های جانبی ستاره ها همیشه جذاب است. مخصوصا برای کسانی که نام خود را طرفدار فلان خواننده می دانند این ماجرا، موضوعیت بیشتر دارد که هنرمند مورد علاقه شان جز خوانندگی مشغول چه کاری است و چه دغدغه های دیگری را دنبال می کند. در گزارش زیر به فعالیت های جانبی محسن یگانه، محسن […]

  • فعالیت های جانبی ستاره ها همیشه جذاب است. مخصوصا برای کسانی که نام خود را طرفدار فلان خواننده می دانند این ماجرا، موضوعیت بیشتر دارد که هنرمند مورد علاقه شان جز خوانندگی مشغول چه کاری است و چه دغدغه های دیگری را دنبال می کند. در گزارش زیر به فعالیت های جانبی محسن یگانه، محسن چاوشی، علی لهراسبی و یغما گلرویی اشاره ای کوتاه شده:

    یگانه و استقلال در تنظیم

    محسن یگانه یکی از خواننده های پرطرفدار کشورمان است که هوادارانش با دقت فعالیت های او را زیر نظر دارند. او بعد از انتشار آلبوم سومش یعنی «حباب» در یک برنامه رادیویی به طور رسمی اعلام کرد که دیگر نباید منتظر آلبوم جدیدی از او باشیم. دلیل این تصمیم هم ظاهرا این است که محسن می خواهد کمی به زندگی شخصی اش بپردازد و از طریق انتشار تک شخصی اش بپردازد و از طریق انتشار تک آهنگ، با مخاطبانش در ارتباط باشد.

    نگاهی به فعالیت های جانبی ستاره های موسیقی

    شاید جالب باشد بدانید که آقای یگانه این روزها به شدت روی تنظیم متمرکز شده و قصد دارد بیش از گذشته در این زمینه فعالیت داشته باشد. او در یکی از گفت و گوهای اخیرش در این مورد گفته: «من دارم به یک آینده دیگر، یعنی مستقل شدن در زمینه تنظیم فکر می کنم. در مورد ترانه و ملودی شکست نخوردم و امیدوارم بتوانم در این زمینه (تنظیم) هم موفق باشیم. یک مقدار به من اجازه دهید، شاید من هم بتوانم در حوزه تنظیم کارهای عجیب و غریبی انجام دهم. وقتی می توانم یک کاری را خودم انجام دهم، واقعا بعضی اوقات انرژی تلف کردن است که بخواهم منظورم را به شخص دیگری منتقل کنم تا او کار را به نتیجه برساند. البته بعضی اوقات، نه همیشه!»

    محسن البته جز ماجرای تنظیم این روزها به شاخه ای دیگر از هنر هم علاقمند شده! او به تازگی به تیزرسازی علاقمند شده و قصد دارد به طور جدی آن را پیگیری کند. آقای یگانه در یکی دیگر از گفت و گوهایش در این زمینه گفته: «در حال گذراندن یک سری دوره های مخصوص تیزرسازی هستم و انشاءالله بعد از پایان این دوره ها کارم را در این زمینه آغاز خواهم کرد. البته این کار را به موازات موسیقی دنبال خواهم کرد و این کار لطمه ای به فعالیت موسیقایی ام نخواهد زد.»


    چاوشی و استودیو ۱۰۳

    محسن چاوشی زیاد اهل بیزینس و تجارت نیست و تا امروز تمام تمرکزش را روی موسیقی اش معطوف کرده تا بتواند آثار قابل قبولی را به مخاطبانش ارائه دهد. اما آقای خاص حدودا یک سال است همراه با دوستان هنرمندش یعنی سینا حجازی، حسین صفا و ایمان قیاسی استودیوی مجهزی را در شهرک غرب تهران تاسیس کرده است. استودیویی که ۱۰۲ نام دارد و چاوشی قطعات جدیدش را در آن ضبط و تولید می کند.

    نگاهی به فعالیت های جانبی ستاره های موسیقی

    آقای خاص در گفت و گو با مجله رویش در مورد تاسیس این استودیو گفته: «این استودیو برای من نمی تواند از نظر مالی انگیزه چندانی محسوب شود چون اگر بخواهم به فکر انگیزه های مالی باشم، کارهای بهتری برای رسیدن به انگیزه های مالی وجود دارد که به سراغشان بروم بیشتر دوست داشتم جایی را برای خودم داشته باشم تا در زمان های مناسب بتوانم کار خودم را انجام دهم. این استودیو همچنین می تواند مکانی باشد برای همه آنهایی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند. جوان هایی که تازه اول راه هستند و از استعدادهای خوبی هم برخوردارند.»

    چاوشی هم مثل محسن یگانه، این روزها بیش از گذشته به مقوله تنظیم علاقمند شده است و فعالیت پررنگی در این زمینه دارد. او تنظیم آخرین آهنگ یعنی «برقص آ» را هم خودش انجام داد و نشان داد که حرف های زیادی در این زمینه برای گفتن دارد.


    از تیزرسازی تا کارگاه ترانه…

    علی لهراسبی که با خواندن تیتراژهای تلویزیونی به شهرت خوبی دست پیدا کرده ودیگر به برند تیتراژ تبدیل شده است. مدتی است وارد بیزینس جدیدی به نام تیزرسازی شده! آقای لهراسبی همراه یکی از دوستانش شرکتی را در این زمینه تاسیس کرده و به ساخت تیزرهای تبلیغاتی مشغول شده است.

    نگاهی به فعالیت های جانبی ستاره های موسیقی

    یغما گلرویی هم که این روزها به نوعی پرکارتر از گذشته شده و بعد از چند سال ممنوع الکاری توانسته دوباره به جرگه ترانه سراهای مجاز بازگردد، حدود یک سال است که کارگاه ترانه خود را در خیابان جردن تهران تاسیس کرده و در آن با ترانه سراهای جوان و با استعدادی که دوست دارند در این راه موفق تر عمل کنند، کار می کند. جالب است بدانید که هر ترم از کلاس های یغما حدود دو ماه و نیم طول می کشد و علاقمندان برای حضور در این کلاس ها بایدب رای هر ترم که حدود ۱۰ جلسه هم به طول می انجامد، ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=38191
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *