×
×

رهبر ارکستر«نوای صلح» عنوان کرد

  • کد نوشته: 38183
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  •  رهبر ارکستر«نوای صلح» گفت: هدف از تاسیس موسسه ارکستر ایران چیست؟ اگر هدف قانون‌گذاری و بهبود اوضاع بوده است، پس چرا ارکسترها در چنین فصلی کنسرت ندارند؟ مهدی وجدانی با انتقاد از وضعیت فعلی ارکسترهای دولتی به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ارکستر سمفونیک هر کشوری نیازمند اجرای رپرتوارهای غنی و ویژه […]

  •  رهبر ارکستر«نوای صلح» گفت: هدف از تاسیس موسسه ارکستر ایران چیست؟ اگر هدف قانون‌گذاری و بهبود اوضاع بوده است، پس چرا ارکسترها در چنین فصلی کنسرت ندارند؟

    مهدی وجدانی با انتقاد از وضعیت فعلی ارکسترهای دولتی به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ارکستر سمفونیک هر کشوری نیازمند اجرای رپرتوارهای غنی و ویژه است؛ می‌خواهم بپرسم ارکستر سمفونیک تهران طی یک سال گذشته چه رپرتوار تاثیرگذاری اجرا کرده است؟

    او ادامه داد: مگر جز این بوده که این اواخر ارکستر فقط اجراهای سفارشی داشته است؟ این یک فاجعه محسوب می‌شود. هم‌اکنون هم با حذف رشته سازهای جهانی داریم ریشه‌ها را هم نابود می‌کنیم.

    وی افزود: پیش از تصویب این قانون هم برای سازهایی چون فاگوت، ویلن‌آلتو، ترومبون و… کمبود نوازنده داشتیم و معلوم نیست که آیا پس از این باید نوازنده خارجی دعوت کنیم؟

    این رهبر ارکستر همچنین گفت: فکر می‌کنم سیاستگذاری موسسه ارکستر ایران از اول اشتباه بوده یا مدیریت آن اشکال دارد. این در حالی است که خانه موسیقی هم اگر بودجه‌ای در دست داشته باشد، باید در این شرایط حمایت کند نه اینکه سالانه نشست برگزار کند و صرفا از هنرمندان تقدیر کند.

    وجدانی که رهبری یک ارکستر خصوصی را برعهده دارد، درباره شرایط فعلی ارکسترش گفت: بنده از سال ۸۸ رهبر ارکستر «نوای صلح» هستم و تا امروز هیچ نهادی نخواسته برای سرپا ماندن ما از ارکستر حمایت کند. فقط چند رپرتوار با حمایت حوزه هنری اجرا کردیم و زمانی که مدیر مرکز موسیقی حوزه تغییر کرد، ترجیح نداد با ما همکاری داشته باشد.

    او با بیان اینکه با هزینه شخصی ارکسترش را سرپا نگه داشته است، اضافه کرد: هیچ حمایت و نظارتی بر موسیقی نیست؛ خسته شدیم اینقدر حرف شنیدیم. ای کاش به مرحله عمل هم برسیم.

    مهدی وجدانی تاکید کرد: باید تکلیف موسیقی مشخص شود. چطور در زمان انتخابات ریاست جمهوری صداوسیما اعلام می‌کند که تعداد زیادی قطعه موسیقی ساخته است اما از طرفی دیگر تدریس سازهای جهانی در دانشگاه ممنوع می‌شود.

    این هنرمند در پایان سخنانش گفت: متاسفم، ارکستر سمفونیک در فصلی که باید اجرا داشته باشد و به روی صحنه بیاید، تعطیل است.

    https://musiceiranian.ir/?p=38183
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *