×
×

گفتگو با سامان احتشامی

  • کد نوشته: 37988
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • سامان احتشامی با اشاره به اتمام مرحله ضبط تازه‌ترین آلبوم موسیق‌اش از مسوولان دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای معطل کردن هنرمندان و دیر صادر کردن مجوز آثارشان انتقاد کرد. سامان احتشامی آهنگساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آلبوم جدیدش اینگونه توضیح داد: افتخار این را داشتم که در تازه‌ترین آلبوم خود ۸ قطعه از […]

  • سامان احتشامی با اشاره به اتمام مرحله ضبط تازه‌ترین آلبوم موسیق‌اش از مسوولان دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای معطل کردن هنرمندان و دیر صادر کردن مجوز آثارشان انتقاد کرد.

    سامان احتشامی آهنگساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آلبوم جدیدش اینگونه توضیح داد: افتخار این را داشتم که در تازه‌ترین آلبوم خود ۸ قطعه از آثار محمد سریر را با پیانو و سازهای کوبه‌ای اجرا کنم که چهار قطعه از این آثار شامل قطعات نوستالژیکی است که مردم همیشه آنها را شنیده‌اند و چهار قطعه هم آثار جدیدی هستند که در این آلبوم منتشر خواهد شد.

    احتشامی درباره عنوان این آلبوم گفت: هنوز عنوان ثابتی برای این آلبوم که مراحل نهایی ضبط آن به اتمام رسیده است، انتخاب نشده اما حتم دارم با احساس خوبی که محمد سریر دارد اسم خوبی برای آلبوم انتخاب می‌شود. البته در حال حاضر مشغول میکس اثر هستیم تا هر چه زودتر کار را برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارسال کنیم.

    انتظار برای دریافت مجوز ۴ آلبوم جدید

    وی درباره برنامه‌های آینده خود نیز بیان کرد: مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود هستم که مانند همیشه در تالار وحدت با همراه گروه موسیقی شرقی و ترکیبی جدید و سازبندی‌های مختلف میزبان علاقه‌مندان موسیقی خواهد بود. فعلا تمرینات اولیه اثر آغاز شده و به زودی کارهای بعدی کنسرت را نیز پیگیری خواهم کرد. البته غیر از آلبومی که به آن اشاره کردم چند آلبوم دیگر نیز در دست تهیه دارم که همچنان در دفتر موسیقی وزارت ارشاد منتظر دریافت مجوز هستند.

    این نوازنده پیانو در معرفی آلبوم‌هایی که در انتظار اخذ مجوز انتشار هستند، خاطرنشان کرد: قطعات حرکتی ورزش ایرانیان، آلبوم تکنوازی پیانو و مجموعه موسیقی‌های متن فیلم‌هایی که در آن به عنوان آهنگساز حضور داشتم آثاری هستند که هم اکنون در مرحله دریافت مجوز هستند و به شدت هم ما را دچار مشکل کرده است.

    این آهنگساز خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مرحله اخذ مجوز باید برای هنرمندان با سابقه عرصه موسیقی برداشته شود و به مرحله ثبت اثر تغییر نام پیدا کند مگر هنرمندانی مانند من که سالهاست در عرصه موسیقی فعالیت می کنند چند نفر هستند که این چنین با ما برخورد و برای صدور مجوز یک اثر بی کلام چندین ماه من را معطل می‌کنند. به هر حال باید برای وزارت ارشاد بین من و هنرمندی که چند صباحی است وارد عرصه موسیقی شده است تفاوتی قائل شود که متاسفانه نه تنها این تفاوت نیست بلکه بی‌تفاوت‌تر از گذشته نیز شده‌اند.

    در باران مهاجرت‌ها در ایران ماندم

    احتشامی افزود: من هیچ گاه دنبال پرونده‌سازی و حاشیه‌سازی در موسیقی برای خودم نبودم. حتی در زمانی که باران مهاجرت خوانندگان از ایران به خارج از کشور مشغول باریدن بود من در کشور خود ماندم و سعی کردم خلافی را مرتکب نشوم و این افتخار من بود که همیشه برای موسیقی ملی ایران و اعتلای آن تلاش کرده و می کنم.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از روند صدور مجوز آلبوم‌های موسیقی در وزارت ارشاد تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنم و در این مدت هم تلاش کردم اسم فرهنگ روی اثرم باشد اما هر وقت برای دریافت مجوز یک اثر بی‌کلام وارد دفتر موسیقی می شوم باید بیش از ۶ ماه معطل بمانم که آقایان مجوز بدهند یا ندهند. این زشت‌ترین برخوردی است که مسوولان فرهنگی ما می توانند با یک هنرمند داشته باشند. هنرمندی حداقل تا به امروز فقط ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده تا با بیماری که دارد دائم در دفتر موسیقی در حال رفت و آمد باشد.

    احتشامی در پایان تاکید کرد: دوستان بدانند من و هنرمندان امثال من هیچ گاه کار خلافی را بر خلاف منافع نظام انجام نمی‌دهند. باور کنید ما می دانیم کار خوب و بد یعنی چه. بنابراین از آقایان انتظار داریم حداقل تفاوتی را بین افراد باسابقه و بی سابقه قائل باشند که این چنین شاهد برخوردهای نامناسب نباشیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=37988
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *