×
×

با حضور در تالار رودکی

  • کد نوشته: 37950
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۹ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • هفت گروه موسیقی اقوام، به مدت ۷ شب در تالار رودکی به اجرای برنامه خواهند پرداخت. مدیر اجرایی این برنامه با اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: این برنامه به دستور معاون هنری و حمایت بنیاد رودکی برگزار خواهد شد و موسیقی اقوام ایرانی از ۱۱ تا ۱۷ تیرماه در […]

  • هفت گروه موسیقی اقوام، به مدت ۷ شب در تالار رودکی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    مدیر اجرایی این برنامه با اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: این برنامه به دستور معاون هنری و حمایت بنیاد رودکی برگزار خواهد شد و موسیقی اقوام ایرانی از ۱۱ تا ۱۷ تیرماه در تالار رودکی طنین‌انداز خواهد شد.

    کامران همت‌پور ادامه داد: در این راستا گروه‌هایی از خراسان شمالی، آذربایجان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، شیراز و گروه کر «۶۰سالگی»، موسیقی‌های خاص خود را اجرا می‌کنند.

    او درباره مبنای انتخاب گروه‌ها توضیح داد: گروه‌هایی که در فستیوال‌های خارجی برنامه اجرا کرده‌اند، در این چند شب برنامه اجرا می‌کنند، از طرفی گروه‌هایی هم که کمتر برای آنها فرصت اجرای صحنه‌ای پیش می‌آید، به برنامه دعوت شده‌اند.

    همت‌پور درباره دلیل نزدیکی زمانی این برنامه با جشنواره موسیقی نواحی اظهار کرد: این برنامه با جشنواره موسیقی نواحی تفاوت دارد و به آداب و رسوم اقوام هم می‌پردازد، اما موسیقی نواحی بیشتر مقام‌خوانی را در بر می‌گیرد.

    وی که مسؤولیت جشنواره «نواها و آواها» را نیز در پرونده کاری‌اش دارد، در این‌باره گفت: پی‌گیر جشنواره «نواها و آواها» نیز هستم که در ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا برسد.

    کامران همت‌پور درپایان سخنانش از معاون هنری و مسؤولان دفتر موسیقی برای حمایت از اجرای این برنامه قدردانی کرد.

    به گزارش ایسنا، «طرقه»، «وطن‌اوغلی»، «حنانه»، «کاسیت»، «۶۰سالگی»، «سلوک» و «رادها» در این هفت شب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=37950
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *