×
×

همکاری هانیبال یوسف و ماریو تقدسی

  • کد نوشته: 37945
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۹ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • نشست خبری کنسرت بینافرهنگی به رهبری هانیبال یوسف و خوانندگی ماریو تقدسی و رشید وطن‌دوست شنبه ۸ تیر ماه در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز صفردوست مدیر عامل موسسه شکوه موسیقی ایرانیان درابتدای این نشست خبری گفت: موسسه ما از اولین موسساتی در عرصه موسیقی است که […]

  • نشست خبری کنسرت بینافرهنگی به رهبری هانیبال یوسف و خوانندگی ماریو تقدسی و رشید وطن‌دوست شنبه ۸ تیر ماه در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز صفردوست مدیر عامل موسسه شکوه موسیقی ایرانیان درابتدای این نشست خبری گفت: موسسه ما از اولین موسساتی در عرصه موسیقی است که در طول دوران فعالیت خود تلاش داشته برگزارکننده کنسرت های خاصی در عرصه موسیقی باشد که تا به امروز مخاطبان کمتر با آن مواجه بوده‌اند. نمود عینی این ادعا را می توانید در کنسرت سال گذشته خلیج فارس مشاهده کنید که اتفاقا استقبال خوبی را هم از سوی مخاطبان به همراه داشت.

    وی ادامه داد: تمام تلاش خود را انجام دادیم که با کمک هنرمندان بزرگی چون هانیبال یوسف و ماریو تقدسی کار جدیدی را انجام دهیم که حتم دارم تبدیل به یکی از بهترین اجراهای موسیقی در سال‌های اخیر خواهد بود. البته در این میان از زحمات دفتر موسیقی وزارت ارشاد و مرکز همایش های برج میلاد تشکر می کنم که در این زمینه همکاری های خوبی با ما داشت.

    بدون هیچ پرسشی به ما مجوز دادند

    صفردوست گفت: شکل اجرایی این کنسرت شکل بسیار خاص و متفاوت خواهد بود که این بار با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند و با شکلی متفاوت و اجرای قطعات موسیقایی به ۱۰ زبان زنده دنیا در سبک پاپ کلاسیک با رهبری هانیبال یوسف و خوانندگی ماریو تقدسی و رشید وطن‌دوست میزبان علاقه مندان موسیقی خواهیم بود.

    برگزارکننده کنسرت بینافرهنگی هانیبال یوسف در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: از زمان برگزاری کنسرت هایی که که در مجموعه سعد آباد تهران داشتم این اولین بار است که دفتر موسیقی ارشاد بدون اینکه هیچ سوالی از ما درباره کنسرت بکند به ما مجوز داد و ما هیچ مخالفتی دراین خصوص نداشتیم در حالیکه در دوران قبلی مدیریت دفتر موسیقی من شاهد چنین رفتاری نبودم که انقدر راحت نسبت به صدور مجوز اقدام شود.

    کابوس های هانیبال یوسف و همسرش

    هانیبال یوسف رهبر این کنسرت هم در ادامه این نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره استادان جلیل شهناز و احمد ابراهیمی به ویژگی‌های این کنسرت اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من این اولین و مهم ترین کنسرتی است که با توجه به سبک و سیاق آن برای اولین بار در ایران اجرا می شود و از چند زاویه دارای ویژگی‌هایی است که می تواند شب‌های خاطره انگیزی را برای علاقه‌مندان موسیقی فراهم کند چراکه ما تصمیم داریم این بار موسیقی را به مخاطبان خود هدیه کنیم که به دلیل ساختار پاپ کلاسیک خود می تواند علاقه‌مندان آندریا بوچلی تا بهترین خوانندگان موسیقی پاپ را خوشحال کند.

    سفری عاشقانه به دور دنیا

    وی تصریح کرد: شاید به دلیل حضور خواننده برجسته ای چون ماریو تقدسی بیشتر تماشاگران فکر کنند ما می خواهیم یک اپرا را برای تماشاگران اجرا کنیم در حالیکه این کنسرت اپرا نیست بلکه یک کنسرت تلفیقی است که در شب های برگزاری بهترین و شادترین لحظات را برای مخاطب به ارمغان می آورد و تماشاگران می توانند با عاشقانه هایی که برای آنها در نظر گرفته ایم سفری را به دور دنیا داشته باشند.

    یوسف در معرفی بخش های مختلف کنسرت بینافرهنگی خود گفت: کنسرت ما در دو بخش موسیقی شرق و موسیقی غرب میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود به این ترتیب که در بخش موسیقی غرب بهترین قطعات عاشقانه موسیقی به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و آمریکای لاتین اجرا می شود و در بخش موسیقی شرق هم قطعاتی به زبان فارسی، آذری، ارمنی و آشوری اجرا می شود که به دلیل اینکه خودم از اقلیت های آشوری هستم، زبان باستانی این دین را هم به مردم معرفی می‌کنیم.

    این آهنگساز و رهبر ارکستر افزود: من برای تمام خوانندگانی که طی این سالها در برنامه های مختلف موسیقایی به عنوان خواننده در کنسرت ها حضور داشتند، احترام ویژه ای قائل بوده و هستم و بسیار خوشحالم که در بسیاری از اجراهای این هنرمندان به عنوان تماشاگر حضور داشتم و از هنر آنها استفاده کردم اما یکی از نکات قابل توجه و با اهمیتی که می تواند به عنوان یکی از ویژگی‌های این کنسرت به حساب آید حضور خوانندگان بزرگ و مطرحی چون ماریو تقدسی و رشید وطن دوست در این کنسرت است که هر کدام دارای تحصیلات آکادمیک در عرصه موسیقی هستند و چهره بین المللی معتبری دارند که برای من باعث افتخار است و این بار من می توانم ستاره های واقعی موسیقی ایران را به مردم نشان دهم.

    ستاره‌های واقعی را به مردم می شناسانیم

    وی ادامه داد: متاسفانه مردم قشر هنرمندان را کمتر می شناسند بنابراین ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که زحمت و تلاش این ستاره های واقعی موسیقی ایران را به آنها بشناسانیم به همین خاطر این کنسرت برای من دارای اهمیت بسیار بالایی است که توانسته ام ستاره واقعی موسیقی آکادمیک ایران را به مخاطبان در کنار هنرمندان جوان گروه معرفی کنم. هنرمندانی که هر کدام دارای آینده بسیار درخشانی در عرصه موسیقی هستند.

    یوسف در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: من همواره در کنسرت هایی که برگزار کردم دوست داشتم پیامی هم داشته باشم و پیام این کنسرت من عشق، دوستی و گفتگوست. اینکه  همه مردم دنیا دارای ارزش هستند و چه خوب است که همیشه با هم در حال گفتگو باشند شاید اختلافاتی بین یک ملت با ملتی دیگر وجود داشته باشد اما همه ما مردم جهان در یک چیز باهم دارای اشتراک هستیم و آن عشق است که ما را تبدیل به همه فرزندان دنیا کرده است و این چیزی است که هیچ گاه نباید آن را فراموش کنیم.

    این موزیسین خاطر نشان کرد: کنسرت جدید ما کنسرتی پر از عشق است که در آن بهترین قطعات عاشقانه دنیا نواخته و خوانده می شود و ما بیش از یک سال و نیم است که مشغول آماده‌سازی کارها هستیم و نه تنها هیچ چشمداشت مالی از این موضوع نداریم بلکه تمام تلاش خود را انجام دادیم که یک کنسرت فاخر و زیبایی را به مخاطب ارائه کنیم گرچه در این مدت من، همسرم، اعضای گروه و فریبزر صفردوست نهایت تلاش خود را انجام دادند تا همه چیز طبق برنامه هدایت شود اما مشکلات مالی به قدری برای ما زیاد بود که در بسیاری از موارد کار را برای ما سخت کرد.

    یوسف تصریح کرد: من و همسرم وقتی چنین کنسرت‌هایی داشتیم تا صبح در کابوس به سر می بریم و دائم این هراس را داریم که مبادا دچار ضرر و زیان شویم و این یکی از اصلی ترین مشکلات ما برای اجرای برنامه است که امیدوارم این بار با حمایت تماشاگران و البته کمک های مالی دولت دیگر تبدیل به دغدغه و کابوس ما نشود.

    وی با اشاره به حمایت های مالی اسپانسرهای بخش خصوصی که از کنسرت‌های پاپ انجام می دهند، خاطرنشان کرد: من از حضور تعداد زیادی از تماشاگران در کنسرت های پاپ لذت می برم اما مساله ای که در این بین وجود دارد حمایت های مالی خارق‌العاده ای است که اسپانسرهای بخش خصوصی انجام می دهند در حالیکه هیچ توجهی به گروه‌هایی مثل ما و هنرمندانی که در این سبک کار می کنند ندارند و این مساله‌ای است که خیلی من را رنج می دهد. من حتی در این روزها وقتی می دیدم ماریو تقدسی به جای استراحت در هتل و تمرکز به دنبال کارهای ما است از خودم خجالت کشیدم که او به دنبال کار ما است ضمن اینکه از دستمزدهای خجالت آور اعضای ارکستر هم نمی توانم به راحتی عبور کنم و نسبت به آنها بی تفاوت باشم در حالیکه با کمک های مالی همین اسپانسرها که روی خوشی به ما نشان ندادند می‌توانستیم با خیال راحت تری به کار خود ادامه بدهیم.

    منتظر یک شب باشکوه باشید

    ماریو تقدسی از خوانندگان اپرای وین هم که در این نشست حضور داشت با ابراز خرسندی از حضور خود در این کنسرت به عنوان خواننده گفت: بیش از ۳۲ سال است که در کشورهای مختلف صاحب موسیقی مشغول خواندن و تدریس موسیقی  به ویژه اپرا هستم. من در این دوران تمام تلاش خود را انجام دادم که نماینده خوبی برای کشورم باشم و به همه نشان دهم که یک ایرانی می تواند هر کاری را در عرصه موسیقی انجام دهد که امیدوارم این تجربیات ثمربخش بوده باشد.

    وی ادامه داد: وقتی هانیبال یوسف از من برای حضور در این کنسرت دعوت کرد با کمال میل پذیرفتم که در این برنامه حضور داشته باشم. گرچه آماده سازی این کنسرت کار بسیار مشکلی است و نیازمند حمایت های بیشتری از ناحیه دولت است اما حتم دارم به دلیل نوع قطعات اجرایی این برنامه تماشاگران شب های لذت بخشی را در کنار موسیقی احساس می کنند و من قول می دهم با توجه به حضور تعدادی از شاگردانم دراین برنامه و همچنین شکل متفاوت کار مخاطبان شب با شکوهی را تجربه خواهند کرد.

    این خواننده که تاکنون تجربه حضور در کنار بزرگان موسیقی ایران از جمله پاواروتی را داشته است در ادامه این نشست رسانه ای گفت: ما با این کنسرت نشان خواهیم داد که سبک های دیگری هم هست که در ایران می توان آن را ارائه داد ضمن اینکه سورپرایزهایی برای مخاطبان داریم که فعلا از عنوان کردن آنها خودداری می کنم تا تماشاگران را ذوق زده کنم .البته قرار بر این است که در یادبود استاد حسین سرشار از خوانندگان صاحب نام اپرا یک قطعه ای را اجرا کنم که می تواند برای علاقه مندان اپرا مورد توجه قرار گیرد.

    این کنسرت ۱۴ تیرماه در دو سانس ۱۸ و ۲۱ به ۱۰ زبان دنیا در برج میلاد برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=37945
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *