×
×

دولت یازدهم سازمان نخبگان فرهنگ و هنر را تاسیس کند

  • کد نوشته: 37322
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • سازنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به دولت یازدهم پیشنهاد داد که سازمان نخبگان فرهنگ و هنر را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس کند. حسن ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: امیدوارم هر فردی که قرار است به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آینده مشغول به […]

  • سازنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به دولت یازدهم پیشنهاد داد که سازمان نخبگان فرهنگ و هنر را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس کند.

    حسن ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: امیدوارم هر فردی که قرار است به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آینده مشغول به فعالیت شود فردی هنرشناس و دلسوز باشد و طوری در این وزارتخانه فعالیت کند که هنرمندان همه شاخه‌های هنری بعد از پایان تصدی وی در وزارت ارشاد از او به نیکی یاد کنند.

    وی ادامه داد: تمایلی ندارم که فرد خاصی را برای تصدی عنوان وزیر ارشاد به آقای روحانی پیشنهاد کنم اما به وی توصیه می‌کنم برای انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گزینه‌ای فکر کند که اولین توجه او معطوف به هنرمندان و نخبگان جوانی باشد که این سال‌ها به شدت نیازمند حمایت بوده و هستند.

    دبیر چندین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر افزود: بخش موسیقی یکی از بخش‌های مهم حوزه فرهنگ و هنر است که اتفاقا جوانان مستعد و هنرمندی به عنوان نخبه در آن حضور دارند ولی تاکنون در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی نخبگان با وجود تمام تلاش‌هایی که شده فعالیت منظمی برای حمایت از آنها صورت نگرفته است. از این رو لازم است وزیر ارشاد دولت آینده با هر سلیقه‌ای که دارد نسبت به تاسیس سازمان نخبگان فرهنگ و هنر که موسیقی هم جزوی از آن است اقداماتی را انجام دهد.

    این پیشکسوت موسیقی ایران در پایان به ویژگی‌های فردی وزیر ارشاد دولت آینده هم اشاره کرد و گفت: به طور حتم هنرشناسی و فهم و درک مناسب از شرایط فرهنگی کشورمان مهم‌ترین ویژگی فردی وزیر دولت آینده است که می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های او داشته باشد. البته هم اکنون در کشور ما بزرگانی هستند که هم در عرصه مدیریت و هم در عرصه شناخت هنر دارای آگاهی‌های زیادی هستند که می‌توانند بهترین گزینه برای تصدی پست مهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=37322
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *