×
×

راهکارهای قانونی فروش مجازی موسیقی

  • کد نوشته: 37237
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • سخنگوی کانون ناشران خانه موسیقی در تشریح پنجمین نشست رسمی این کانون از بررسی مشکلات جرایم رایانه‌ای حوزه موسیقی و ارائه راهکارهای قانونی در برخورد با مجرمان این حوزه خبر داد. بابک چمن‌آرا درباره نتایج جلسه اعضای کانون ناشران خانه موسیقی که دیروز برگزار شد به خبرنگار مهر گفت: در این نشست که سه‌شنبه ۲۱ […]

  • سخنگوی کانون ناشران خانه موسیقی در تشریح پنجمین نشست رسمی این کانون از بررسی مشکلات جرایم رایانه‌ای حوزه موسیقی و ارائه راهکارهای قانونی در برخورد با مجرمان این حوزه خبر داد.

    بابک چمن‌آرا درباره نتایج جلسه اعضای کانون ناشران خانه موسیقی که دیروز برگزار شد به خبرنگار مهر گفت: در این نشست که سه‌شنبه ۲۱ خرداد با حضور برخی از اعضای کانون ناشران خانه موسیقی برگزار شد، هیات مدیره با قدردانی از تقی حق‌بین و منوچهر آزادی در پیگیری برای حضور ناشران موسیقایی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعد از ۱۹ سال اظهار امیدواری کرد که این روند در سال‌های آینده نیز به شکل جدی‌تری ادامه پیدا کند.

    وی ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که در این نشست مورد مذاکره قرار گرفت بررسی مشکلات جرایم رایانه‌ای در حوزه موسیقی و دانلود رایگان آثار موسیقایی در اینترنت بود که طبق تصمیمات انجام گرفته بنای کار بر این شد تا نشستی با یک گروه حقوقی و کارشناسی در این زمینه داشته باشیم، ضمن اینکه در حوزه هولوگرام هم که چندی است به عنوان یکی از دغدغه‌های ثابت ما مورد نظر است تصمیم گرفته شد تا جلسه دوباره‌ای با مدیر دفتر موسیقی داشته باشیم که برای اجرایی کردن توافقات قبلی اقدام زودتری صورت گیرد.

    سخنگوی کانون ناشران موسیقی خانه موسیقی درباره برنامه‌های دیگر این جلسه گفت: در این جلسه از تمام ناشران موسیقی، برگزارکنندگان کنسرت، موزعان فیزیکی و دیجیتالی و دست‌اندرکاران صنعت نشر موسیقی با عضویت در این نهاد صنفی نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنند.

    چمن‌آرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع جرایم رایانه‌ای در حوزه موسیقی تصریح کرد: متاسفانه دانلود رایگان آثار موسیقایی از اینترنت در کشورمان در ردیف جرایم رایانه‌ای محسوب نمی شود که باید در این زمینه راهکاری را پیدا کنیم.

    وی در پایان گفت: متاسفانه تعدادی از همکاران ما در حوزه نشر اطلاعات چندانی از موارد و مسائل حقوقی حوزه موسیقی ندارند. از آنجایی که در سال‌های اخیر تجارت در موسیقی در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا وارد مدیای مجازی شده بنابراین لازم است که به صورت قانونی و با بالا بردن میزان آگاهی ناشران موسیقی گام‌هایی برای مقابله با سوءاستفاده‌های بسیاری که در این حوزه انجام می‌گیرد، برداشته شود.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=37237
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *