×
×

“برفخوانی” وحید تاج در تابستان

  • کد نوشته: 37139
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • آلبوم موسیقایی “برفخوانی” با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی وحید تاج اوایل تابستان امسال وارد بازار موسیقی می‌شود. وحید تاج درباره جزئیات آلبوم “برفخوانی” که قبلا اجرای زنده آن با آواز محمد معتمدی بوده است به خبرنگار مهر گفت: این آلبوم موسیقایی از جمله آثار متفاوت و قابل توجه در موسیقی ایرانی است. در این […]

  • آلبوم موسیقایی “برفخوانی” با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی وحید تاج اوایل تابستان امسال وارد بازار موسیقی می‌شود.

    وحید تاج درباره جزئیات آلبوم “برفخوانی” که قبلا اجرای زنده آن با آواز محمد معتمدی بوده است به خبرنگار مهر گفت: این آلبوم موسیقایی از جمله آثار متفاوت و قابل توجه در موسیقی ایرانی است. در این آلبوم از شعر بزرگانی چون شفیعی کدکنی و مولانا استفاده شده و معتقدم تجربه متفاوت و خوبی برای من در مقام خواننده خواهد بود.

    این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: من همواره با نگرش شخصی که به مقوله آواز و خوانندگی دارم به آثار تولیدی در عرصه موسیقی ایرانی نگاه می کنم. در این آلبوم هم تلاش کردم این دیدگاه را ادامه دهم بنابراین اثر را خارج از آنچه تاکنون انجام دادم نمی‌دانم. در واقع کاری که من در مقام خواننده در آن حضور داشتم خارج از ژانر خودم نبوده بلکه یک هم‌اندیشی و نزدیکی با آثار علی قمصری به عنوان یک آهنگساز متفاوت در موسیقی ایرانی بوده است که افکار و اندیشه‌های ما را به هم نزدیک کرد.

    وی تاکید کرد: به طور حتم یک تعادل ذهنی بین خواننده و آهنگساز است که می تواند منجر به تولید یک اثر موسیقایی شود که اگر غیر از این باشد به هیچ عنوان کاری به سرانجام نمی‌رسد. شما می‌بینید که آقایان شجریان و علیزاده هم وقتی با هم کار می‌کردند این دو تفکر چگونه منتج به تولید آثاری می شد که همگی در عرصه موسیقی ایرانی ماندگار شدند. در حالی که هنر این دو هنرمند به صورت جداگانه هم نتیجه‌های خوبی را برای موسیقی ایرانی پدید آورده است.

    تاج درباره کنسرت‌های آینده خود تصریح کرد: متاسفانه این روزها در شرایطی که محور تمام فعالیت‌های انتخاباتی سازمان صدا و سیما مبتنی بر پخش کلیپ ها و موسیقی های متنوع و متعدد در شبکه های مختلف تلویزیونی است اما متاسفانه هنرمندان فعال این عرصه اجازه اجرای برنامه مستقل در قالب کنسرت را ندارند و تا آنجا که اطلاع دارم فقط کنسرت آقای ساکت و عقیلی است که طی دو روز در تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی بوده است.

    این خواننده گفت: رسانه ملی شب و روز در برنامه های انتخاباتی خود از موسیقی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های برنامه استفاده می کند و ما شاهد این هستیم که بیشتر از هر روز دیگری شنیدن موسیقی در رسانه ملی را تجربه می کنیم اما از سوی دیگر شاهد یک تعلیق نامطلوب در اجرا نشدن کنسرت‌های مختلف به دلیل ایام انتخابات هستیم که کار را برای هنرمندان فعال این عرصه سخت می کند.

    تاج در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: چنین شرایطی که اجازه برگزاری کنسرت به هنرمندان موسیقی داده نمی‌شود نتیجه ای جز دلسردی و افسردگی جامعه موسیقی را به همراه نخواهد داشت و این موضوع بسیار مهمی است و مسوولان موسیقی کشور باید بیشتر از اینها نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

    “برفخوانی” داستان دگرگونی انسانی است که از قیدهای بی‌چون و چرای زندگی جمعی و قدم گذاشتن بر جای پای دیگران خسته است. همانطور که وحید تاج هم اشاره کرد اجرای زنده “برفخوانی” با محمد معتمدی بود ولی به دلایلی قمصری و معتمدی امکان همکاری در این آلبوم را نیافتند و خوانندگی این آلبوم به وحید تاج رسید.

    این آلبوم قرار بود اردیبهشت‌ماه منتشر شود که این امر به تعویق افتاد و پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال به بازار موسیقی عرضه شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=37139
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *