×
×

آوای مهجور منتشر شد

  • کد نوشته: 37045
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «آوای مهجور» شامل دو نوازی مهدی فلاح صفا (تار) و حمید قنبری (تنبک) در موسیقی ایرانی به همت نشر سیاه و سفید به بازار موسیقی عرضه شده است.  این آلبوم شامل ۲۴ قطعه در دستگاه‌های ماهور و همایون است که پیش از این در کنسرت اردیبهشت ماه در سالن نیاوران اجرا شده بود. مهدی […]

  • آلبوم موسیقی «آوای مهجور» شامل دو نوازی مهدی فلاح صفا (تار) و حمید قنبری (تنبک) در موسیقی ایرانی به همت نشر سیاه و سفید به بازار موسیقی عرضه شده است.
     این آلبوم شامل ۲۴ قطعه در دستگاه‌های ماهور و همایون است که پیش از این در کنسرت اردیبهشت ماه در سالن نیاوران اجرا شده بود. مهدی فلاح صفا در مقدمه‌ای برای این اثر آورده است:
    «موسیقی یک هنر انتزاعی است که رهایی احساس و آزادی تفکر در نوع سازی ان محسوس‌تر است. اما در موسیقی آوازیکلام و شعر اصوات را به سمت و موضوع خاصی هدایت می‌کنندامروزه به صدای دلنشین ساز‌ها و موسیقی سازی کمتر اهمیت داده می‌شود و اجرا‌ها محدود به آوازه خوان است…»

    به گفته این نوازنده تار، این اثر تلاشی است برای حفظ و وفاداری به موسیقی دستگاهی که از ردیف میرزا حسینقلی اقتباس شده است.

    مهدی فلاح صفا پیش از این آلبوم موسیقی تکنوازی تار (نشر ماهور) را به بازار موسیقی عرضه کرده است. این نوازنده تار همچنین کتاب آموزش در موسیقی کلاسیک ایران را به رشته تالیف درآورده است. این نوازنده در سال های ۷۳، ۷۴ و ۷۶ در جشنواره موسیقی فجر به کسب رتبه اول تارنوازی نائل آمده و در جشنواره های دانشجویی موسیقی سراسر کشور سال های ۷۸ و ۸۰ مقام اول را در حفظ تمام ردیف دستگاه های موسیقی ایران (ردیف میرزاحسینقلی) کسب کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=37045
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *