×
×

اعتراض تند و توضیحات یک هنرمند موسیقی پاپ به پخش بدون هماهنگی و اجازه آثاری به نام او در رسانه ملی

  • کد نوشته: 37013
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • یک هنرمند پاپ به پخش آثاری که در آنها نام او به عنوان تنظیم کننده و سازنده اثر ذکر شده و قبل از برخی برنامه های خاص این ایام از رسانه ملی پخش می شود، اعتراض کرد و توضیحات و اعتراضش را ارائه کرد. بهروز صفاریان در این باره گفت:«متاسفانه این اواخر برخی حرکات و […]

  • یک هنرمند پاپ به پخش آثاری که در آنها نام او به عنوان تنظیم کننده و سازنده اثر ذکر شده و قبل از برخی برنامه های خاص این ایام از رسانه ملی پخش می شود، اعتراض کرد و توضیحات و اعتراضش را ارائه کرد.

    بهروز صفاریان در این باره گفت:«متاسفانه این اواخر برخی حرکات و اتفاقات عجیب و غیر حرفه ای از سوی برخی از مسئولین صدا و سیما سر زده که خود من هم هنوز نتوانسته ام باور کنم که واقعا این اتفاق افتاده است.»

    وی ادامه داد:«حدود چهار سال پیش از سوی برخی ازمدیران رسانه ملی از ما و برخی دیگر از دوستان جهت آشتی دوباره موسییقی پاپ با سازمان صدا و سیما دعوت به همکاری کردند. مثل اتفاقی که در سال ۷۶ تا ۷۹ افتاد. برای ساختن و ورود به مجموعه موسیقی صدا و سیما و انجام یک حرکت جدی در موسیقی این رسانه، وارد عمل شدیم و چند کار و چند قطعه را هم تولید کردم. مثل «خدایا دوست دارم»(مازیار فلاحی) ، «شهر باران» (محمد علیزاده) ، «ستاره پوش» (سعید شهروز)، «به من چیزی بگو» (با صدای خودم) و… آدم ها و چهر هایی هم در این پروژه در کنار من بودند و مثلا چند قطعه از این آثار را با آقای «امیر تاجیک» تولید کردیم و تحویل دادیم و قرار شد پخش شود. سالها پیش قطعات به صورت «پارتینتور» ارائه می شد ولی بخاطر تکنولوژی امروزی، قطعات بصورت پروژه های مولتی تراک استودیو آرشیو می شود و ما هم به همان شکل، این قطعات را امانت در دست صدا و سیما سپردیم تا اگر زمانی قصد تغییرات کوچک و جزئی باشد قابلیت و توانایی آن برای آنها فراهم باشد. هر چند عرف و قانون این تغییرات هم اینگونه است که با نظارت مستقیم صاحب اثر این تغییرات اعمال مب شود. این پروژه ها اگر دست یک آدم اینکاره بیفتد، هر کاری می تواند با آنها انجام دهد و هر سوء استفاده ای را از آنها می تواند بکند. ولی بر اساس قرارداد و اعتمادی که با سازمان صدا و سیما داشتیم، و بر اساس چهارچوب ها ما این اعتماد را کردیم و  این اتفاق افتاد و پروژه ها تحویل داده شد. زمان گذشت و خبری نشد. ما هم دیگر بعد از این همه سال دیگر فراموش کرده بودیم و خبری هم نگرفتیم. تا اینکه از یک هفته پیش در نهایت بهت و تاسف، دوستان به من خبر دادند که در شناسنامه برخی قطعاتی که در برنامه های ویژه این ایام پخش می شود، درج شده: تنظیم کننده «بهروز صفاریان». بعد از کمی تحقیق و پرس و جو فهمیدم آثاری که آن زمان در اختیار صدا و سیما قرار گرفته، در یک اقدام غیر حرفه ای و دور از شان، «وکال» جدید رویشان با اشعار جدید میکس شده و در حال پخش است.»

    صفاریان از عدم هماهنگی مسئولین صدا و سیما با او در این باره گفت و افزود:«هیچ هماهنگی ای با من در این باره صورت نگرفت. حتی از من نپرسیدند که این خواننده را می شناسی؟ کارش را قبول داری؟ اجازه می دهی روی اثر تو بخواند؟ خواننده ای که من نه اصلا دیده ام و نه اصلا می شناسمش، روی اثر من خوانده و این قطعه به نام من از رسانه ای مثل تلویزیون در حال پخش است. جالب است… اسم این کار صدا وسیما دزدی است…یک دزدی واقعی و هنری که من به شدت پیگیر این ماجرا هستم و از طریق مراجع ذیصلاح در پی این ماجرا و این رفتار غیر حرفه ای هستم.»

    این هنرمند که در موسیقی پاپ بعد از انقلاب جزو جریان ساز ترین موزیسین های نسل جدید موسیقی پاپ  به شمار می رود، درباره اینکه آیا در این باره با مدیران صدا و سیما صحبت و اعتراضی هم کرده، گفت:« با آقای «امیر عرب لو» (مدیر تولید صدا وسیما) که در این داستان نقش مهمی داشت حرف زدم و ظاهرا مدیران صدا و سیما خواسته بودند که در جلسه ای این رفتارشان را توجیه کنند و من حضورم در این جلسه را منوط به توقف پخش این آثار دانستم و این اتفاق هنوز نیفتاده و جلسه ای هم طبیعتا برگزار نشده است. برای همه مدیران صدا و سیما که با این رفتار باعث شده اند که هجمه های عجیبی به سمت من متصاعد شود متاسفم و قطعا از طریق قانون با این رفتارها مقابله خواهم کرد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=37013
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *