×
×

خسروی: هر کس سودای خوانندگی دارد سر از موسیقی پاپ درمی‌آورد

  • کد نوشته: 36501
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • سیروان خسروی معتقدست این روزها به مدد تکنولوژی و استودیوهای خانگی هر کس سودای خوانندگی دارد وارد موسیقی پاپ می‌شود در حالیکه این شاخه موسیقایی باید به صورت علمی و اصولی دنبال شود. سیروان خسروی آهنگساز و خواننده درباره فعالیت‌های جدیدش برای انتشار آلبوم جدید و همچنین وضعیت موسیقی پاپ در کشورمان اینگونه گفت: بعد […]

  • سیروان خسروی معتقدست این روزها به مدد تکنولوژی و استودیوهای خانگی هر کس سودای خوانندگی دارد وارد موسیقی پاپ می‌شود در حالیکه این شاخه موسیقایی باید به صورت علمی و اصولی دنبال شود.

    سیروان خسروی آهنگساز و خواننده درباره فعالیت‌های جدیدش برای انتشار آلبوم جدید و همچنین وضعیت موسیقی پاپ در کشورمان اینگونه گفت: بعد از برپایی کنسرت‌هایی که طی ماه گذشته داشتم و اخیرا هم تنظیم آلبوم “جشن تنهایی” شهاب رمضان را انجام دادم، تصمیم گرفتم برای انتشار آلبوم جدید خود که این روزها به شدت درگیر آن هستم فضای جدیدی را به مخاطب ارائه دهم که می‌تواند تجربه متفاوتی در حوزه موسیقی پاپ باشد.

    خسروی ادامه داد: من اصولا دنبال این هستم که در موسیقی پاپ تنوع در ایجاد فضاها و سبک‌های خاص را تجربه کنم که تاکنون در کشورمان تجربه نشده است و این نوع دیدگاه است که پشتوانه اصلی من برای ادامه فعالیتم در موسیقی پاپ خواهد بود.

    این خواننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از شرایط این سال‌های خوانندگی و آهنگسازی موسیقی پاپ کشورمان تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته تعدادی از هنرمندان هستند که در موسیقی پاپ کار می‌کنند اما کمترین شناختی از موسیقی پاپ ندارند و از لحاظ شنیداری و عملی هم از پشتوانه خوبی برخوردار نیستند. این روند به قدری نمود عینی دارد که هر کسی می‌تواند با یک استودیوی شخصی و کمترین امکانات که نشات گرفته از پیشرفت‌های الکترونیکی در موسیقی است، اثری را روانه بازار کند که اتفاقا نام موسیقی پاپ را هم یدک می‌کشد.

    وی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه به مدد پیشرفت تکنولوژی در موسیقی هر کسی که سودای خواننده شدن در موسیقی پاپ دارد می تواند در کشور فعالیت داشته باشد در حالیکه این گونه موسیقی نیازمند تفکر و نگاه علمی است که باید در کشورمان نهادینه شود و دیگر هر کسی نتواند به راحتی در این عرصه گام بردارد و همه بدانند که موسیقی پاپ یکی از جدی ترین و علمی ترین گونه های موسیقی در دنیاست.

    خسروی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در موسیقی پاپ کشورمان کمتر با عنوان هنرمند مولف روبه‌رو هستیم و دائم به تولید آثاری دست می‌زنیم که معرف حرکت جدیدی در موسیقی پاپ ایران نیست بنابراین ما بسیار بیشتر از اینها کار داریم که بخواهیم سبک‌های جدید را پیاده کنیم. اگر هدف ما فقط مشهور شدن و کپی و تقلید کورکورانه از آهنگ‌های ترکی و انگلیسی و امریکایی نباشد و توجه به مبانی علمی و به‌روز مهم‌ترین رکن فعالیت‌هایمان شود به طور حتم آینده درخشانی در انتظار موسیقی پاپ کشورمان خواهد بود اما در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

    خواننده و آهنگساز آلبوم “جاده رویاها ” با اشاره به آغاز پیش‌تولید آلبوم جدید خود به مهر گفت: بعد از یک ماه فعالیت فشرده ای که در کارهای اجرایی داشتم چند وقتی است که تمام تمرکزم روی آلبوم جدید است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیدم که قرار است در چه فضایی کار کنم اما مطمئنم این آلبوم ادامه آلبوم های قبلی من نخواهد بود و یکی از متفاوت ترین آثاری است که تاکنون در موسیقی پاپ داشته ایم.

    https://musiceiranian.ir/?p=36501
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *