×
×

” به سرپرستی ناصر نظر و به مناسبت روز جهانی کودک

  • کد نوشته: 3636
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۸۹
  • ۰
  • کنسرت گروه کودکان “پارس” به سرپرستی ناصر نظر که به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شد، با اجرای قطعاتی از موسیقی محلی ایرانی شامگاه شنبه در تالار وحدت به پایان رسید. به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت گروه موسیقی پارس آخرین اجرای خود را در میان استقبال کودکان و علاقمندان به موسیقی کودک به پایان رساند […]

  • کنسرت گروه کودکان “پارس” به سرپرستی ناصر نظر که به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شد، با اجرای قطعاتی از موسیقی محلی ایرانی شامگاه شنبه در تالار وحدت به پایان رسید.

    به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت گروه موسیقی پارس آخرین اجرای خود را در میان استقبال کودکان و علاقمندان به موسیقی کودک به پایان رساند ؛بخش نخست این کنسرت که به سرپرستی نسترن کیمیاوی به روی صحنه رفت به اجرای قطعاتی از موسیقی فولکلور ایرانی در دستگاه ماهور اختصاص داشت ؛ در این بخش که به صورت گروه نوازی موسیقی ایرانی برگزار شد مجموع قطعات با پیش درآمد ماهور (هرمزی) آغاز شد و با قطعات آی دیلبر (آذری)،آهوی مار(گیلکی)،دایه دایه (لری) ادامه پیدا کرد و با قطعه بارون بارونه (کردی) به پایان رسید .

    بخش دوم کنسرت گروه موسیقی پارس به روایت داستان پیرمرد وکارگاه عروسک سازی او که با حرکت و موسیقی همراه بود اختصاص داشت ؛ این بخش از کنسرت توسط تالار صلاحی دختر نوجوان این گروه موسیقی روایت شد. داستان این پیرمرد از این قرار بود که روزی روزگاری در شهری کوچک و بسیار زیبا پیر مرد خوش اخلاق و هنرمندی زندگی می کرد او شغل بسیار جالبی داشت و برای بچه ها عروسک می ساخت.

    روزی تصمیم گرفت عروسکهایی که ساخته در معرض فروش بگذارد و در حالی که عروسکها را یکی یکی گردگیری می کرد تا در مغازه بچیند با خود فکر کرد در این مدت چقدر به این عروسکها دل بسته و علاقمند شده است و از آنجایی که او خانواده ای نداشت این عروسکها را مانند بچه ها خود می پنداشت و با خود فکر می کرد اگر روزی این عروسکها بتوانند حرف بزنند و حرکت کنند چه احساس خوشی به او دست خواهد داد ؛ در این افکار غوطه ور بود که احساس خواب آلودگی به او دست داد و خیلی زود به خواب رفت کرد و در خواب هریک از عروسکها آرزوی او را همراه با بازی و حرکت برآورده کردند.

    بخش سوم و پایانی کنسرت گروه موسیقی “پارس” پس از آنتراکت کوتاهی آغاز شد این بخش به بیان داستان حماسی آرش کمانگیر اختصاص داشت در این بخش ۱۰۰ نوازنده کودک و نوجوان به روی صحنه آمدند و با دف و سازهای کوبه ای همراه با راوی داستان آرش کمانگیر را تعریف کردند .

    https://musiceiranian.ir/?p=3636
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *