×
×

در دومین روز جشنواره موسیقی نواحی چه گذشت؟

  • کد نوشته: 36038
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  •  دومین روز از هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با سازنوازی هنرمندان نواحی در سالن سوره حوزه هنری ادامه یافته و رباب الشاعرنوازی راننده پایه یکی که عاشق موسیقی است، مخاطبان را به تشویق‌های مدام وا می‌دارد. به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین روز جشنواره موسیقی نواحی ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه […]

  •  دومین روز از هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با سازنوازی هنرمندان نواحی در سالن سوره حوزه هنری ادامه یافته و رباب الشاعرنوازی راننده پایه یکی که عاشق موسیقی است، مخاطبان را به تشویق‌های مدام وا می‌دارد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین روز جشنواره موسیقی نواحی ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری با تکنوازی تنبور کرمانشاه شروع شد.

    دامون کمالی تنبورنوازی را از خانواده‌اش به ارث برده است.

    جمشید ولی‌نژاد با دوتار خود به روی صحنه آمد، با گذاشتن زانوی چپش روی زمین نیم‌خیز نشست و ۳۰ دقیقه مداوم دوتار خراسان را نواخت و در حین اجرا بارها و بارها مورد تشویق حضار اندک در سالن قرار گرفت.

    این پیشکسوت موسیقی خراسان شمالی دو تار را نزد استادش، سلطان رضا بخشی گریانی فرا گرفته و به همین سبب قطعه بحر طویل را به او تقدیم کرد.

    او ۳۵۰ شاگرد را برای حفظ موسیقی خراسان شمالی تربیت کرده است.

    او و خانواده‌اش موفق به دریافت ۵۰ لوح تقدیر در سطح کشوری و استانی شده‌اند.

    ولی‌نژاد از اجرای موسیقی در سالن‌های مختلف گلایه کرد و گفت: اگر همه‌ی اجراها در یک سالن برگزار می‌شد هنرمندان می‌توانستند از تکنیک‌های یکدیگر بهره ببرند.

    ” رباب الشاعر ” نام ساز ابوسعد زرگانی‌ست که آن را با دستان خودش ساخته است. او راننده پایه یک است و هر جا که می‌رود رباب الشاعرش را هم با خود می‌برد.زرگانی نواختن این ساز را خودش یاد گرفته است.

    وی می‌گوید: در شهرش شش نفر را می‌شناسد که قادر به نواختن رباب الشاعر هستند.

    موسیقی خراسان رضوی با هنرنمایی گروه غمخواران جام و اجرای قطعه‌ی ” یار می‌گوید الله، دلدار می‌گوید الله ” مخاطبان را به زیارت امام هشتم (ع) برد.

    پیمان غمخوار احمدی ۱۰ خراسانی را برای دو تار نوازی تربیت کرده است.

    غلام رسول صوفی خواننده گروه غمخواران جام است. حرفه اصلی او کشاورزی است و برای دل خود و خانواده‌اش می‌خواند. او هر روز ۴۰ دقیقه آواز تمرین می‌کند، دو پسرش دو تار می نوازند. سابقه برگزاری کنسرت در سوئد را دارد و به دنبال برگزاری کنسرت در تاجیکستان است.

    سوگند موحدی با تکنوازی دف به برنامه این ساعت از جشنواره موسیقی نواحی پایان داد و برای ضبط اجرایش به سالن ضبط حوزه هنری سوره رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=36038
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *