×
×

خلیج‌فارس بی تو من تنهاترینم

  • کد نوشته: 35697
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • سالن میلاد نمایشگاه بین المللی شب میزبان دومین برنامه موسیقایی نخستین جشنواره سه گانه خلیج فارس با خوانندگی فرمان فتحعلیان بود. به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور پرتعداد مخاطبان در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد و فرمان فتحعلیان و گروه موسیقی ایلیا با کمترین تغییرات نسبت به اجراهای […]

  • سالن میلاد نمایشگاه بین المللی شب میزبان دومین برنامه موسیقایی نخستین جشنواره سه گانه خلیج فارس با خوانندگی فرمان فتحعلیان بود.

    به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور پرتعداد مخاطبان در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد و فرمان فتحعلیان و گروه موسیقی ایلیا با کمترین تغییرات نسبت به اجراهای قبلی خود در دو بخش، مجموعه منتخبی از ۴ آلبوم گذشته خود را برای علاقه‌مندان اجرا کردند.

    داد و ستد انرژی مثبت

    وی بعد از اجرای اولین قطعه برنامه با عنوان “سفر عشق” خطاب به تماشاگران گفت: بسیار خوشحالم که این کنسرت بهانه‌ای برای تجدید دیدار ما با طرفداران گروه ایلیا شد و امیدوارم همانطور که ما با دیدن شما انرژی گرفتیم شما هم متقابلا از اجرای امشب گروه ما لذت برده و انرژی لازم را بگیرید.

    فتحعلیان قبل از اجرای قطعه دوم بخش اول برنامه گفت: قطعه “مقیم” از جمله قطعاتی است که هم من به آن تعلق خاطر دارم و هم شما آن را دوست دارید. می دانیم که با این قطعه خاطره های خوبی را ساختید که جا دارد از “مقدس فانی” به عنوان شاعر این قطعه تقدیر ویژه‌ای کنم که همواره از شعرهای وی در آلبوم‌هایم استفاده کرده‌ام.

    شبی برای سعدی افشار و عسل بدیعی

    این خواننده قبل از اجرای قطعه‌های بعدی خود گفت: دلم می‌خواهد از این فرصت استفاده و یادی کنیم از هنرمندانی که از آغاز امسال تا کنون دار فانی را وداع کردند. هنرمندان بزرگی چون سعدی افشار و عسل بدیعی که هر دو از هنرمندان ارزنده فرهنگ و هنر این سرزمین بودند.

    وی ادامه داد: زنده‌یاد عسل بدیعی از طرفداران گروه ما بود که همیشه در کنسرت‌های ما حضور داشت و حضور مایه دلگرمی ما بود. او با شیوه ارزشمندی که با اهدای اعضای خود انجام داد به بسیاری از انسان‌ها جان دوباره‌ای بخشید و این کار شایسته یک بانوی ایرانی است که ارزش فراوانی برای همه دارد.

    قطعه‌های “زین دوهزاران” با شعری از مولانا و قطعه “صلح ابدی” با شعری از آرش غنی‌زاده قطعات بعدی بودند که فتحعلیان در این کنسرت اجرا کرد.

    اجرای یک ترانه نوستالژیک

    سرپرست گروه ایلیا بعد از اجرای قطعه جدید “صلح ابدی” ترانه همیشگی کنسرت‌های خود را با همراهی تماشاگران خواند.

    وی در اجرای قطعه “ناجی” (بی تو من تنهاترینم) تلاش کرد هیجان بیشتری را به حال و هوای برنامه تزریق کند که اتفاقا موفق هم بود. در این قطعه که از قطعات قدیمی فتحعلیان بود تماشاگران همراهی خوبی با وی کردند به طوریکه وی در انتهای کنسرت هم بار دیگر این قطعه را اجرا کرد.

    وقتی فرمان عصبانی می‌شود

    به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اجرای قطعه‌های “ناجی” و “سلطان طریقت” قطعه پایانی بخش اول کنسرت را اجرا کرد که این قطعه در دفعه اول اجرا با قطعی صدای “درامز” همراه شد که این اتفاق عصبانیت شدید فتحعلیان را به همراه داشت به طوریکه وی بعد از گذشت چند دقیقه از این قطعه به یکباره اجرا را قطع کرد و با عذرخواهی از تماشاگران از آنها فرصت خواست تا نقص فنی موجود برطرف شود.

    فتحعلیان گفت: قطعی صدای سالن باعث شد که از این فرصت استفاده کرده و اعلام کنم به زودی آلبوم جدید گروه ایلیا روانه بازار موسیقی خواهد شد. البته این آلبوم هم اکنون مراحل صدور مجوز خود را طی می‌کند که در صورت کسب مجوز همراه با دو نماهنگ تصویری که برای اولین بار در فعالیت‌های من اتفاق افتاده، روانه بازار موسیقی می شود.

    وی بعد از اینکه مشکل فنی صدای ساز درام حل شد قطعه “با مردم بیگانه” را اجرا کرد که این قطعه به دلیل تکنوازی سازهای کنسرت که در قالب معرفی نوازندگان برنامه ارائه شد با استقبال حاضران در کنسرت مواجه شد.

    تجلیل از مهمانان ویژه کنسرت

    فتحعلیان در بخش دوم کنسرت خود قبل از اجرای قطعه “ساقی” از حسین پاکدل، الهام پاوه نژاد، عاطفه رضوی به عنوان مهمانان ویژه کنسرت تقدیر کرد و گفت: از همه مردم و هنرمندانی که در این مدت گروه ایلیا را حمایت کردند تشکر می کنم و امیدوارم روزی از خجالت همه شما در بیاییم.

    وی همچنین از شرکت هامین گستر آریا به عنوان مجری برگزاری جشنواره سه گانه خلیج فارس و بانک اقتصاد نوین و روزنامه آسیا به عنوان حامیان مالی این کنسرت تقدیر کرد.

    وی بعد از اجرای قطعه”ساقی”، قطعه های “صاحب دم” و “هو حق” در منقبت حضرت علی (ع) را اجرا کرد که به دلیل حال و هوای موضوعی قطعه ها استقبال تماشاگران را به همراه داشت.

    قطعه های “بیایید”،”شهر لیلی” و “بابا حیدر” هم عنوان آثاری بودند که در بخش دوم کنسرت فرمان فتحعلیان اجرا شد.

    شاهرخ پورمیامین (گیتار الکتریک)، شهرام پورمیامین (درامز)، حسین حاجیلویی(فلوت)، افشین خلج (دف)، محمد اسدی (گیتارباس)، امید محرم زاده (کیبورد) و فرمان فتحعلیان (گیتار اسپانیش) گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می‌دادند.

    https://musiceiranian.ir/?p=35697
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *