×
×

مدیران سیاست‌های متناقض دارند

  • کد نوشته: 35596
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • محمدرضا لطفی با گلایه از سیاست‌های چند گانه در مواجهه با کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها درباره لغو کنسرت خود در شهرهای اندیمشک و بهبهان استان خوزستان توضیحاتی را ارائه داد. محمدرضا لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره لغو کنسرت خود در شهرهای اندیمشک و بهبهان استان خوزستان خاطرنشان کرد: زمانیکه از طرف انجمن موسیقی […]

  • محمدرضا لطفی با گلایه از سیاست‌های چند گانه در مواجهه با کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها درباره لغو کنسرت خود در شهرهای اندیمشک و بهبهان استان خوزستان توضیحاتی را ارائه داد.

    محمدرضا لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره لغو کنسرت خود در شهرهای اندیمشک و بهبهان استان خوزستان خاطرنشان کرد: زمانیکه از طرف انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از من برای اجرای کنسرت و برپایی کارگاه‌های آموزشی در شهر بهبهان دعوت کردند قراردادی را امضا کردیم که طی آن ۲ شب در اهواز، یک شب در اندیمشک و ۲ شب در بهبهان کنسرت برگزار کنیم.

    وی ادامه داد: بعد از امضای این قراردادها به محض اینکه برای اجرای کنسرت وارد اهواز شدم به من اطلاع دادند که مدیر ارشاد اندیمشک اجازه اجرای برنامه در این شهرستان را به ما نداده است و علی رغم اینکه ما برای این اجرا با انجمن موسیقی اداره ارشاد اهواز قرارداد داشتیم به یکباره با مخالفت مدیر ارشاد اندیمشک مواجه شدیم. این در حالی است که در همان روزهایی که در اهواز برنامه داشتیم از سوی سازمان‌دهندگان کنسرت تلاش های بسیاری انجام شد که موافقت های لازم برای برگزاری کنسرت در اندیمشک انجام پذیرد حتی در این فاصله زمانی هم موفق شدیم رضایت دوستان را برای برگزاری برنامه به دست آوریم اما روز جمعه (۲۰ اردیبهشت) در شرایطی که همه ادارات دولتی تعطیل بود به ما اعلام شد که کنسرت ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان اندیمشک لغو شده است و کاری هم نمی‌توان کرد.

    لطفی با اشاره به اینکه تمام این اقدامات در شرایطی صورت گرفت که وی حتی با علیرضا پاشایی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم تماس گرفته بود، توضیح داد: من از وی برای رفع کردن مشکلات کمک خواستم اما تلاش این مدیر ارشاد هم نتیجه‌ای در برنداشت و ما مجبور به لغو کنسرتی شدیم که حتی از تهران برای خرید بلیت‌های آن اقدام کرده بودند و این امر ما را با مشکلات بسیار زیادی در حوزه مکانیزم فروش بلیت مواجه کرد.

    این نوازنده صاحب‌نام تار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لغو اجرای دوم کنسرت شهرستان بهبهان هم اشاره کرد و گفت: طبق برنامه و قراردادی که از همان ابتدا با مسئولان داشتم قرار بر این بود که ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه نیز در شهرستان بهبهان کنسرتی را برگزار کنم و در کنار آن کارگاه‌های آموزشی را نیز با علاقه‌مندان و هنرمندان این شهرستان برپا کنم ضمن اینکه در هنگام انعقاد این قراردادها هم کسی نگفت دوشنبه‌شب مصادف با شب شهادت امام هادی (ع) است از این رو طبق برنامه کارها پیش رفت که بعد از اجرای اول به ما خبر دادند به دلیل فرا رسیدن ایام شهادت امام هادی(ع) ما نمی توانیم اجرایی داشته باشیم به همین جهت مجبور به لغو این کنسرت شدیم.

    لطفی خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم که باید شب شهادت حتما برنامه اجرا می‌کردم اما چرا از همان اول به ما نگفتند که در چنین روزی ما برنامه داریم و باید برنامه تغییر پیدا کند؟ چرا گروه من که تعدادی از آنها از تهران آمدند باید یک شب قبل از اجرای برنامه متوجه چنین اشتباهی شوند؟ آیا کسی نیست که پاسخگوی حال افسرده و ناراحت تماشاگرانی باشد که مسافت‌های زیادی را برای دیدن برنامه طی کرده بودند؟ اینها واقعا برای من ناراحت‌کننده بود که اگر از قبل می‌دانستم به طور حتم تصمیم دیگری برای اجرای کنسرت می‌گرفتم.

    وی ادامه داد: ناراحتی من بعد از این اتفاقات به حدی بود که بعد از شنیدن ماجرای لغو کنسرت تصمیم گرفتم هرچه زودتر بهبهان را ترک کنم اما نیمه‌های شب وقتی دیدم که علاقه مندان موسیقی ایرانی با ناراحتی از من می خواهند برای برگزاری کارگاه‌ها هم که شده بمانم نمی‌توانستم به آنها جواب منفی بدهم چراکه مسائل انسانی اجازه چنین کارهایی را به من نمی دهد.

    لطفی تصریح کرد: وقتی شاهد چنین مشکلاتی که ترتیب آن از لغو کنسرت اندیمشک آغاز شد، هستم متوجه می شوم که جریانی دوست ندارد من این برنامه ها را اجرا کنم. من آدم سیاسی نیستم اما می دانم که لغو کنسرت، عدم صدور مجوز و اجازه ندادن فرقی با هم نمی کند و بهتر است دوستان از همان اول بگویند که با من مشکل دارند و خواهان برگزاری کنسرت محمدرضا لطفی در شهرستان‌ها نیستند.

    این نوازنده تار و آهنگساز پیشکسوت با انتقاد از برخورد مسئولان ارشاد اندیمشک و بهبهان تاکید کرد: این یک رفتار دوگانه مدیریتی است که در این مدت با من و گروه اجرایی صورت گرفت و معلوم کرد که هیچ چیز مشخص نیست و همه مدیران بدون در نظر گرفتن عملکرد مدیر دیگر در قبال یک موضوع یکسان رفتار متناقصی نشان می‌دهند. وقتی یک کنسرت در اهواز می تواند برگزار شود پس چطور در اندیمشک و بهبهان نمی تواند برگزار شود. البته امیدوارم این مشکل در آذربایجان اتفاق نیفتد.

    https://musiceiranian.ir/?p=35596
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *