×
×

حمید منبتی عنوان کرد

  • کد نوشته: 35580
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • حمید منبتی: گروههای زیرزمینی نباید رانده شوند بلکه وزارت ارشاد باید آنها را زیر پروبال خود بگیرد و این گروهها نیازمند نگاه پدرانه از سوی دفتر موسیقی هستند. حمید منبتی، منتقد موسیقی در گفت و گو با خبرنگار گلدتیکت درباره اصطلاح موسیقی زیرزمینی گفت: به نظر من موسیقی زیرزمینی با تولیدات خانگی تفاوتی ندارد و […]

  • حمید منبتی: گروههای زیرزمینی نباید رانده شوند بلکه وزارت ارشاد باید آنها را زیر پروبال خود بگیرد و این گروهها نیازمند نگاه پدرانه از سوی دفتر موسیقی هستند.

    حمید منبتی، منتقد موسیقی در گفت و گو با خبرنگار گلدتیکت درباره اصطلاح موسیقی زیرزمینی گفت: به نظر من موسیقی زیرزمینی با تولیدات خانگی تفاوتی ندارد و بهتر است بگوییم به نوعی بازی با کلمات محسوب می شود، همچنین بیشتر از هر چیزی باید به پیامدهای مثبت و منفی این نوع موسیقی توجه شود.

    منبتی در ادامه بیان کرد: موسیقی زیرزمینی در همه جای دنیا وجود دارد و فقط مختص ایران نیست اما صدور و اخذ مجوز در ایران سبب شده است تا تولید یک اثر از کانال خاصی عبور کند به همین دلیل زمانیکه از تولید یک اثر جلوگیری می شود بسیاری از گروهها مجوز را یک مانع می بینند و در نتیجه به سمت موسیقی زیرزمینی گرایش پیدا می کنند.

    حمید منبتی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور کلی مجوز باید به صورت یک ابزار در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده شود اما گاهی ممکن است برعکس و وارونه عمل کند، همچنین بسیاری از خواننده های زیرزمینی قابلیت های فراوانی در حوزه موسیقی دارند و فقط نیاز دارند تا از کانال وزارت ارشاد عبور کنند.

    وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از خوانندگان مجاز امروزی از جمله محسن چاووشی، محسن یگانه و…. از همان ابتدا آثار خود را به صورت مجاز منتشر نکردند به همین دلیل زمانیکه آثار این خوانندگان به صورت رسمی منتشر شد متوجه شدیم که اتفاق غیرمنتظره ای رخ نمی دهد و فقط می تواند راهی برای جوانان هنرمند باشد.

    این منتقد موسیقی در این باره افزود: به عنوان مثال گروه اوهام ۱۲ سال به صورت زیرزمینی فعالیت کرد و الان با برگزاری چند کنسرت و خواندن تیتراژتلویزیونی به صورت مجاز فعالیت می کند پس در نتیجه اصلا اتفاق غیرمنتظره ای رخ نخواهد داد.

    حمید منبتی در ادامه گفت: گروههای زیرزمینی نباید رانده شوند بلکه وزارت ارشاد باید آنها را زیر پروبال خود بگیرد و این گروهها نیازمند نگاه پدرانه از سوی دفتر موسیقی هستند.

    این منتقد در ادامه تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم گروههای زیرزمینی در چند سال گذشته مخاطبان بسیاری داشتند اما امروزه استقبال مخاطبان از این گروهها کمتر شده است و گروههای مجاز و رسمی بیشتر شنونده دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=35580
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *