×
×

به بهانه تولد محسن یگانه

  • کد نوشته: 35233
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • عفت نژاد ساکیان: نگاهی به کارنامه هنری محسن یگانه به بهانه زادروز تولدش و انتشار تازه ترین قطعه اش ؛”امروز تولد منه” به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، امروزه کم تر کسی را می توان پیدا کرد که محسن یگانه را نشناسد و یا نامش را نشنیده باشد. کسی که با قطعه «سکوت» تمام سکوت ها […]

  • عفت نژاد ساکیان: نگاهی به کارنامه هنری محسن یگانه به بهانه زادروز تولدش و انتشار تازه ترین قطعه اش ؛”امروز تولد منه”
    به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، امروزه کم تر کسی را می توان پیدا کرد که محسن یگانه را نشناسد و یا نامش را نشنیده باشد. کسی که با قطعه «سکوت» تمام سکوت ها را شکست. همان سکوتی که فریادهای زیادی به دنبال داشت و باعث شد کنسرت های این خواننده با صدای بالاتر و بیشتر هوادارانش اجرا شوند….”سکوت قلبتو بشکن و برگرد…”و پس از آن به انتشار آلبومی با نام حباب پرداخت که بر خلاف نامش، ماندگاری خیلی زیادی داشت و به همین دلیل این حباب عجیب ترین حباب دنیاست.
    خواندن متن زیر را برای آشنایی بیش تر با این خواننده به شما توصیه می کنیم.
    * یک اردیبهشتیِ احساساتی
    محسن یگانه متولد ۲۳/۲/۱۳۶۴ است. او در شهرستان گنبد کاووس از استان گلستان به دنیا آمده و در خانواده ای مذهبی پرورش یافته است. ۱۰ ماهه بود که پدرش، محمد رضا یگانه، در جنگ (عملیات فاو) شهید شد. مادرش استاد دانشگاه است. فرزند سوم خانواده است و ۲ خواهر بزرگتر از خودش و یک برادر کوچکتر دارد. به گفته ی خودش مانند اکثر اردیبهشتی ها انسانی احساساتی است.
    * چگونه موسیقی را پیدا کرد؟
    از بچگی عاشق بازیگری بود و کلاس های مختلفی در این زمینه را نیز پشت سر گذاشته است تا این که با آغاز مقطع دبیرستان گرایش خاصی نسبت به موسیقی پیدا کرد و یک گیتار خرید. اوایل خانواده اش به شدت مخالف فعالیت هنری وی در زمینه موسیقی بودند اما وقتی علاقه و استعداد او را دیدند دست از مخالفت برداشتند. با توجه به شرایط خانوادگی اش سختی های زیادی را تحمل کرد تا این که توانست به خوبی گیتار بزند. باید به این نکته هم اشاره کرد که محسن یگانه در ابتدا قاری قرآن بود و مقام های خوبی در این زمینه به دست آورده است.
    * درسخوان یا . . .!
    خودش در این زمینه می گوید: همه چیز خوب بود تا شروع دبیرستان…
    در این دوران به خاطر ماموریت های مادرش که استاد دانشگاه بود مجبور شدند به اراک سفر کنند. بعد از یک سال به تهران آمدند و حدود ۱۰ ماه نیز در بم بودند و یک سال ساری و . . . تا این که در تهران دانشگاه  قبول شد و در این شهر ماندگار شد. او در دانشگاه تهران جنوب در رشته مهندسی صنایع به تحصیل پرداخت اما به دلیل پاره ای از اتفاقات، دانشگاهش را نیمه کاره رها کرد و تنها تا ترم ششم مهمان صندلی های دانشگاه بود و بعد از آن به طرز جدی تری به پیگیری موسیقی پرداخت.
    * موفقیتم را تا ۳ آلبوم تضمین می کنم.
    این جمله ای است که محسن یگانه در یکی از مصاحبه هایش مطرح کرده است.
    او اولین آلبومش (آلبوم نفس های بی هدف) را در سال ۸۷ روانه ی بازار کرد. آهنگی که در این بازه زمانی جلب توجه مردم را در بر داشت، قطعه “نفس های بی هدف” بود که با نام “آی خدا…” در میان مردم مشهور شد. از قطعات دیگر این آلبوم می توان به “باروبندیل”،”گناهی ندارم”،”چشمای خیس من”،”نشکن دلمو”،”بنویس از سر خط” و … اشاره کرد.
    آلبوم دومش را به فاصله ۲ سال پس از “نفس های بی هدف” منتشر کرد. آلبومی با نام “رگ خواب” که سر آلبومی اش که قطعه «سکوت» بود، به یکی از معروفترین آثار محسن یگانه مبدل شد. .از آهنگ های دیگر این آلبوم می توان “رگ خواب”،”دوراهی”،”نباشی”،”آدما”،”حافظه ضعیف” و … را نام برد.
    سومین آلبوم یا به عبارتی آخرین آلبومش که ۱۴ ترک داشت را با نام «حباب» در پاییز ۹۱ به دست هوادارانش رساند. این آلبوم شامل یک قطعه موضوعی به نام حباب و آهنگ های دیگری مثل “دوست دارم”،”هوایی شدی”،”نمیشه”،”تنهایی”،”نرو” و “بیت آخر” و … است.
    با این که محسن یگانه ادعا کرده است، «حباب» آخرین آلبوم او خواهد بود اما نمی توان گفت که او موسیقی را رها کرده یا به فعالیت هنری اش خاتمه داده است؛ در واقع او تصمیم دارد تا زمان نامشخص به پدید آوردن تک قطعه های شنیدنی برای هوادارانش بپردازد و کنسرت هایش نیز هنوز پابرجاست و به قول مدیر وبلاگ محسن یگانه “حباب، انتهای راه نیست…به قول محسن یگانه: تهِ خط، اولِ راهه”
    متنی که به آن اشاره کردم پس از انتشار آخرین آلبوم محسن یگانه بر روی وبلاگ رسمی ایشان قرار داده شد.
    * یک هفته به عید
    “یک هفته به عید” نام تک آهنگی از محسن یگانه است که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد. محسن یگانه این آهنگ را برای پدر بزرگوارشان که برای زندگی بهتر ما به درگاه حق شتافتند خوانده است. از تک آهنگ های دیگر این خواننده می توان آهای خبر نداری، سال کبیسه، وقتی نیستی، وقتی رفتی، جمعه، شهید (یکی رفت ، یکی موند)، اسکله، فداکاری، قلب یخی، یالان، کاش، تقاص و… را نام برد. جدیدترین تک آهنگ خوانده شده توسط این خواننده”امروز تولد منه”نام دارد که آن را به مناسبت تولدشان پخش کرده اند.
    * جاست یگانه ای ها
    آدرس وبسایت رسمی محسن یگانه www.mohsen-yeganeh.com و آدرس وبلاگ رسمی ایشان www.justyeganeh.blogfa.com است. وی از طریق این وبلاگ مستقیما با هواداران خود در ارتباط است. محسن یگانه طرفداران خاص خود را که از طریق این وبلاگ با او در ارتباطند، جاست یگانه ای خطاب می کند. گاهی هم از آنان با تعبیر موج و سدی ها یاد می کند.
    * دوست داشتنی ها
    زبان انگلیسی را خیلی دوست دارد.  از بین شعرا به قیصر امین پور علاقه دارد. تیم مورد علاقه اش “پیروزی (پرسپولیس)” و بازیکن فوتبال مورد علاقه اش “علی کریمی” است.  به سازهای گیتار، پیانو و ویولون علاقه زیادی دارد که به جز ویولون در نواختن دو ساز دیگر مهارت زیادی دارد. دوست داشتنی ترین تیتراژی که خوانده را تیتراژ برنامه “ماه عسل” می داند و بعد از آن تیتراژ سریال “آسمان همیشه ابری نیست” و سپس تیتراژ سریال “فراموشی” را دوست دارد. آرزویش این است که دستش را به سقف موسیقی پاپ بزند که به نظر اکثر اهالی موسیقی این آرزو تا حدود زیادی برآورده شده است.
    https://musiceiranian.ir/?p=35233
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *