×
×

اجرای موسیقی کلاسیک و ایرانی

  • کد نوشته: 3493
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۴ام مهر ۱۳۸۹
  • ۰
  • کیوان ساکت با ارکستر سمفونیک باخوم آلمان در میان استقبال مخاطبان آلمانی به اجرای موسیقی کلاسیک و ایرانی پرداخت. «کیوان ساکت» آهنگساز و نوازنده تار در خصوص اجرای خود با ارکستر سمفونیک بوخم آلمان گفت: وزارت امور خارجه آلمان حدود ۲ سال روی اجرای من با ارکستر سموفنیک آلمان کار کرده بود و از آنجایی […]

  • کیوان ساکت با ارکستر سمفونیک باخوم آلمان در میان استقبال مخاطبان آلمانی به اجرای موسیقی کلاسیک و ایرانی پرداخت.

    «کیوان ساکت» آهنگساز و نوازنده تار در خصوص اجرای خود با ارکستر سمفونیک بوخم آلمان گفت: وزارت امور خارجه آلمان حدود ۲ سال روی اجرای من با ارکستر سموفنیک آلمان کار کرده بود و از آنجایی که امسال شهر بوخم به عنوان شهر فرهنگی اروپا برگزیده شده بود، این اجرا در این شهر برگزار شد.
    وی ادامه داد: در این کنسرت من به همراه شروین مهاجر نوازنده کمانچه و مسیح مدنی نوازنده تنبک از سوئد در کنار ارکستر سمفونیک قرار گرفتیم و ۱۱ قطعه را در دو قسمت اجرا کردیم.
    این نوازنده تار با اشاره به قطعات اجرایی در این کنسرت بیان داشت: در این کنسرت ۴ قطعه از موتزارت، مونته، چایکوفسکی، شوستاکویچ ، قطعاتی از ساخته‌های بنده و یک قطعه برای تار و ارکستر به تنظیم مانی جعفرزاده را نواختیم در واقع اجرای ما از قطعه آیلیریق ترکی شروع و بعد قطعه‌ای از کروساکف و سپس والتز شوستاکویچ ،رقص ۵ برامس و موسیقی کوچک شبانه از موتزارت را نواخیتم و کنسرت را با آهنگ حاضرباش علی نقی‌ وزیری به پایان رساندیم.
    وی با اشاره به استقبال آلمانی‌ها از این اجرا اظهار داشت: استقبال از این کنسرت به خصوص اجرای قطعات کلاسیک با تار و نیز قطعات بنده بسیار زیاد بود به طوری که بعد از پایان کنسرت ۵ بار روی صحنه رفته و موسیقی اجرا کردیم در آخر نیز فقط بخش ایرانی ارکستر روی صحنه رفت.

    **تقدیر وزیر فرهنگ سوریه از ساکت

    این آهنگساز در خصوص فستیوال موسیقی جاده ابریشم نیز گفت: این فستیوال هر ساله در دمشق برگزار می‌شود که امسال من در کنار هنرمندانی از کشورهای اسپانیا، چین، هند، عراق، لبنان، مراکش، قطر، ترکیه، سوریه و ارمنستان به اجرای موسیقی ایرانی پرداختم.
    وی ادامه داد: این جشنواره به همت یکی از بهترین نوازندگان عود به نام حسین سبسبی برگزار شد که در ابتدا هر کدام از نوازندگان به بداهه‌نوازی پرداختند و در پایان همه با هم یک آهنگ که ریشه ایرانی- شرقی -اندلسی و اسپانیایی داشت را اجرا کردیم و خواننده‌ها هم خواندند.
    ساکت در خاتمه خاطر نشان کرد: پس از پایان اجرا وزیر فرهنگ سوریه با اهدای لوح تقدیر از ما تقدیر کرد و به من گفت، من تصور دیگری از ساز ایرانی داشتم و شما تصور درست را به من دادید.

    https://musiceiranian.ir/?p=3493
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *