×
×

وعده‌های بی‌سرانجام برای رسیدگی به احمد احمدی

  • کد نوشته: 34873
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • دو سال از وعده های دست اندرکاران برای رسیدگی به وضعیت نامناسب احمد احمدی(مهمترین خواننده در قید حیات موسیقی مقامی کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی) می گذرد اما در این مدت نه تنها احمدی بر اثر فقر مالی بینایی اش را از دست داده، بلکه در غفلت مسئولان وضعیت جسمی و معیشتی اش نیز نامناسب […]

  • 1_635036064121702571_sدو سال از وعده های دست اندرکاران برای رسیدگی به وضعیت نامناسب احمد احمدی(مهمترین خواننده در قید حیات موسیقی مقامی کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی) می گذرد اما در این مدت نه تنها احمدی بر اثر فقر مالی بینایی اش را از دست داده، بلکه در غفلت مسئولان وضعیت جسمی و معیشتی اش نیز نامناسب تر از گذشته شده است.

    محمد سعید اسلامی نژاد پژوهشگر موسیقی کهگیلویه و بویراحمد درباره احمد احمدی گفت: احمد احمدی یکی از دو خواننده تأثیرگذار معاصر حوزه موسیقی کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی است که مولف نیز بوده و مردم این مناطق همچنان مقام هایی چون«کاکا جونی» و «دل غرودار» از وی را به خاطر دارند و زمزمه می کنند؛ البته تا چند سال پیش گمان می رفت که این خواننده پیشکسوت در قید حیات نباشد که انتشار خبر زنده بودن وی باعث خوشحالی موسیقی شناسان و همچنین مردم این مناطق شد.

    این پژوهشگر موسیقی نواحی در ادامه افزود: خود من با اینکه در حوزه موسیقی کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده ام گمان می کردم ایشان فوت کرده اند؛ تا اینکه در جریان انتشار آلبومی از موسیقی این منطقه و قید کردن عنوان«زنده یاد» در مقدمه روی جلد آن، از طریق دوستان در جریان واکنش خانواده احمد احمدی قرار گرفتم و متوجه شدم این پیر آواز مقامی خوشبختانه در قید حیات است.

    وی همچنین تصریح کرد: زمانی که از زنده بودن احمد احمدی خبردار شدم از ناحیه چشمانش دچار مشکل شده بود و من تلاش هایی را برای معالجه او انجام دادم؛ حتی از دست اندرکاران فرهنگی نیز استمداد طلبیدم اما متاسفانه در سایه غفلت این دوستان، پیر آواز کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی به دلیل فقر مالی بینایی اش را از دست داد.

    محمد سعید اسلامی نژاد ادامه داد: حدود دو سال قبل نیز پس از اینکه از همیاری مسئولان محلی ناامید شدم او را به دست اندرکاران برگزار هفتمین جشنواره موسیقی نواحی معرفی کردم که سرانجام به این جشنواره نیز دعوت شد. با توضیحاتی که دست اندرکاران جشنواره نواحی ارائه کردند این یقین را برایم به وجود آوردند که هم از مقام این خواننده تاثیرگذار تجلیل خواهند کرد و هم اینکه به وضعیت نامناسب معیشتی وی رسیدگی خواهند کرد اما متاسفانه هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد.

    این پژوهشگر موسیقی کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی گفت: حالا دو سال از آن صحبت ها گذشته و وضعیت احمد احمدی که سرمایه موسیقی مقامی کشورمان محسوب می شود نامناسب تر از گذشته شده و در طول این مدت هیچ کاری از سوی دست اندرکاران صورت نگرفته، حتی در مورد عملی کردن طرح تکریم هنرمندان درباره او نیز اقدامی نشده و در کمال ناباوری هنوز هم وقتی پیگیر وضعیت پرونده اش می شوم می گویند هنوز شرایط اش بررسی نشده است.

    وی تاکید کرد: احمد احمدی وضعیت نامناسبی از نظر جسمی و معیشتی دارد و با اینکه عمر دست خدا است اما امکان دارد با این وضعیت یکی از همین روزها خبر درگذشتش را بشنویم؛ آنوقت حتما می خواهیم مانند بسیاری از هنرمندان موسیقی مقامی مان که رفتند از درگذشت شان ابراز تاسف کردیم و پیام دادیم پیام تسلیت بدهیم.

    اسلامی نژاد گفت: احمد احمدی را اگر امروز هم دریابیم بسیار دیر شده است؛ امیدوارم دست اندرکاران امر قبل از اینکه زمان از دست برود و بخواهند از رفتن این خواننده پیشکسوت نیز ابراز تاسف کنند حرکت مثبتی در حق او انجام دهندو قدرش را در زمان حیاتش بدانند.

    https://musiceiranian.ir/?p=34873
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *