×
×

مُدگردی و چند صدایی در بانگ نو

  • کد نوشته: 348583
  • 26 بهمن 1398
  • ۰
  • سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روز سوم خود را در حالی تجربه کرد که فرهنگسرای نیاوران در نخستین سانس خود میزبان گروه موسیقی «بانگ نو» بود.

    مُدگردی و چند صدایی در بانگ نو
  • کنسرت بانگ نو در فجر۳۵

    سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روز سوم خود را در حالی تجربه کرد که فرهنگسرای نیاوران در نخستین سانس خود به میزبانی گروه موسیقی «بانگ نو» رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در شب بیست و پنجم بهمن، گروه بانگ نو به سرپرستی نسترن هاشمی و خوانندگی مهیار شادروان، قطعات خود را با رویکرد موسیقیایی مبتنی بر مدهای موسیقی دستگاهی ایران و نگرش چند صدایی، به گوش علاقه مندان این سبک موسیقی رساندند.

    «تصنیف منگر این چنین» آغازگر این اجرا بود و مقدمه مناسبی برای جذب مخاطبان حاضر در سالن شد. بعد از آن نوبت به تکنوازی رسید تا صدای سنتور گوش نواز شود و مهارت نوازندگان که در کل اجرا مشهود بود، بیشتر نمایان شود. «ضربی بیداد» در امتداد «تصنیف خیال» قرارگرفت و پس از آن «ضربی بوسلیک»، «سوز و گداز» و «غبار» هر یک به نوبت اجرا شدند.

    «تصنیف شعر زن» بعد از «غبار» ادامه دهنده اجرا بود. سپس «ضربی نوازی»، «ضربی دشتی»، «ساز و آواز دشتی»، «تصنیف رویا» و «رنگ دشتی» نواخته شدند و همراهی منظم اعضای گروه با یکدیگر رقم خورد.

    نسترن هاشمی، سرپرست، نوازنده سنتور و همخوان، مهیار شادروان، خواننده، امیرعلی لطفی، نوازنده تار، میلاد قریشی، نوازنده کمانچه، عرفان کنعانی، نوازنده عود، سام خواجه وند، نوازنده دف، آذین یوسفان، نوازنده کمانچه، سمر عراقی، نوازنده بم تار و کوروش کشاورز، نوازنده ویولنسل، اعضای گروه «بانگ نو» را تشکیل می دادند.

    حمید رضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و پیمان خازنی، آهنگساز و نوازنده تار، از میهمانان اجرایی این گروه بودند که باید آنرا بعنوان یک امتیاز مثبت در کارنامه هنری گروه ثبت کرد.

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *