×
×

مُدگردی و چند صدایی در بانگ نو

  • کد نوشته: 348583
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۶ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روز سوم خود را در حالی تجربه کرد که فرهنگسرای نیاوران در نخستین سانس خود میزبان گروه موسیقی «بانگ نو» بود.

    مُدگردی و چند صدایی در بانگ نو
  • کنسرت بانگ نو در فجر۳۵

    سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روز سوم خود را در حالی تجربه کرد که فرهنگسرای نیاوران در نخستین سانس خود به میزبانی گروه موسیقی «بانگ نو» رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در شب بیست و پنجم بهمن، گروه بانگ نو به سرپرستی نسترن هاشمی و خوانندگی مهیار شادروان، قطعات خود را با رویکرد موسیقیایی مبتنی بر مدهای موسیقی دستگاهی ایران و نگرش چند صدایی، به گوش علاقه مندان این سبک موسیقی رساندند.

    «تصنیف منگر این چنین» آغازگر این اجرا بود و مقدمه مناسبی برای جذب مخاطبان حاضر در سالن شد. بعد از آن نوبت به تکنوازی رسید تا صدای سنتور گوش نواز شود و مهارت نوازندگان که در کل اجرا مشهود بود، بیشتر نمایان شود. «ضربی بیداد» در امتداد «تصنیف خیال» قرارگرفت و پس از آن «ضربی بوسلیک»، «سوز و گداز» و «غبار» هر یک به نوبت اجرا شدند.

    «تصنیف شعر زن» بعد از «غبار» ادامه دهنده اجرا بود. سپس «ضربی نوازی»، «ضربی دشتی»، «ساز و آواز دشتی»، «تصنیف رویا» و «رنگ دشتی» نواخته شدند و همراهی منظم اعضای گروه با یکدیگر رقم خورد.

    نسترن هاشمی، سرپرست، نوازنده سنتور و همخوان، مهیار شادروان، خواننده، امیرعلی لطفی، نوازنده تار، میلاد قریشی، نوازنده کمانچه، عرفان کنعانی، نوازنده عود، سام خواجه وند، نوازنده دف، آذین یوسفان، نوازنده کمانچه، سمر عراقی، نوازنده بم تار و کوروش کشاورز، نوازنده ویولنسل، اعضای گروه «بانگ نو» را تشکیل می دادند.

    حمید رضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و پیمان خازنی، آهنگساز و نوازنده تار، از میهمانان اجرایی این گروه بودند که باید آنرا بعنوان یک امتیاز مثبت در کارنامه هنری گروه ثبت کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=348583
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *