×
×

در گفت‌وگو با شبکه ایران:

  • کد نوشته: 34257
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • حامد زمانی خواننده جوان و ارزشی موسیقی پاپ که با خوانندگی در فیلم پرحاشیه “قلاده های طلا” و تیتراژ “ماه عسل” به طرفداران سینما و تلویزیون شناخته شد این روزها درصدد ارائه آلبوم ویژه اش است که به گفته خود طرفداران خاصی را جذب خواهد کرد. این خواننده بیشتر کارهایی که تا به امروز منتشر کرده سفارشی و ارزشی بوده است. گفتگوی شبکه ایران با حامد زمانی را در ادامه می خوانید:

  • شبکه ایران / نداسیجانی: حامد زمانی خواننده جوان و ارزشی موسیقی پاپ که با خوانندگی در فیلم پرحاشیه “قلاده های طلا” و تیتراژ “ماه عسل” به طرفداران سینما و تلویزیون شناخته شد این روزها درصدد ارائه آلبوم ویژه اش است که به گفته خود طرفداران خاصی را جذب خواهد کرد.این خواننده بیشتر کارهایی که تا به امروز منتشر کرده سفارشی و ارزشی بوده است. گفتگوی شبکه ایران با حامد زمانی را در ادامه می خوانید:

     از فعالیت‌های جدیدتان برایمان بگویید.
    به تازگی مشغول جمع آوری آلبوم جدیدم هستم، مجوز شعرها و ترانه ها گرفته شده و در واقع کار استارت خورده است. در این آلبوم از اشعار شاعران بزرگ و مطرح کشور نیز استفاده کرده ام.در واقع می توان گفت بعضی از شاعران این کار برای اولین بار است که وارد فضای موسیقی می شوند. علاوه برآلبوم چند تک قطعه مانند تیتراژ برنامه تلویزیونی” شناسنامه” که این روزها از شبکه سه پخش می شود منتشر کرده ام. همچنین علاوه بر چند نماهنگ برای سازمان قطعه جدیدی با نام “آشفته بازار” ساخته‌ام که اسپانسرآن دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و از طریق رسانه و سایت های خبری این سازمان منتشر خواهد شد.

    اجرای کنسرت چطور؟
    اگر مشکل خاصی پیش نیاید احتمالا اواخر اردیبهشت ماه در تهران کنسرت خواهم داشت. به این دلیل می گویم مشکل خاص چون یک تعداد از ترک‌ها قبلادر کنسرت ها اجراشده و مجوز دارد اما در این کنسرت چون ترک ها و کارها جدیدتر هستند هنوزمجوز اجرا نگرفته ام.
    در باره آلبوم جدیدتان بیشتر توضیح دهید.
     این آلبوم یک کار ارزشی است و نمی‌توانم بگویم که عاشقانه است . ضمن این که صرفا سیاسی یا انقلابی هم نیست در مجموع ۱۲سوژه اخلاقی- اسلامی را در این کار مد نظر قرار داده ام و اگر هم قرار باشد چند ترک عاشقانه داشته باشد حتما عاشقانه های محکم و خیلی متین خواهد بود که ارزش عشق را نشان بدهد. بیشتر به دنبال ۱۲ سوژه اسلامی و اخلاقی هستم. دو- سه تا از شعرهای این کار را انتخاب کرده ام و بقیه آن را هم داده ام بسازند.
    چطور شد به فکر سوژه های ارزشی افتادید؟

    بیشتر کارهایی که تا به امروز ساخته ام رنگ و بوی ارزشی دارد به همین دلیل هیچ زمانی قصد ندارم وارد فضای عاشقانه بی محتوا بشوم. امیدوار هستم که هیچ گاه هم اتفاق نیفتد. نه اینکه این گونه فضاهای کاری بد باشد. خیر؛ کلا چون تو این فضای کاری کار نکرده ام  دوست ندارم سبک کاری ام را تغییر دهم .همچنین مخاطبانی که تا این زمان به من لطف داشتند انتظار چنین کارهایی را از من ندارند بلکه خواهان شنیدن حرفهایی هستند که تا به امروز خوانندگان دیگر بیان نکرده اند. خیلی خوب است طرفداران موسیقی خودشان سوژه می دهند و در انتخاب اشعار به ما کمک می کنند. ما هم این اشعار و موضوعات را انتخاب می کنیم و آنهایی که قابلیت و نزدیکی بیشتری به ترانه داشته باشند را در آلبوم بکار می بریم. اینها همه باعث شده سبک کاری منحصر به خود را داشته باشم و تقریبا در این زمینه بی رقیب هستم.

    در این مورد الگوی خاصی داشته اید؟
    خیر. این فضا کاملا دلی است. درواقع یک جورهایی می توانم بگویم اولین خواننده ای هستم که کلا در این فضا کار می کنم.تا به امروز آلبوم هایی که منتشر کرده ام اکثرا سفارشی بوده و تیتر سازمانی داشته است.آلبومی هم که قرار است بزودی منتشر کنم از نظر فرم،جوان پسند، ریتمیک و مدرن نیست اما ازنظرمحتوا کاملا اخلاقی، اسلامی و ارزشی است و به جرات می توانم بگویم دراین کار و سبک رقیبی ندارم. این آلبوم به ایده و سلیقه خودم بوده و هیچ ارگانی پشت آن قرار ندارد. امیدوارم این آلبوم بتواند راه را برای آلبوم های دیگرباز کند.به عقیده من موسیقی به ذات ارزشی ندارد چون نمی تواند انتقال معانی داشته باشد و این مضمون است که موسیقی را دسته بندی می کند. ما سعی کردیم کاری انجام دهیم که هم خدا راضی باشد و هم هوادارانی که از این دست کارها حمایت می کنند.

    این روزها در بازار موسیقی متاسفانه گاهی ترانه های بی محتوا هم شنیده می شود. چرا؟
    به هر حال این یک طبع و انتخاب است و متاسفانه بازار هم در این زمینه دخیل است. مخاطبی که اینگونه موسیقی ها را می پسندد دو سه روز این ترانه ها را گوش می کند، ولی چون اینگونه کارها حرفی برای گفتن ندارند مدت کوتاهی جذابیت دارند و خاطره ساز نمی‌شوند.اگر خواننده ای در آلبومش به عشق خالص و ناب بپردازد همیشه حرفی برای گفتن وجود دارد. از اینکه هر روز ترانه‌های مبتذل وارد بازار موسیقی شده ذائقه مخاطب عوض شده و به این فضا ها عادت کرده است.افرادی که این تیپ ترانه های ارزان را انتخاب می کنند درآخر تشنه مضامین والا می شوند؛ مضامینی که با نظرات و اعتقاداتشان هم سو است.
    با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ترانه سیاسی هم آماده انتشار دارید؟
    راستش را بخواهید چند نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درخواست مذاکره داشته‌اند اما تا به امروز تصمیم خاصی نگرفته‌ام ولی شاید از کاندیدای مورد نظرم حمایت کنم چون دوست ندارم خنثی باشم و دوست دارم حرف هایم را بزنم . می خواهم حمایتم را از کاندیدای انتخاباتی ام داشته باشم.اما ترانه تقریبا سیاسی که این روزها پخش می شود تیتراژ برنامه تلویزیونی”شناسنامه” است که در این ترانه به عنوان راوی از زبان جوانی که خودش دغدغه و نقدی برای گفتن دارد می خوانم.
    ازفضای سیاسی خارج شویم. کمی از آلبومتان برای ما بفرمایید؟
    این آلبوم از نظر محتوا کاملا متفاوت با دیگر کارهای من است. تنظیم کننده های خوب و مطرحی در این آلبوم همکاری دارند اما متاسفانه فعلا نمی توانم نامی از آنها ببرم . آهنگساز تمامی قطعات خودم هستم . همچنین ترانه سراهایی که احتمالا در این آلبوم همکاری دارند حمید رضا برقه ای، سعید بیابانکی،علیرضا قزوه،محمدمهدی سیار، حامد عسگری هستند البته چند ترانه را هم خودم گفته ام. ضمن این که تصمیم دارم قبل از انتشار این آلبوم، کارهای قبلی را که به صورت تک ترک منتشر کرده ام را  در قالب یک پک منتشر کنم.
    طی این مدت پیشنهاد بازیگری هم داشته اید؟
    بله اما چون فضای کاری من متفاوت است کاری متناسب با فضای کاری ام پیشنهاد نشده است که قبول کنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=34257
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *