×
×

گروه‌های زیرزمینی نیازمند حمایت مسئولان هستند

  • کد نوشته: 34251
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • خشایار اعتمادی، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره موسیقی زیرزمینی گفت: به طور کلی من با موسیقی که برای رسیدن به گوش مردم راه قانونی را انتخاب نمی کند و از به کاربردن کلمه زیرزمینی و روزمینی در کنار موسیقی موافق نیستم، همچنین بیشتر گروههای زیرزمینی به دلیل عدم صدور مجوز […]

  • خشایار اعتمادی، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره موسیقی زیرزمینی گفت: به طور کلی من با موسیقی که برای رسیدن به گوش مردم راه قانونی را انتخاب نمی کند و از به کاربردن کلمه زیرزمینی و روزمینی در کنار موسیقی موافق نیستم، همچنین بیشتر گروههای زیرزمینی به دلیل عدم صدور مجوز زیرزمینی می شوند زیرا این گروهها نمی خواهند و نمی توانند مراحل قانونی را طی کنند.

    این خواننده در ادامه بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه نظارت و هدایت کافی بر روی محتوای این نوع موسیقی وجود ندارد به همین دلیل ساختار موسیقی زیرزمینی ضعیف است البته بعضی از قطعات این نوع موسیقی با محتوای مناسب ارائه می شوند.

    اعتمادی در ادامه افزود: به نظر من موسیقی زیرزمینی در کشور ما غیرقانونی است و در حوزه موسیقی نباید بین افراد تبعیض قائل شویم زیرا گروههای غیرقانونی در مقابل گروههای قانونی کار می کنند به همین دلیل گروههای رسمی شاید سالیان سال پشت درهای بسته بمانند اما یک گروه زیرزمینی یک شبه اثری را منتشر می کند که این کار از نظر حرفه ای نادرست است.

    خشایار اعتمادی دراین باره تاکید کرد: مهم ترین سوال این است که چرا جوانان به سمت این روش موسیقی گرایش پیدا می کنند؟ به نظر من مسئولان و تصمیم گیران موسیقی باید بستر مناسب را فراهم سازند، همچنین آنها را هدایت کنند در نتیجه این اقدامات سبب می شود گروههای زیرزمینی احساس امنیت کنند و کارهای خود را در مجرای قانونی عرضه کنند.

    این خواننده پاپ در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولین موسیقی بهتر است تا راه را برای جوانان و هنرجویان موسیقی باز کنند و هدایت و نظارت کارشناسانه سبب می شود تا این گروهها قانون مداری را بیاموزند، کارهای خوب ظهور کند، گروههای جوان شکوفا شوند، همچنین الگوسازی درست و مناسبی انجام می شود و نوعی خلاقیت شکل می گیرد که این خلاقیت ها به موسیقی کمک می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=34251
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *