×
×

عیوضی: سعی می کنم با حضور در شورای شهر برای حل کمبودهای فرهنگی تهران چاره ای بیندیشم

  • کد نوشته: 33883
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • شبکه ایران/ نداسیجانی: محمدرضا عیوضی خواننده قطعه معروف “رنگین کمان” این روزها علاوه برانجام کارهای هنری برای ورود به چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا (تهران) نیز ثبت نام کرده است. وی هدف از شرکت در این انتخابات را رسیدگی به آسیب ها و معضلات فرهنگی-اجتماعی عنوان کرد. گفتگوی شبکه ایران با محمد رضا […]

  • شبکه ایران/ نداسیجانی: محمدرضا عیوضی خواننده قطعه معروف “رنگین کمان” این روزها علاوه برانجام کارهای هنری برای ورود به چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا (تهران) نیز ثبت نام کرده است. وی هدف از شرکت در این انتخابات را رسیدگی به آسیب ها و معضلات فرهنگی-اجتماعی عنوان کرد. گفتگوی شبکه ایران با محمد رضا عیوضی را در ادامه می خوانید:
    جناب عیوضی برای حضور در این انتخابات از جای خاصی معرفی شده اید؟
    خیر این کار تنها احساس وظیفه بود .
    اهداف شما در این کار چیست ؟
    بسیاری از هنرمندان خصوصا خود بنده علاوه بر انجام کارهای فرهنگی نسبت به اتفاقات اطرافمان نیز احساس مسئولیت می کنیم. در خصوص آسیب های اجتماعی،کودکان خیابانی و یا معضل هایی که در جامعه وجود دارد باید در بطن جامعه فرهنگ سازی شود.
    مشکلات اعتیاد کودکان خیابانی و بچه های بی سرپرست معضلی است که همیشه وجود داشته است اما شاید همه دوستان فکر می کنند چون صرفا هنرمند هستیم و کار هنری انجام می دهیم دیگر نباید به اتفاقات اطرافمان توجه داشته باشیم .اما باید بگویم بنده تحصیلاتم کارشناسی اقتصاد بازگانی است و حدودا ۱۰-۱۲ سال سابقه مدیریتی در شرکت های بزرگ را داشته ام وهم درزمینه بازرگانی وهم مدیرتی فعالیت خوبی دارم. خیلی از مسائل در جامعه ما وجود دارد که علاوه بر افراد جامعه قشر فرهنگی و هنری نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند و پیگیر این هستند که این آسیب ها رفع شود. ما هنرمندان بواسطه کارهای خیرخواهانه کار هنری بسیاری انجام داده ایم تا بتوانیم مسئولین رامتوجه این مشکلات کنیم و به خودشان بیاوریم که این معضلات را حل کنند اما متاسفانه خیلی جاها که پیگیری کردند فقط آمدند گفتند دست شما درد نکند که در این زمینه تلاش کردیداما واقعا بعد از آن هیچ پیگیری انجام نشد. من جزو انجمن هموفیلی ایران هستم و تا به امروز هرجا کمکی بوده انجام دادم.
    اگر دقت کنید تیم ورزشی هنرمندانی که ما تشکیل داده ایم یکی از علل راه اندازی اش علاوه بر ورزش و تندرستی انجام کارهای عام المنفعه و خیریه است. چند سالی درخیابان های شهر می بینیم بچه های کم سن وسال تکدی گری می کنند و انگار نه انگار که مسئولی وجود دارد تا این کودکان را جمع آوری کنند یا مرکزی که به آنها آموزش بدهد.
    به هر حال ما با نگاه به این قضایا به این انتخابات ورود پیدا کردیم وانشاا..بتوانیم با حمایت مردم خدمت کنیم وگرنه اگر بحث به معروفیت باشد؛ در زمینه هنر ما معروفیت خودمان را کسب کرده ایم دیگر نیازی به این داستانها نداریم.
    ورود به این شوراها از سوی هنرمندان چقدر در ارتقای فرهنگی شهر نقش دارد؟
    در حال حاضر درمناطق ۲۲ گانه تهران مراکز فرهنگی آموزشی، خوب نهادینه و ساماندهی نشده است. در اطراف تهران یا در محله های جدید، بخش فرهنگی خیلی خوب فعال نیست مثل منطقه ۵ یا ۲۲ و نگاه ویژه ای نسبت به مسائل فرهنگی نشده است؛ فقط می آیند می گویند سینما بسازیم یا آمفی تئاتر بزنیم ولی واقعا هیچ احترامی برای یک سری مناطق خاص قائل نشده اند مثل اینکه یک ماشینی را بسازند و هیچ راننده ای برای راندنش نباشد. باید روی این کارها زحمت کشیده شود و به بحث فرهنگیمان نگاه فرهنگی انجام شود. ما بحث فرهنگیمان را در جامعه خیلی دست کم می گیریم در صورتی که مسئله فرهنگی یا هنری جایگاه ویژه ای بین مردم دارد و باعث می شود مردم یک مقدار نگاه شان محترمانه تر و انسان دوستانه تر باشد. متاسفانه به بخش فرهنگی چندان اعتنا نمی شود و این یک معضل در جامعه است. سعی می کنم با حضور در شورای شهر برای حل کمبودهای فرهنگی شهر تهران چاره ای بنیدیشم.
    آیا ورود به شورای شهر سبب ساز کم شدن فعالیت هنری تان نخواهد شد؟

    انشاا.. بعد از انتخابات آلبوم جدیدم را منتشر خواهم کرد البته آلبوم آماده است اما گفتم بعد از انتخابات منتشر کنم که یک موقع شاید بگویند تبلیغ هنری قبل از انتخابات می کند. این آلبوم “عشق تنها شد” نام دارد و هشت قطعه دارد. خانم وکیلی و دادخواه و چند تا از دوستان دیگر  ترانه سرای این کار هستند همچنین رضا تاجبخش و محمد خاک زاده و دوستان دیگری آهنگسازی و تنظیم این کار را انجام می دهند. برای فعالیتهای هنری بعد از انتخابات هم بعد تصمیم گیری می کنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=33883
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *