×
×

شب گذشته صورت گرفت

  • کد نوشته: 3363
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۹ام مهر ۱۳۸۹
  • ۲ دیدگاه
  • در این مراسم که توسط شورای اسلامی و شهرداری نیشابور شامگاه ‌پنج‌شنبه برگزار شد، صدها نفر از هنرمندان و مردم هنرپرور خطه فیروزه‌ای ابرشهر نیشابور در سالگرد درگذشت این چهره شهیر موسیقی ایران بر سر مزارش واقع در آرامگاه مشاهیر نیشابور جنب آرامگاه عارف شهید جهان اسلام، شاعر نامی و پر آوازه ایران شیخ عطار […]

  • در این مراسم که توسط شورای اسلامی و شهرداری نیشابور شامگاه ‌پنج‌شنبه برگزار شد، صدها نفر از هنرمندان و مردم هنرپرور خطه فیروزه‌ای ابرشهر نیشابور در سالگرد درگذشت این چهره شهیر موسیقی ایران بر سر مزارش واقع در آرامگاه مشاهیر نیشابور جنب آرامگاه عارف شهید جهان اسلام، شاعر نامی و پر آوازه ایران شیخ عطار نیشابوری گرد هم آمدند تا خاطره زحمات این هنرمند برای پاسداشت و توسعه موسیقی اصیل ایرانی، یادآوری، زنده و ارج نهاده شود.
    پس از خیرمقدم ‌هادی صبوری مسئول روابط عمومی شهرداری نیشابور به نمایندگی از اعضای شورا و شهردار، حاضران برای ادای احترام به این هنرمند اقدام به گلباران و قرائت فاتحه و صلوات کردند.
    آنگاه از تندیس استاد مشکاتیان اثر فاخر استاد علی‌رضا قدمیاری رونمایی شد.
    پس از رونمایی از مجسمه استاد، مراتی و اشرف‌زاده به نمایندگی از خانواده مشکاتیان از قدمیاری سازنده این اثر هنری با اهدای تاج گل تقدیر کردند به گونه‌ای که قدمیاری پس از شنیدن تشکر مکرر مادر استاد، در حالی که بغض در گلو داشت، گفت: خستگی‌ام درآمد.
    حضار نیز با گفتن جملاتی چون زنده‌باد مشکاتیان، زنده‌باد قدمیاری از زحمات این مجسمه‌ساز نیشابوری تقدیر کردند.
    در این مراسم پیام عذرخواهی و تشکر آوا و آیین مشکاتیان فرزندان استاد فقید به خاطر عدم حضور در مراسم سالگرد در نیشابور به‌ دلیل فشردگی برنامه‌های سالگرد در تهران اعلام شد.
    در حاشیه مراسم، شهردار نیشابور در خصوص مشخصات این اثر فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور گفت: این مجسمه از زمان درگذشت استاد آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور ایران به سفارش شهرداری با ارتفاع دو متر در ۱۵۰ و ۱۷۰ سانتی‌متر از جنس سنگ مرمر توسط استاد علیرضا قدمیاری ساخته شده است.
    عباس‌علی مدیح افزود: سال گذشته قدمیاری برای چهلمین روز درگذشت مشکاتیان یک مجسمه یا ماکت گچی ساخت.
    وی اظهار داشت: این مجسمه‌ساز با اعمال یکسری تغییرات بر روی آن ماکت و با در اختیار داشتن مواد نیاز برای مجسمه، ساخت آن را به اتمام رساند.
    شهردار نیشابور یادآور شد: این مجسمه به گونه‌ای بر سر مزار مشکاتیان که در کنار آرامگاه عطار قرار دارد، نصب شده است که رشته‌کوه‌ بینالود پشت آن قرار گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: این مسئله بیشتر به این خاطر است که دوستان مشکتیان او را فرزند بینالود می‌دانند و به این خاطر تصمیم گرفته شد که کوه بینالود پشت صحنه مجسمه قرار گیرد.
    شهردار نیشابور افزود: تاکنون از قدمیاری مجسمه‌ساز نیشابوری مجسمه‌های مشاهیر ایران و آلمان در نیشابور، تهران، کرمان و ایروان پایتخت ارمنستان نصب شده است.
    وی همچنین گفت: همزمان با سالگرد درگذشت استاد مشکاتیان از طرح عمرانی محوطه‌سازی آرامگاه مشاهیر نیشابور بهره‌برداری شد.
    شهردار نیشابور افزود: برای اجرای این پروژه شامل مبلمان شهری و فضای سبز ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
    مراسم نخستین سالگرد پرویز مشکاتیان دیشب با اجرای گروه‌های موسیقی و نیز سخنرانی برخی اساتید موسیقی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=3363
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *