×
×

مراسم خاکسپاری؛ روز جمعه ۳۰ فروردین‌ماه

  • کد نوشته: 33377
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۸ام فروردین ۱۳۹۲
  • ۰
  •  مراسم تشییع «داریوش صفوت» استاد پیشکسوت موسیقی اعلام شد. بر اساس اعلام خانواده وی؛ زنده‌یاد صفوت بر اثر ایست قلبی، روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه در سن ۸۵ سالگی در شهر کرج دار فانی را وداع گفت. مراسم خاکسپاری زنده‌یاد «داریوش صفوت» روز جمعه ۳۰ فروردین‌ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در آرامستان «بهشت سکینه» نرسیده به سه […]

  •  مراسم تشییع «داریوش صفوت» استاد پیشکسوت موسیقی اعلام شد.

    بر اساس اعلام خانواده وی؛ زنده‌یاد صفوت بر اثر ایست قلبی، روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه در سن ۸۵ سالگی در شهر کرج دار فانی را وداع گفت.

    مراسم خاکسپاری زنده‌یاد «داریوش صفوت» روز جمعه ۳۰ فروردین‌ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در آرامستان «بهشت سکینه» نرسیده به سه راهی کردان در اتوبان کرج به قزوین می‌باشد.

    داریوش صفوت هفتم آذرماه سال ۱۳۰۷ در شیراز، در خانواده‌ای اهل فرهنگ و هنر متولد شد. صفوت سال ۱۳۲۶ در وزارت دارایی اشتغال یافت و تحصیلات دانشگاهی را در رشته‌ حقوق دانشگاه تهران آغاز کرد. وی به تکمیل هنر موسیقی نزد استاد ابوالحسن صبا پرداخت و این ارتباط را به مدت ده سال، یعنی تا پایان عمر استاد صبا، ادامه داد.

    این هنرمند در اواخر سال ۱۳۳۹ برای تدریس در مرکز مطالعات موسیقی شرقی در انستیتو موزیکولوژی سوربن به فرانسه رفت و به موازات آن، در رشته‌ حقوق بین‌الملل دکترا دریافت کرد. خانه موسیقی در سال گذشته از این هنرمند تقدیر کرد.

    مراسم یادبود این هنرمند روز شنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران مقابل مرکز خرید میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=33377
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *