×
×

هنرمندان برای اجرا در تالار وحدت باید دوبار مجوز دریافت کنند

  • کد نوشته: 3321
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام مهر ۱۳۸۹
  • ۰
  • نزدیک به یکماه از حضور حسین پارسایی به‌عنوان مدیر بنیاد رودکی می‌گذرد. این تالار در آستانه‌ی تحول مدیریتی خود؛ تصویب قانون جدیدی را نیز ازسر می‌گذراند. در قانون جدیدی که اخیرا مصوب شده، موسیقیدان‌ها علاوه بر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ باید از تالار وحدت نیز مجوز اجرا در این تالار را دریافت کنند. […]

  • نزدیک به یکماه از حضور حسین پارسایی به‌عنوان مدیر بنیاد رودکی می‌گذرد. این تالار در آستانه‌ی تحول مدیریتی خود؛ تصویب قانون جدیدی را نیز ازسر می‌گذراند.
    در قانون جدیدی که اخیرا مصوب شده، موسیقیدان‌ها علاوه بر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ باید از تالار وحدت نیز مجوز اجرا در این تالار را دریافت کنند.
    این تصمیم بنیاد رودکی درحالی است که اغلب هنرمندان پس از طی پروسه‌ی طولانی کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامل دریافت مجوز شعر، موسیقی، گزینش نوازنده‌ها و گزینش حراست می‌شود، اجازه‌ی اجرای صحنه‌ای را پیدا می‌کنند. طولانی بودن این پروسه به اندازه‌ی کافی؛ به نگرانی‌ها و انتقادهای هنرمندان در طولانی شدن روند دریافت مجوزها دامن زده است که حال از لزوم دریافت مجوز دیگر این‌بار برای تالار وحدت خبر می‌رسد.
    صادق موسوی(مدیر تالار وحدت) ضمن تایید خبر کسب مجوز دوباره از تالار وحدت برای اجرا در این تالار به خبرنگار ایلنا گفت: در تالار وحدت؛ شورایی متشکل از محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، دکتر حقگو، حسن ریاحی و بهنا تشکیل شده است که وظیفه‌ی آنها بازبینی آثاری است که قرار است در این تالار اجرا شود.
    مدیر تالار وحدت بر این امر تاکید دارد که: قصد ما ممیزی آثار نیست اما از آنجا که تالار وحدت برای خودشان و منزلتی قایل است، لذا هرکسی نباید اجازه‌ی به صحنه آمدن در آن را داشته باشد.
    وی با رد این شبهه که شاید مدیران تالار وحدت به مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطمینانی ندارد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه مجوز ممیزی به هنرمندان را می‌دهد اما مجوز مکان اجرا را نمی‌دهد.
    اگرچه باید متذکر شد که زمانی‌که هنرمند درخواست مجوز اجرا از وزارت ارشاد را به مسئولان موردنظر ارایه می‌دهد، باید مکان کنسرت را نیز در درخواست خود ذکر کند. معمولا صدور چنین مجوزهایی نیز ازسوی اداره اماکن برای برقراری امنیت صادر می‌شود. به همین دلیل دریافت مجوز دیگری برای اجرا در تالار وحدت؛ به‌نوعی موجب سردرگمی هنرمندان شده و از واگذاری تصمیم‌گیری برای کیفیت اجراها که باید توسط مردم و مخاطبان صورت بگیرد، به تیم مشخصی با سلایق مشخص سپرده می‌شود حتی اگر این تیم از موسیقیدانان حرفه‌ای کشور محسوب شوند.
    با این وجود موسوی می‌گوید: قصد ما فقط حمایت از موسیقی خوب در تالار وحدت است. اگرچه در جای دیگری بر پر کردن سالن به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مدیریتی اشاره می‌شود.
    از دیگر شبهات وارده به قانون جدید، نحوه‌ی اجرای آن در مواردی است که بحث کنسرت بانوان به میان می‌آید. اینکه تیمی که هیچیک از اعضای آن ازمیان بانوان انتخاب نشده‌است؛ چگونه بر روند کیفی اجرای بانوان نظارت کرده و درباره‌ی اجرا یا عدم اجرای آن نظر می‌دهد؟!
    مدیرتالار وحدت با تایید این موضوع که آثار بانوان نیز باید از این فیلتر رد شود، خاطرنشان کرد: این قانون برای همه است و زن و مرد برای ما فرقی ندارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=3321
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *