×
×

گزارشی از کنسرت سمفونی مقاومت

  • کد نوشته: 3298
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام مهر ۱۳۸۹
  • ۰
  • مجید انتظامی بعد از گذشت ۲۰ سال شب گذشته در تالار وحدت در حضور مسئولان و پدرش به اجرای ساز ابوا پرداخت. در این کنسرت که با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفندیار رحیم مشایی مسئول دفتر رئیس‌جمهور، مدیر روابط‌عمومی ریاست‌جمهور، محمدعلی رامین، سفیر فرهنگی جمهوری آذربایجان، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر […]

  • مجید انتظامی بعد از گذشت ۲۰ سال شب گذشته در تالار وحدت در حضور مسئولان و پدرش به اجرای ساز ابوا پرداخت. در این کنسرت که با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفندیار رحیم مشایی مسئول دفتر رئیس‌جمهور، مدیر روابط‌عمومی ریاست‌جمهور، محمدعلی رامین، سفیر فرهنگی جمهوری آذربایجان، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد، بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی، عزت‌الله انتظامی و تنی چند از هنرمندان برگزار شد.
    بخش زهی ارکستر سمفونیک تهران با تشویق‌های مردم به روی صحنه آمدند و با کوک سازهایشان، مجید انتظامی بعد از ۲۰ سال ساز به دست در میان تشویق‌های پیاپی مردم به سن تالار وحدت که همیشه در این سالها چوب رهبری را به دست گرفته بود، وارد شد. او که خود هم رهبری و هم نوازندگی می‌کرد بعد از ۲۰ سال با حرکت دست خود به ارکستر در ساز ابوا دمید. سالن را سکوتی عمیق فرا گرفت و همه محو نوازندگی انتظامی بودند. صدای ساز او، حس زیبای زندگی را به مخاطب القا می‌کرد.
    تک‌نوازی یک نوازنده چیره دست که سال‌ها در مقام آهنگساز، نوازندگان را رهبری می‌کرد بعد از گذشت سال‌هایی طولانی حسی را به مخاطب القا می‌کرد که گویی در لحظه‌ای که روبرویشان قرار گرفته تمام حرف‌ها و درد دل‌های خود با سازش را روی سن تالار بیان می‌کند. او به قدری به زیبایی کنسرتو مارچلو را نواخت که اشک بر چشمان برخی تماشاچیان حلقه زد.
    فضای تالار با آمدن سایر نوازندگان ارکستر سمفونیک و نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی به عنوان خواننده تغییر کرد، انتظامی که در این بخش، رهبری ارکستر را به عهده داشت با حرکت چوب خود از اعضای ارکستر خواست که سمفونی مقاومت را که در مقام رشادت‌ها و پایداری‌های مردم ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس ساخته بود را اجرا کنند.
    موومان اول ‌سمفونی مقاومت با عنوان عروج در حالی اجرا شد که گروه کر دفتر موسیقی در آن نقش مهمی را ایفا کرد. موومان دوم که رویش نام داشت با صدای نیما سیما خواننده پاپ کشورمان همراه بود. او به خوبی از عهده کار خود برآمد به طوری که اجرایش در این اثر نسبت به دو سال گذشته بسیار پخته‌تر شده بود.
    تکنوازی هارپ توسط «آذرنوش صدرسالک» تنها نوازنده هارپ در ایران، موومان امید و مقاومت با صدای عبدالحسینی از دیگر قطعات اجرایی این سمفونی بود که با آوازی سنتی همراه بود.
    سمفونی مقاومت امشب نیز در تالار وحدت اجرا می‌شود و بعد از آن ارکستر سمفونیک تهران ۸ و ۹ مهر ماه در ادامه تور خود در شهرستانها، در باغ عفیف آباد شیراز به روی صحنه می‌رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=3298
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *