×
×

باور میکنید؟ بازیگر عصیانگر سینما ۴۶ ساله شد

  • کد نوشته: 326888
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام آذر ۱۳۹۸
  • ۰
  • باور میکنید؟ بازیگر عصیانگر سینما ۴۶ ساله شد

  • فیلم نیوز/ چه طرفدارش باشیم چه نباشیم، باید قبول کنیم که او در طول این چند سال تلاش کرده که سبک جدیدی از بازیگری را ارائه کند. مردی عصیانگر و معترضی که بسیاری از توجه‌ها را با اکت‌ها و حرف‌هایش به خود جلب می‌کند و باعث شده طرفداران دو آتیشه‌اش او را این‌گونه صدا بزنند: «عشق من حامد بهداد»
    حامد بهداد متولد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ است. از شاگردهای مرحوم حمید سمندریان کارگردان معتبر تئاتر ایران است. بازیگری در سینما را سال ۷۹ و با فیلم «آخر بازی» آغاز کرد و برای اولین نقش آفرینی‌اش نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.
    با «بوتیک» حمید نعمت الله توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان را جلب کرد و توانست نام حامد بهداد را برای مردم بیشتر آشنا کند. تجربه بازی در مدیوم‌های مختلف را در کارنامه خود دارد؛ از تئاتر، سینما، تلویزیون تا شبکه نمایش خانگی.
    اواسط دهه هشتاد در فیلم «روز سوم» ایفای نقش کرد با نقش نسبتا منفی‌اش توانست محبوبیت بسیاری را کسی کند و باز هم نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شود.
    با فیلمی که هرگز روی پرده سینماها نرفت آنقدر محبوبیت کسب کرد که با گذشت ۱۲ سال از ساخت آن تکه کلام‌هایش در «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» توسط مردم تکرار می‌شود.
    سال ۸۹ و پس از چندین بار نامزدی در جشنواره فجر، برای «جرم» مسعود کیمیایی کاندید شد و بالاخره اولین جایزه‌اش را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
    داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، رضا میرکریمی، حمید نعمت الله، مازیار میری، سیروس الوند، بهمن قبادی، رسول صدرعاملی، تهمینه میلانی، پریسا بخت‌آور، عبدالرضا کاهانی، محمدحسین لطیفی و همایون اسعدیان از جمله کارگردانانی هستند که بهداد تاکنون پیشنهاد همکاری با آنها را پذیرفته است.
    «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی آخرین فیلمی بود که با بازی حامد بهداد در سینماها به نمایش درآمد و پس از منتقدان بسیاری از تماشاگران بازی او را تحسین کردند.
    سریال «دل» و فیلم «جان‌دار» با بازی حامد بهداد به زودی در شبکه نمایش خانگی و سینماها پخش خواهند شد.
    توضیح: پست مربوط به تولد حامد بهداد قرار بود در تاریخ اصلی آن منتشر شود که با توجه به قطعی سراسری اینترنت امروز به انتشار درآمد.
    پرتره شهاب جعفرنژاد

    https://musiceiranian.ir/?p=326888
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *