×
×

آلبوم «آوای بهار»

  • کد نوشته: 32435
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام فروردین ۱۳۹۲
  • ۰
  •  اگر روزهای بهاریتان به زیبایی می‌گذرد، بد نیست که با یک مکمل موسیقایی زیبایی آن را دوچندان کنید چند دقیقه‌ای چشمانتان را ببندید و یک موسیقی بهاری بشنوید. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آلبوم موسیقی «آوای بهار» شامل نی‌نوازی‌های حسین عمومی می‌تواند انتخاب خوبی برای این روزها باشد. «آوای بهار» ۱۴ قطعه […]

  •  اگر روزهای بهاریتان به زیبایی می‌گذرد، بد نیست که با یک مکمل موسیقایی زیبایی آن را دوچندان کنید چند دقیقه‌ای چشمانتان را ببندید و یک موسیقی بهاری بشنوید.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آلبوم موسیقی «آوای بهار» شامل نی‌نوازی‌های حسین عمومی می‌تواند انتخاب خوبی برای این روزها باشد.

    «آوای بهار» ۱۴ قطعه دارد و «چهارباغ»، «درآمد بیات اصفهان»، «سوز و گداز»، «بیات شیراز»، «خرامان»، «عشاق» و…از جمله این قطعات هستند.

    حسین عمومی در بخش‌هایی از این آلبوم به تکنوازی نی پرداخته است و گاهی هم با تار و تنبک همنوا شده‌ است.

    او در یکی از این قطعات از آثار استادش زنده‌یاد حسن کسایی الهام گرفته است و یکی دیگر از قطعات هم با ملودی بختیاری همراه است.

    حسین عمومی خود را مدیون مکتب اصفهان می‌داند و اصولا شیوه نی‌نوازی به طوری که نی بین دندان‌ها قرار می‌گیرد و صدا در درون دهان تولید می‌شود را متعلق به مکتب اصفهان می‌داند چراکه تمامی نوازندگان برجسته این ساز از ابتدایی‌ترین آنها یعنی نایب اسدالله نی‌زن اصفهانی و سپس استاد حسن کسایی و شاگردانش نظیر حسین عمومی، همگی اصفهانی بوده‌اند.

    اما حسین عمومی هم اینک به عنوان پروفسور در دانشکده موسیقی دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تدریس موسیقی ایرانی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=32435
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *