×
×

سرپرست ارکستر بانوان صدا و سیما

  • کد نوشته: 3217
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام مهر ۱۳۸۹
  • ۰
  • آذر هاشمی در زمره‌ی معدود آهنگسازان زن است که چند سالی است زیاد در عرصه موسیقی بانوان به طور جدی وارد نشده است. او دلیل این امر را سطحی بودن کنسرت‌های این قشر عنوان کرد. آذر هاشمی(نوازنده سنتور و سرپرست ارکستر بانوان صدا و سیما) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: متاسفانه هم‌اکنون موسیقی بانوان […]

  • http://www.ilna.ir/SmartPicture.aspx?f=uploads/1389-7-4/49.jpg&w=150&h=1آذر هاشمی در زمره‌ی معدود آهنگسازان زن است که چند سالی است زیاد در عرصه موسیقی بانوان به طور جدی وارد نشده است. او دلیل این امر را سطحی بودن کنسرت‌های این قشر عنوان کرد.
    آذر هاشمی(نوازنده سنتور و سرپرست ارکستر بانوان صدا و سیما) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: متاسفانه هم‌اکنون موسیقی بانوان بیشتر شبیه محافل عروسی شده است و همه به نیت اینکه ساعاتی با موسیقی شاد سرگرم باشند؛ به این کنسرت‌ها می‌آیند.

    وی افزود: درست است که جذب مخاطب یکی از شرط‌های مهم برای برگزاری کنسرت است اما آیا به هر قیمتی باید شان موسیقی و به ویژه بانوانی که با هزار سختی در این راه کار می‌کنند، زیرسئوال برود؟!
    این آهنگساز با تاکید بر این مورد که تمایلی به اجرای موسیقی کافه‌ای برای بانوان ندارم، خاطرنشان کرد: در این شرایط سعی می‌کنم مانند گذشته در عرصه‌ی تدریس موسیقی و آهنگسازی فعالیت کنم اما شان هنری خودم را پایین نیاورم.
    وی که هم‌اکنون به‌عنوان مدیر مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما هم مشغول به کار است، برخلاف دیگر همتایان خود از صدا و سیما و برخوردهای سلیقه‌ای این رسانه با هنر و موسیقی ابراز رضایت می‌کند و اظهار می‌دارد: آیا کسانی که همیشه تیغ انتقاد را به سمت صدا و سیما نشانه می‌روند، اگر خود در این سازمان مشغول به کار بودند، بازهم انتقاد می‌کردند؟!
    هاشمی ادامه داد: به عنوان یک موزیسین سعی کرده‌ام خودم را با قوانین و ضابطه‌های صدا و سیما وفق بدهم تا بتوانم در حوزه موسیقی فعالیت مثمرثمری داشته باشم.
    وی که سرپرستی گروه موسیقی نغمه را نیز عهده‌دار است، درباره اینکه چرا تعداد آهنگسازان خانم در موسیقی ایران محدود است، ‌گفت: ساخت آهنگ در مقایسه با نوازندگی و خوانندگی جدا از داشتن تحصیلات آکادمیک نیاز به ذوق قوی دارد که هرکسی توانایی انجام آن را ندارد.
    آذر هاشمی در پایان در همین زمینه گفت: ‌بانوان همیشه به دلیل قرار گرفتن در محدودیت‌های اجتماعی کمتر جسارت حضور قوی در حوزه آهنگسازی را دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=3217
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *