×
×

تدفین غریبانه هنرمند سرشناس در بهشت زهرا

  • کد نوشته: 318337
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • تدفین غریبانه هنرمند سرشناس در بهشت زهرا

  • روز جمعه مراسم تدفین غم‌انگیز و غریبانه داود روستایی با حضور فقط بیست‌وچند نفر در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا برگزار شد.

    داود روستایی در سال‌های پس از انقلاب، در صحنه فیلم‌سازی غایب بود و بعید است کسی نام او را به عنوان فیلم‌ساز به جا آورد. او سری پرسودا، زندگی نامتعارف و سلوک عجیبی داشت و سرگذشتی عجیب‌تر در خور یک کتاب یا سریال.

    داود روستایی متولد ۱۳۱۹ در شهرری و فارغ‌التحصیل سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. در وزارت فرهنگ و هنر ده‌ها فیلم مستند و تعدادی فیلم کوتاه داستانی ساخت. در میان مستندهایش که اغلب آثار مردم‌شناسانه هستند، تعدادی فیلم از مراسم تعزیه در مناطق مختلف، رقص‌های محلی و یک سلسله مستندهای آموزشی برای روستاییان بود. روستایی یک فیلم بلند سینمایی به نام «آپارتمان‌نشین‌ها/ غبارنشین‌ها» هم در سال ۱۳۵۳ ساخت که عزت‌الله انتظامی، فخری خوروش، اسماعیل داورفر، آرام و مصطفی طاری در آن بازی کرده‌اند اما این فیلم هیچ‌گاه به نمایش درنیامد. او سال بعد یک فیلم نیمه‌بلند مستند/ داستانی با عنوان «قصری با دیوار قرمز» ساخت که عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگرش است. این فیلم با دوربین مخفی در محله قلعه شهر نو فیلم‌برداری شده و حاوی تصویرهایی منحصربه‌فرد از این محله است.

    تلاش‌های داود روستایی در سال‌های پس از انقلاب برای فعالیت سینمایی ناکام ماند و فقط مجموعه‌ای از فیلم‌نامه‌های کوتاهش در کتابی منتشر شد. عکس دوم، روستایی را یک ماه پیش از درگذشت او نشان می‌دهد.

    روحش شاد و یادش گرامی باد.

    https://musiceiranian.ir/?p=318337
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *