×
×

محمد میرزمانی

  • کد نوشته: 31634
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۲ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، محمد میرزمانی از یکم اسفند ماه سال ۹۱ بازنشسته شده و تصدی امور دفتر موسیقی به علیرضا پاشایی که پیش از این قائم مقام دفتر امور موسیقی بوده، واگذار شده است. مدیر سابق دفتر موسیقی از این پس به عنوان مشاور حمیدرضا شاه‌آبادی در بخش موسیقی به فعالیت خود در حوزه […]

  • به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، محمد میرزمانی از یکم اسفند ماه سال ۹۱ بازنشسته شده و تصدی امور دفتر موسیقی به علیرضا پاشایی که پیش از این قائم مقام دفتر امور موسیقی بوده، واگذار شده است.

    مدیر سابق دفتر موسیقی از این پس به عنوان مشاور حمیدرضا شاه‌آبادی در بخش موسیقی به فعالیت خود در حوزه موسیقی ادامه می‌دهد. محمد میر زمانی، پیش‌تر و در آستانه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز استعفای خود را از سمت مدیر کلی دفتر موسیقی به علت بیماری دیابتش تسلیم شاه‌آبادی کرده بود .

    سید محمد میر زمانی در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمده و از دوران نوجوانی‌ با تمرکز در رشته موسیقی و شرکت در کلاس‌های موسیقی کودکان و نوجوانان رادیو و تلویزیون ملی ایران ( سابق )، آواز دسته جمعی را نزد خانم ژاله فردی (بیدار مغز)، سلفژ را نزد فرمان بهبود، آواز تخصصی را زیر نظر زنده یاد رضا زاده و نواختن ساز ابوا را نزد منوچهر صهبایی فرا گرفت.

    با تشکیل گروه هم آوازان رادیو و تلویزیون ملی ایران به رهبری گلنوش خالقی،به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و تحت نظر اساتیدی چون لودیک اشنایدر( آواز کلاسیک)، فریدون ناصری (هارمونی)، دکتر مصطفی کمال‌پور تراب(هارمونی تخصصی و کنترپوان)، مرحوم مرتضی حنانه (ارکستراسیون)، کریم گوگردچی (فرم، آنالیز و اصول آهنگسازی)، پرویز منصوری (تاریخ موسیقی) و خانم اقدس پور تراب(پیانو) فرا گرفت.

    در سال ۱۳۵۹ فعالیت آهنگسازی را با ساختن آهنگ « تلاش » با صدای رشید وطن دوست آغاز کرد.

    میرزمانی از سال ۱۳۷۲ ـ ۱۳۶۹ رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده دار بوده و تدریس در دانشگاه صدا و سیما و دیگر مراکزفرهنگی و هنری از دیگر فعالیت های اوست.

    میرزمانی در زمینه ساخت موسیقی فیلم و سریال های تلویزیونی فعالیت های گسترده ای دارد و ساخت موسیقی نزدیک به ۵۰ فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه و فیلم کودکان و نوجوانان در کارنامه کاری وی قرار دارد که از جمله معروفترین آنها می توان به موسیقی فیلم شوکران و سریال کوچک جنگلی ( به کارگردانی بهروز افخمی) اشاره کرد.

    وی همچنین چند اثر در فرم پوئم سمفونی نوشته و بیش از ۵۰ اثر با کلام و بی کلام ارکستری را نوشته و تنظیم کرده است.

    از آثار میرزمانی که به صورت آلبوم موسیقی انتشار یافته اند، می‌توان به وصال یاران ( با صدای بهرام گودرزی و سید جمال محمدیان )/ صدای شاعر، بر اساس اشعار (علی معلم)/ عطش و آتش، با همکاری حاج صادق آهنگران/رنگین کمان عشق، به خوانندگی سید عبدالحسین مختاباد/ وداع، به خوانندگی سید حسام الدین سراج که دو اثر عطش و آتش و وداع این آهگساز بر محوریت موسیقی مذهبی با تمرکز بر قیام امام حسین ( ع) ساخته شده است.

    میرزمانی تا اواخر سال ۱۳۸۹ مدیر کل تولید مرکز موسیقی صدا و سیما بود و اوایل خرداد ماه ۱۳۹۰ به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد منصوب شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=31634
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *