×
×

به مناسبت تولد ۴۹ سالگی مهتاب سینمای ایران

  • کد نوشته: 315147
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۶ام مهر ۱۳۹۸
  • ۰
  • به مناسبت تولد ۴۹ سالگی مهتاب سینمای ایران

  • بازیگران سینما هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. برخی درونگرا هستند و تمام احساساتشان را در بازی های زیرپوستی بیان می کنند، برخی دیگر تسلط زیادی روی بیان دیالوگ ها دارند و بعضی هم می توانند برای نقش هایشان شخصیت سازی کنند. اما او بازیگری است که تمامی این ویژگی ها را دارد و به واسطه محبوبیتش، سال هاست به عنوان سفیر «یونیسف» در ایران فعالیت دارد و چند وقتی است که به تولید فیلم های سینمایی هم روی آورده است.
    مهتاب کرامتی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۹ است. آن زمان که مردم برخلاف این روزها همیشه پای تلویزیون بودند و سریال های صداوسیما طرفداران بسیاری داشت، برای اولین بار در «مردان آنجلس» یکی از پرمخاطب ترین مجموعه های آن دوره جلوی دوربین رفت و بازی اش در سال ۷۶ مورد توجه مردم قرار گرفت.
    پس از اولین تجربه بازیگری اش در تلویزیون، به سینما آمد و به عنوان بازیگر اصلی فیلم سعید سهیلی ایفای نقش کرد. او که حالا آغاز راه اش را طی می کرد، بازی در فیلمی کمدی را تجربه کرد و با «مومیایی ۳» به شهرت بسیار زیادی رسید.
    در ابتدای دهه هشتاد سریال «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا از تلویزیون پخش شد و او که یکی از نقش های اصلی آن را ایفا می کرد توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند.
    با سومین فیلمش «مرد بارانی» نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و سپس در سال های بعد دو مرتبه با علیرضا داوود نژآد همکاری کرد و در «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» فیلم سیروس الوند جلوی دوربین رفت.
    بازیگر اصلی اولین فیلم عبدالرضا کاهانی در دومین همکاری شان در «بیست» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را در سال ۸۷ دریافت کند.
    مهتاب کرامتی در طول این سال ها با اینکه گوش چشمی به سیاست داشت، همیشه بدون توجه به حواشی به فعالیت های انسان دوستانه و بازیگری اش ادامه داد و حالا چند سالی است که به تولید فیلم های سینمایی روی آورده و به عنوان تهیه کننده نیز در سینمای ایران شناخته می شود.
    ساخت ویدیو: سپهر فتاحی

    https://musiceiranian.ir/?p=315147
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *