×
×

پرفورمنس موسیقایی امین حیایی به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 30823
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • رفورمنس موسیقایی امین حیایی شامگاه ۱۲ اسفند ماه بار دیگر در تالار وحدت به روی صحنه رفت و جدال نور و ظلمت را به نمایش گذاشت. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایش موزیکال با پخش کلیپ آغاز می‌شود و «قحطی نور» را حکایت دوران سلطه‌ی ظلمت و سیاهی بر دنیا […]

  • رفورمنس موسیقایی امین حیایی شامگاه ۱۲ اسفند ماه بار دیگر در تالار وحدت به روی صحنه رفت و جدال نور و ظلمت را به نمایش گذاشت.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایش موزیکال با پخش کلیپ آغاز می‌شود و «قحطی نور» را حکایت دوران سلطه‌ی ظلمت و سیاهی بر دنیا و آدمیان می‌داند؛ آنگاه که انسان‌ها چون بردگان جان خود را در نیروی حیات اهریمن می‌اندازند و حاصل همه تلاش ها و کوشش‌ها به کام اهریمن است.

    تالار وحدت در تاریکی قرار می‌گیرد و حرکات نمایشی آغاز می‌شود.

    بخش اول ظلمت است و تاریکی و نیروهای اهریمن در آن ظلمت می‌تازند.

    گروه موسیقی برای نشان دادن این و هم در فضا از ساز «دی جی ری دو» بهره برده است؛ سازی بادی و با صدای پرحجم و البته صدای درامز هم فضا را پرتنش‌تر می‌کند.

     در این بخش صدای سازها و نورپردازی قرمز درهم تنیده شده بودند و موسیقی اوج می‌گرفت.

    در بخش دوم نمایش، فضا از تنش و شلوغی بیرون می‌آید و امین حیایی به تنهایی روی صحنه حاضر می‌شود. صحنه‌ای که در این بخش روایتگر جدال انسان و اهریمن است. این بخش با آوای هاسمیک کاراپتیان، خواننده باسابقه همراه بود و انسان توانست اهریمن را به زانو درآورده و او را شکست دهد.

    انسان به رهایی و رستگاری می‌رسد و در این حالت گروه موسیقی نقش مهمی ایفا می‌کند و با خوانندگی امین حیایی و گروه هاسمیک کاراپتیان همراه می‌شود.

    در این اجرا ظلمت و تاریکی با ساز «دی جی ری دو» نواخته می‌شد و نشانه‌هایی از نور در بخش موسیقی با محوریت ساز پیانو اجرا می‌شد؛ در واقع صدایی پرحجم در مقابل نوای لطیف پرنفوذ قرار گرفته بود.

    در واقع محوریت این پرفورمنس امین حیایی است که از تاریکی محض به نور می‌رسد و تن به سلطنت خداوند می‌سپارد.

     نمایش در نور محض و نوای نی به پایان می‌رسد.

    «قحطی نور» تلفیقی از موسیقی و نمایش بود و آنچه بیشتر مخاطب را به تماشا وا می‌داشت، جلوه‌های بصری بود که برای این اثر در نظر گرفته شده بود.

    موسیقی کار، موسیقی ساده فهم برای مخاطب بود و ترانه‌های امین حیایی و آناهیتا قنبری با موسیقی همراه شده بود.

    از ویژگی‌های این پرفورمنس،‌ استفاده از بیشتر قابلیت‌های سن تالار وحدت بود که کمتر در حوزه‌ی موسیقی شاهد آن بودیم.

    بخشی از سن برای گروه‌های موسیقی پایین‌تر قرار گرفته بود و گروه نمایش در راس سن قرار گرفت.

    پدرام مرندیز (گیتار آکوستیک)، فرزاد فخرالدینی(گیتار الکتریک)، دارا دارایی(گیتارباس)، علیرضا طباطبایی(درامز)، پویا نیک‌پور(پیانو)، ملانی آوانسیان (چلو)، محمدجواد مرادی(نی) و … نوازندگانی بودند که در این اجرا هنرنمایی کردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=30823
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *