×
×

کنسرت با اعمال شاقه…

  • کد نوشته: 30729
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۲ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • آرتین ولی الهی: کنسرت احسان خواجه امیری در گرگان، اجرای پر حاشیه‌ای از آب در آمد که خود احسان روی صفحهٔ شخصی‌اش نیز به آن اشاره کرده است. احسان خواجه امیری پنج شنبهٔ گذشته، شب پر تلاطمی را در گرگان پشت سر گذاشت. او و گروهش در سالن ورزشی هلال احمر گرگان برای حدود ۴۰۰۰ […]

  • آرتین ولی الهی: کنسرت احسان خواجه امیری در گرگان، اجرای پر حاشیه‌ای از آب در آمد که خود احسان روی صفحهٔ شخصی‌اش نیز به آن اشاره کرده است.

    احسان خواجه امیری پنج شنبهٔ گذشته، شب پر تلاطمی را در گرگان پشت سر گذاشت. او و گروهش در سالن ورزشی هلال احمر گرگان برای حدود ۴۰۰۰ نفر در یک سانس به اجرای برنامه پرداختند و علی رغم حواشی کنسرت، توانستند شب خاطره انگیزی برای گلستانی‌ها رقم بزنند و باعث شوند اتفاقات پیش از شروع برنامه تا حدودی از خاطر آن‌ها برود. احسان که به گفتهٔ خودش در آغاز برنامه استرس داشت، با انرژی مثبتی که از مردم دریافت کرد سرحال آمد و توانست به خوبی برنامه را به پایان برساند. از انصاف به دور است اگر این را نگوییم که علی رغم همهٔ بی‌نظمی‌ها و اتفاقات عجیب و غریب صورت گرفته، احسان خواجه امیری برای هوادارانش سنگ تمام گذاشت و شاید کمتر کسی می‌توانست در چنین شرایطی، اینگونه اجرا را مدیریت کند.

    «شیرینی»، «میوه ممنوعه»، «این حقم نیست»، «نابرده رنج»، «دارم می‌ام پیشت»، «هر چی آرزوی خوبه مال تو»، «لحظه»، «احساس آرامش»، «کجایی»، «نمی‌دونی»، آواز «هرگز نمی‌رد…» و «پرنده» قطعاتی بودند که احسان و گروهش برای هوادارانشان اجرا کردند.

    • برای خودم هم جا نیست…

    ظهر پنج شنبه یکی از خبرنگاران با تهیه کننده کنسرت تماس گرفت و درخواست انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور در سالن جهت پوشش خبری را داشت. اما تهیه کننده با کلافگی و استیصال چنین می‌گوید: «باور کنید حتی برای خودم هم جا نیست… الان خودمان هم نمی‌دانیم باید چه کار کنیم…». گویا این شخص چند ساعت مانده به اجرای برنامه، تازه دریافت که چه دسته گلی به آب داده و همین باعث شد که ساعتی پیش از شروع کنسرت تلفن همراهش را خاموش کند و ناپدید شود.

    • من مسئول نیستم

    برخورد نه چندان جالب عوامل اجرایی کنسرت با مردمی که علی رغم تهیه بلیت VIP پشت درب بستهٔ سالن ماندند، واقعاً آزار دهنده بود. «من نمی‌دانم…» و «من مسئول نیستم…» تنها پاسخی بود که هواداران احسان خواجه امیری پس از یکی دو ساعت معطلی جلوی درب سالن، از عوامل اجرایی می‌شنیدند.

    • این اتفاقات را منعکس نکنید!

    یکی از عوامل برگزاری این کنسرت (که خود را مدیر اجرایی معرفی کرد) در جریان بلبشوهای سالن از خبرنگار سایت موسیقی ما درخواست کرد از انعکاس این اتفاقات خودداری کند، چرا که آبروی استان گلستان زیر سؤال رفته و ممکن است باعث شود برگزاری برنامه‌های آینده با مشکل مواجه گردد! در حالی که نباید از این نکته غافل شد که برگزار کردن کنسرت به هر قیمت و با هر شرایطی و با بی‌احترامی به مردم و استفادهٔ ابزاری از آنان در جهت کسب منافع اقتصادی شخصی، به هیچ وجه قابل توجیه نیست و چنین رخدادهایی به بد‌ترین شکل ممکن حیثیت برگزارکنندگان را زیر سؤال می‌برد و از سوی دیگر اعتماد مردم، مسئولین و هنرمندان را خدشه دار می‌کند. سایت «موسیقی ما» اطلاع رسانی در خصوص چنین رخدادهایی را بخشی از رسالت خود می‌داند.

    • تهیه کننده این کنسرت تخلف نموده است

    علی نیکونیا (یکی از همراهان گروه احسان خواجه امیری) که از دیدن نابسامانی‌ها حسابی شوکه شده بود، به خبرنگار «موسیقی ما» حاضر در سالن گفت: «نمی‌دانم باید چه بگویم. گروه در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است. تهیه کننده این کنسرت تخلف نموده است.

    .مردم هزینه کرده‌اند و بلیت تهیه کرده اند و توقع دارند در آرامش و امنیت، ساعاتی را به تماشای اجرای هنرمند مورد علاقه‌شان بنشینند و این حق مسلم آنهاست. برخی افراد فقط به دنبال منافع شخصی هستند و حقوق دیگران را نادیده گرفتند.افراد بسیاری زیادی با اینکه بلیت داشته اند اما ، پشت دربهای بسته مانده‌اند و جایی برای نشستنشان وجود ندارد. این اوضاع اصلاً قابل توجیه نیست. تهیه کننده بخشی از هزینه‌هایی که مطابق قرارداد مسئولیتش بر عهدهٔ او بوده را پرداخت نکرده است. همچنین بر خلاف مواد قرارداد، ایشان چندین اسپانسر گرفته و چندین تابلوی تبلیغاتی در سالن نصب کرده است واصلا معلوم نیست که چرا بدون هماهنگی گروه موسیقی را در این شرایط قرار داده است . نمایندهٔ محترم ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن حضورداشتند و من چندین مورد از تخلفات صورت گرفته را به ایشان منتقل کرده‌ام و برخی از مسائل موجود با هماهنگی ایشان مدیریت شده است».

    • سوء استفاده از نام استاد «ایرج»

    در تبلیغات صورت گرفته برای این کنسرت، خبر از حضور افتخاری پدر احسان خواجه امیری (استاد ایرج) داده شده بود که این عمل بدون هیچ گونه هماهنگی انجام شده بود و احسان پس از ورود به سالن متوجه آن شد و باعث تعجب و ناراحتی او گردید.

    • پولم را بدهید، صدا را وصل کنم!

    همهٔ مشکلات یک طرف، قهر کردن صدابردار برنامه طرف دیگر… صدابردار کنسرت در یک اقدام عجیب و غیر حرفه‌ای، در آستانهٔ ورود احسان به روی صحنه، صدا را قطع کرد و گفت تا پولم را ندهید، صدا را وصل نمی‌کنم و نمی‌گذارم برنامه اجرا شود! علی رغم اینکه مسئولیت پرداخت دستمزد با تهیه کننده برنامه بود، احسان خواجه امیری با دیدن احوال مردم و برای اینکه بتواند برنامه را آغاز کند شخصاً از وی خواهش کرد تا مشکل صدا را حل کند.

    • گلایه‌های مردم پیش احسان

    پس از اینکه احسان به روی سن آمد، چند نفر از میان جمعیت جلوی استیج به احسان گلایه و شکایت می‌کردند و حقشان را از او می‌طلبیدند! با اینکه احسان با دیدن اوضاع سالن حسابی کلافه شده بود و بسیار در هم ریخته به نظر می‌رسید، اما با حوصله و آرامش پاسخ مردم را می‌داد و سعی می‌کرد به خاطر شرایط به وجود آمده از آن‌ها دلجویی کند. انصافاً صبر و تحمل احسان در برنامهٔ دیشب تحسین برانگیز بود.

    • قطع صدا؛ قوز بالای قوز!

    بعد از کش و قوس‌های فراوان، گروه شروع به نواختن نخستین قطعه کرد. لحظاتی پس از آنکه احسان خواندن قطعهٔ شاد «شیرینی» را آغاز کرد، صدا به کلی قطع شد تا یک «ضد حال» دیگر به همهٔ نابسامانی‌ها اضافه شود. چند دقیقه طول کشید تا با پیگیری یکی از اعضای گروه احسان و بررسی سیم‌های زیر پای مردم، مشکل پیدا شد و صدا را مجدداً وصل گردید.

    احسان خواجه امیری، برای نخستین بار اجرا در یک سالن ورزشی فاقد سیستم حرفه‌ای صدابرداری را تجربه کرد و نکنهٔ جالب این است که او در این برنامه به دلیل ضعف و نقص در صدابرداری، عملاً بدون مانیتور شخصی صدا، اجرا را پیش برده است!

    • تمومش کنید…

    پس از اجرای تنها پنج قطعه، تذکرهای پیاپی عوامل کنسرت به احسان شروع شد. چند نفر از عوامل اجرایی بدون هیچ ملاحظه‌ای، به نوبت روی سن آمدند و در گوش احسان برای پایان برنامه تذکر دادند. این کار چندین بار تکرار شد و بار‌ها باعث بر هم خوردن تمرکز اعضای گروه و احسان خواجه امیری گردید.

    در پایان برنامه، خواجه امیری با خودروی یگان ویژه نیروی انتظامی از محدودهٔ سالن خارج شد. مسئولین نیروی انتظامی شهرستان گرگان با دلسوزی و پیگیری جدی، کمک زیادی به مدیریت برنامه کردند و در واقع بخشی از وظایف تهیه کننده را بر عهده گرفتند و انصافاً عملکرد قابل تقدیری داشتند.

    سایت «موسیقی ما» حق پاسخگویی عوامل برگزار کنندهٔ این کنسرت در خصوص گزارش بالا را برایشان محفوظ می‌داند و از درج توضیحات آنان استقبال می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=30729
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *