×
×

نشست خبری نخستین جشن بزرگ هنرمندان ایران برگزار شد

  • کد نوشته: 30426
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۷ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • جشن درخت دوستی  مهر و مودت در هنرمندان افزایش می دهد ،تا در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه خاطرات خود را یادآوری کنند. به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، ، نشست خبری نخستین جشن بزرگ هنرمندان ایران با عنوان ” درخت دوستی” صبح امروز، با حضور مجید اخشابی، دبیر این جشن در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. […]

  • جشن درخت دوستی  مهر و مودت در هنرمندان افزایش می دهد ،تا در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه خاطرات خود را یادآوری کنند.
    به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، ، نشست خبری نخستین جشن بزرگ هنرمندان ایران با عنوان ” درخت دوستی” صبح امروز، با حضور مجید اخشابی، دبیر این جشن در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
    در ابتدای این نشست اخشابی  گفت: جشن بزرگ هنرمندان ایران ۱۵ اسفند ماه مصادف با روز درختکاری به میزبانی سالن اجلاس برج میلاد برگزار می‌شود، برای اولین‌بار است که تصمیم گرفتیم تمامی اهالی هنر را صرفا برای یک دیدار دوستانه و هنری دور هم جمع کنیم و می‌خواهیم با این کار پایه‌گذار یک جشن همیشگی در روز درختکاری باشیم.
    وی با بیان اینکه سه نسل هنری در این جشن تقدیر خواهند شد، گفت: رونمایی از تمبر یادبود و تجلیل از ۵ تن از هنرمندان پیشکسوت کشورمان از مهمترین موضوعات این جشن است که به منظور یادآوری خاطره‌های دوستی انجام خواهد شد.
    وی درباره انگیزه برپایی چنین جشنی اظهار کرد: ایده برگزاری این جشن سال‌ها پیش در ذهن من شکل گرفت. فکر کردم وقتی همه هنرمندان تنها به بهانه‌های مسابقه و رقابت دور هم جمع می‌شوند و بزرگترین گردهمایی آنها در مجالس ترحیم است، حال چرا نباید به بهانه‌های دیگر از جمله تحکیم مهر و دوستی دور هم جمع شوند. همین موضوع سبب شد تا طرحی را برای گردهمایی هنرمندان آماده کنم و به مراکز فرهنگی کشور بفرستم تا بتوانم بدین طریق جشن را برگزار کنم.
    دبیر جشن یاد شده با تاکید بر این که اتفاق خوشایندی است که روز درختکاری بهانه دیدار هنرمندان با هم شده است، ادامه داد: امیدوارم با برپایی چنین جشنی بتوانیم فضای صمیمی‌تری بین هنرمندان بوجود آوریم.
    وی یادآور شد: هنرمندان بدین دلیل که در جرگه الگوهای اجتماعی قرار دارند، رفتار آنها در سطح جامعه باید تجلی مناسب و مطلوبی داشته باشد، از همین رو ما قصد داریم در این همایش، دوستی‌های بین آنها را تحکیم و قوت ببخشیم.
    اخشابی یاد آور شد: این جشن باعث می‌شود تا مهر و مودت و حسن رابطه و همچنین تجدید میثاق با هنرمندان افزایش یابد و دیدار هنرمندان با یکدیگر منوط به مراسم‌های یاد بود عزیزان نمی‌شود و به این بهانه هنرمندان در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه خاطرات خود را یاداوری می‌کنند.
    اخشابی درمورد اینکه چه هنرمندانی در این همایش حضور دارند گفت: هر هنرمندی با هر اندیشه، سبک، سلیقه و تفکری می‌تواند در جشن بزرگ هنرمندان شرکت کند و در این جشن تنها مقوله هنر مد نظر ماست و در واقع، سطح، سبک و نوع هنر آنها برای ما مهم نیست و هیچ گونه محدودیتی هم نداریم.
    دبیر این جشن با بیان این که زمان برگزاری برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲ است، افزود: با برخی از پیشکسوتان برای حضور در این جشن صحبت کرده‌ایم که قول همکاری داده‌اند و البته قرار شده پنج تمبر هنرمندان بزرگ کشور در این جشن ارائه شود اما هنوز نام آن هنرمندان مشخص و قطعی نیست؛ هر چند که سعی کرده‌ایم از تمامی طیف‌ها باشند.
    دبیر نخستین جشن بزرگ هنرمندان ایران ادامه داد: دست یاری تمامی ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با فرهنگ و هنر را می‌فشاریم و آمادگی این را داریم که با کمک آنها میزبان شایسته‌تری برای هنرمندان تمامی عرصه‌های هنر ایران باشیم.
    اخشابی با تاکید بر این که هنر ایران هنر متعالی و فاخری است ادامه داد: هنر ایران با توجه به میراث غنی که دارد باید بسیار بیش از این ها در سراسر دنیا بالنده و معرفی شود اما متاسفانه سرعت این کار چندان مناسب نیست که من فکر می کنم هم دلی و هم فکری هنرمندان و در کنار هم بودنشان به این مهم می تواند کمک شایانی کند. امیدوارم این در کنار هم نشستن ها سبب گفتگو و دوستی بیش از پیش بین هنرمندان شود.
    اخشابی خاطر نشان کرد: اهدای گواهینامه بین المللی از سوی کانون اتومبیلرانی به هنرمندان ازدیگر برنامه‌های این روز است که به تمامی شرکت کنندگان هنرمند اهدا می‌شود.
    وی با بیان اینکه هنرمندان عزیز کشورمان می‌توانند از طریق ثبت نام در سایت”درخت دوستی” در این جشن حضور یابند گفت: شرکت کنندگان عزیز با ثبت نظرات و دیدگاه‌های خود ما را در برگزاری هر چه باشکوه تر این نوع جشن یاری کنند.
    وی همچنین درباره نام‌گذاری این جشن با نام “درخت دوستی” به شعری از حافظ با این عنوان که “درخت دوستی …” اشاره کرد.
    وی همچنین تصریح کرد: بزرگترین مشکل هنری جامعه ایران این است که هنرمندان تا زمانی که مشهور نیستند تلاش می‌کنند تا معروف و مشهور شوند اما وقتی به عنوان چهره مشهور مطرح می‌شوند، تلاش می‌کنند تا پنهان شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=30426
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *