×
×

در کنسرت یک سانسه شب گذشته صورت گرفت

  • کد نوشته: 30369
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۶ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • احسان خواجه امیری در شبی که قرار بود به فاصله یک ساعت بعد از او «فرزاد فرزین» در سالن نمایشکاه میلاد بروی صحنه برود، در روز خوب ارکس‌تر و نوازنده‌هایش، به اجرای برنامه پراخت. این خواننده ابتدای برنامه‌اش را با «احساس آرامش» شروع کرد تا در ابتدای برنامه‌اش یک گرد و خاک اساسی به پا […]

  • احسان خواجه امیری در شبی که قرار بود به فاصله یک ساعت بعد از او «فرزاد فرزین» در سالن نمایشکاه میلاد بروی صحنه برود، در روز خوب ارکس‌تر و نوازنده‌هایش، به اجرای برنامه پراخت.

    این خواننده ابتدای برنامه‌اش را با «احساس آرامش» شروع کرد تا در ابتدای برنامه‌اش یک گرد و خاک اساسی به پا کند. به مرور او سراغ قطعات پر طرفدار و عاشقانه‌اش رفت و «میوه ممنوعه»، «کجایی» و «لحظه» فضای حسی دل انگیزی را به سالن آورد و به مرور «نمی‌دونی» و «دوستی» و «پرنده» هم جیغ خیلی‌ها را در آورد.

    مثل همیشه «سلام آخر» و «لحظه» بیشترین طرفدار را در سالن داشت تا باز هم قطعات آرام و حسی خواجه امیری بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

    خود این خواننده هم مشخصا با آمادگی کامل و صدایی قدرتمند روی صحنه حاضر شده بود و هیچ نشانی از خستگی ناشی از اجراهای متعدد در شهرهای مختلف در او دیده نمی‌شد.

    • حاشیه‌ها:

    * بدون شک نکته قابل توجه اجرای شب گذشته احسان خواجه امیری، روز خوب و درخشش نوازنده‌ها و رهبر ارکستر‌اش بود که با قدرت تمام ساز زدند و باعث شدند این خواننده اجرایی ویژه و خاص را در شبی که به نظر می‌رسید با یک کنسرت معمولی رو به رو هستیم، شاهد باشیم. «هومن نامداری» رهبر ارکس‌تر خواجه امیری با هوش و قدرت اجرای زنده‌اش نشان داد که با فاصله زیادی از بقیه، جزو بهترین‌های ایران است و هومن غفاری نیز با اجرای مسلط‌اش خیلی‌ها را انگشت به دهان کرد. امید حجت و احسان نی زن نیز از دیگر نوازنده‌هایی بودند که در روز خوبشان توانستند اجرایی قابل توجه را برای این خواننده بسازند.

    * خواجه امیری در بخش‌هایی از برنامه‌اش و پس از اجرای قطعه «میوه ممنوعه» رو به حضار گفت: «در مقطعی که من تیتراژ تلویزیونی زیاد می‌خواندم، در یکی از کنسرت‌هایی که در همین سالن بود همه حاضرین تیتراژ‌های معروف را می‌خواستند که من بخوانم. یک نفر هم این وسط و در همین ردیف‌های جلو گیر داده بود که تیتراژ «جومونگ» را بخوان! ول کن هم نبود. همه دغدغه من در روی سن این بود که خدایا مگر سریال جومونگ تیتراژ هم دارد؟! بعد از اجرا بود که فهمیدم سرم چه کلاهی رفته و یک نفر چقدر خوب توانسته سر به سرم بگذارد. از آن زمان تا حالا هر وقت تیتراژ‌ها را می‌خوانم، به «جومونگ» فکر می‌کنم!».

    * در هنگام معرفی امید حجت، به یک باره از سمتی که این نوازنده ایستاد بود، دود غلیظ ویژه «لیزر شو» با فشار به روی استیج فرستاده شد تا احسان با دیدن این صحنه و نوازنده‌اش که در بین دود غلیط محو شده بود او را با لقب «امید دودی» (!) معرفی نماید!

    * قطعه «پرنده» پس از درخواست‌های مکرر حاضرین اجرا شد تا خواجه امیری پس از دیدن شدت محبوبین این اثر با خنده بگوید: «دارم راستی راستی فکر می‌کنم که واقعا من یه پرنده م و باید پر بزنم و برم‌ها!. چرا هیچکس کار‌های خودم رو درخواست نمی‌کنه؟!»

    * پس از چند کنسرت متوالی که شاهد اجرای برخی قطعات با کمانچه بودیم خواجه امیری در این برنامه این بخش را به دلایل نامعلوم حذف کرده بود.

    * یکی از بزرگ‌ترین معظلات اجراهای زنده در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، ضعف بزرگ در سرویس حمل و نقل و نبود سرویس‌های تاکسی است که به دلیل عدم مدیریت و توجه، در انتهای برنامه‌ها شاهد هستیم که بسیاری از علاقمندان به موسیقی مجبورند با پای پیاده مسیر زیادی را طی نمایند تا ماشین گیرشان بیاید. در برخی مواقع نیز شاهد ارقام نجومی ۴۰، ۵۰ هزار تومانی هستیم که از سوی راننده‌های ماشین‌های شخصی مستقر در پارکینگ نمایشگاه به علاقمندان موسیقی هستیم که دیشب نیز شاهد‌اش بودیم که با اعتراض‌های گسترده مردم رو به رو شد و تنش‌هایی را نیز به وجد آورد. امید است مسئولین هر چه زود‌تر و قبل از هر اتفاق تلخی، به این مشکل بزرگ رسیدگی نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=30369
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *