×
×

نقشی که فرج‌الله سلحشور از آل پاچینو بهتر بازی کرد

  • کد نوشته: 302221
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • نقشی که فرج‌الله سلحشور از آل پاچینو بهتر بازی کرد

  • تاجبخش فئائیان که سال‌ها پیش نمایش «تاجر ونیزی» را با بازی فرج الله سلحشور در نقش شایلاک روی صحنه برد، معتقد است سلحشور این نقش را بهتر از آل پاچینو ایفا کرده است.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور به مناسبت ایام محرم بار دیگر روی پرده سینما رفته است، فیلمی با بازی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور که داستان فرمانده گردان کمیل را روایت می‌کند.

    تاجبخش فنائیان یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم «پرواز در شب» است که نقش دکتری را ایفا می کند برای کمک به رزمندگان عازم جبهه شده است.

    او که چندی پیش مهمان کافه خبر بود، درباره چگونگی آشنایی اش با فرج‌الله سلحشور به خبرآنلاین، گفت: «در اوایل دهه ۶۰، من و محمد کاسبی مسئول نمایش‌های رادیویی بودیم و آقای سلحشور و محسن مخلمباف چند باری به آنجا آمدند و از این طریق باهم آشنا شدیم. آقای سلحشور پس از مدتی از من و آقای کاسبی دعوت کرد تا به حوزه برویم و من هم علاقه‌مند بودم که وارد پروسه تولید در حوزه تئاتر شویم. اولین کاری که با آقای سلحشور انجام دادیم، تئاتر «شب آخر» نوشته محسن مخملباف بود که سلحشور نقش یک مبارز مسلمان را ایفا کرد، من هم کارگردانی و بازیگری را به طور همزمان انجام دادم. سلحشور به واقع بازی خوبی انجام داد و نشان داد در حوزه بازیگری استعداد دارد. سپس در کار دیگری به نام «حصار در حصار» به کارگردانی آقای ]محمدرضا[ هنرمند و نوشته آقای ]محسن[ مخملباف کار کردیم و فرج در این اثر هم به خوبی بازی کرد، چون خیلی عاشق هنر متعهد بود.»

    فنائیان ادامه داد: «چندی بعد من نمایش «تاجر ونیزی» را کار و از سلحشور دعوت کردم تا نقش شایلاک را بازی کند، خیلی‌ها تصور می‌کردند او اصلا برای این نقش مناسب نیست. اما من به جرات می‌گویم که بازی سلحشور از آل پاچینو در این نقش بهتر بود. خیلی‌ها هم آماده بودند تا به محض روی صحنه رفتن این نمایش، سر آن را ببرند، چون باور نمی‌کردند کارگردان جوانی بتواند «تاجر ونیزی» را کار کند و همینطور سلحشور به عنوان یک جوان مسلمان و حزب‌اللهی از پس بازی در این اثر بر بیاید.»

    مشروح گفت و گوی تاجبخش فنائیان را درباره فیلم «پرواز در شب» بخوانید.

    ۵۷۲۴۳

    https://musiceiranian.ir/?p=302221
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *