×
×

گزارش فارس از آخرین روز جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 30074
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • «رنو گارسیا فونس» نوازنده کنترباس اسپانیایی با استقبال مخاطبان و اجرای قطعات متعدد، تصویری از موسیقی ملل را در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به تصویر کشید. «رنو گارسیا فونس»، نوازنده کنترباس اسپانیایی شب گذشته در بخش بین‌الملل بیست وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت. این نوازنده اسپانیایی مقیم فرانسه  […]

  • «رنو گارسیا فونس» نوازنده کنترباس اسپانیایی با استقبال مخاطبان و اجرای قطعات متعدد، تصویری از موسیقی ملل را در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به تصویر کشید.

    «رنو گارسیا فونس»، نوازنده کنترباس اسپانیایی شب گذشته در بخش بین‌الملل بیست وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت.

    این نوازنده اسپانیایی مقیم فرانسه  در این دوره از جشنواره به تکنوازی قطعاتی از موسیقی کلاسیک پرداخت تا آخرین نوازنده‌ای باشد که به اجرای صحنه‌ای پرداخته است.

    اجرای قطعاتی از موسیقی نواحی اسپانیا، آفریقا و آسیا از جمله قطعات این نوازنده اسپانیایی بود که با تشویق و استقبال مخاطبان همراه شد. در برخی از این قطعات اجرایی موسیقی شرق به خصوص ایران شنیده می‌شد.

    این نوازنده اسپانیایی که به کنترباس ۵ سیمی‌اش شهرت یافته است با بداهه نوازی در اجرای قطعه‌ای با قرار دادن کاغذی در بین سیم‌های سازش، مخاطبان را به شنیدن قطعه‌ای از سرزمین پهناور آفریقا دعوت کرد.

    در آخرین قطعه‌های اجرایی، نوازنده مخاطبان با موسیقی بومی آسیای میانه و ایران آشنا شدند که این آهنگساز هم در سخنانی به این امر اشاره کرد.

    نوازنده کنترباس اسپانیایی که تشویق زیاد مخاطبان او را به وجد آورده بود با اجرای قطعاتی دیگر به اجرای برنامه پرداخت. این تشویق‌ها باعث شد تا «رنو گارسیا فونس» سه بار متوالی به روی صحنه بیاید و با اجرای قطعه‌ای دیگر مخاطبان را به وجد آورد. در پایان این نوازنده با اشاره به اینکه دیگر وقت استراحت است با مخاطبان خود و بیان کلمات تشکر آمیز فارسی خداحافظی کرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس، «رنو گارسیا فونس» در ادامه برنامه‌های خود در ایران سه‌شنبه اول اسفندماه ساعت ۱۱ صبح در سالن رودکی نشست پژوهشی موسیقی برگزار می‌کند.

    نوازنده اسپانیای  در مراسم اختتامیه فردا اول اسفندماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

    فونس که پسر  نقاش مشهور پیر گارسیا فونس است. شهرت او در دنیا به ساز کنترباس ۵ سیمی است که خود طراحی کرده و شیوه نوازندگی منحصر به فردی را دارد.

    او در اوایل دهه ۸۰ میلادی وارد کنسرواتوار موسیقی پاریس شد و زیر نظر فرانسوا رابات با فنون نوازندگی آرکو (ترکیبی از ملودی نوازی توسط آرشه و پیتزیکاتو) آشنا شد.  از سال ۱۹۸۷ با گروه ترومپت نواز مشهور فرانسوی روژه گرین به نوازندگی پرداخت و سپس به عضویت ارکستر بزرگ کنترباس نوازان فرانسه و ارکستر ملی جز فرانسه درآمد.

    علاوه بر انتشار بیش از ۱۰ آلبوم مستقل که آهنگسازی‌هایش از موسیقی کلاسیک، فولکلور، جز، فلامنکو و موزت وام می‌گیرد، با هنرمندان مطرح دیگری چون ژان لویی متینیه، میشل ریسلز، ان گوین له، میشل گودار، ژراردو نونز، ظافر یوسف، شب مامی و کودزی ارگونر نیز همکاری داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=30074
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *