×
×

آلبوم موسیقی «فرزانگی» رونمایی شد

  • کد نوشته: 298864
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • شامگاه روز پنج شنبه هفتم شهریور ماه آلبوم موسیقی فرزانگی با صدای محسن کرامتی و سپیده قضات در عمارت زیبای فولادوند و با همکاری باربد آرت سنتر و کافه خلوت نرد رونمایی شد.

    آلبوم موسیقی «فرزانگی» رونمایی شد
  • شامگاه روز پنج شنبه هفتم شهریور ماه آلبوم موسیقی فرزانگی با صدای محسن کرامتی و سپیده قضات در عمارت زیبای فولادوند و با همکاری باربد آرت سنتر و کافه خلوت نرد رونمایی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این مراسم که اجرای آن به عهده‌ی سید عباس سجادی بود، ابتدا لوریس چکناوریان با ذکر لطیفه‌ای از انتشار این آلبوم ابراز خوشحالی کرد و بعد از دقایقی طبق برنامه‌ای که داشت مراسم را ترک کرد.

    در ادامه پری ملکی به دعوت مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و ضمن معرفی محسن کرامتی گفت: آقای کرامتی در شیوه‌ی تدریس و شاگردان خوب بسیار فوق العاده‌اند؛ به طوری که من تعدادی از شاگردانم را که میل پیشرفت را در آنها دیده‌ام و خواسته اند دنیای دیگری را تجربه کنند، نزد استاد محسن کرامتی فرستاده‌ام. محسن کرامتی یک هنرمند نجیب و بی ادعاست که هیچ حاشیه‌ای هم نداشته است.

    پس از ملکی نوبت به رضا مهدوی رسید که گفت: تمام دغدعه‌ی استاد کرامتی این ات که تمام داشته هایش را آنچنان که شایسته و بایسته است حفظ کند.چرا که امروزه حفظ و صیانت از آثار فرهنگی به مراتب سخت‌تر از تولید آن است.تولید چنین آلبومی را باید به فال نیک گرفت. آلبومی که برگرفته از ریشه‌ی اصیل و پیرو نظر گذشتگان با زبان حال امروز تولید و عرضه می شود، قطعا می تواند به توسعه‌ی موسیقی ایران زمین کمک کند.

    مجری برنامه در ادامه از دکتر علی غضنفری، شاعر نویسنده و مترجم، دعوت کرد تا به ایراد سخن بپردازد.

    غضنفری در ابتدای سخنانش گفت: گوته قانونی را کشف کرده است که می‌گوید هر قدر مخلوقات ناکامل باشند اجزای تشکیل دهنده‌ی آن مشابه هم‌اندو هر چه که مخلوقات و ارگانیسم ها به سوی تکامل رفته باشند به همان اندازه اجزای تشکیل دهنده‌ی آنها متفاوتند.در حالت اول سکون و در حالت دو رشد و بالندگی با وجود می آید.حافظ و گوته به دو دلیل پیوند عمیقی داشتند: یکی مبارزه با تزویر و تدلیس و دیگری زیبایی و موسیقی.

    وی در ادامه گفت: گوته معتقد است:با هنر می شود بدی های دنیا را کنار گذاشت. آن کس که موسیقی را دوست دارد انسانیت را دوست دارد و نهایتا خالق موسیقی در مسیر تکامل قرار می‌گیرد.

    مهیار شادروان یکی دیگر از سخنرانان بود که دلیل حضورش را ادای دین به استادش محسن کرامتی دانست و گفت: حس من نسبت به ایشان هنوز حس یک شاگرد به استادش است که با فرزانگی تمام علاوه بر آموزش ردیف سعی داشت فلسفه‌ی دانستن ردیف و یادگیری موسیقی را نیز آموزش بدهد. یکی از ویژگی های بارز ایشان حمایت از موسیقی بانوان بوده است که این آلبوم دلیل محکمی بر این ادعاست.

    • پایان بخش سخنرانان این مراسم سپیده قضات بود که ضمن تشکر از حمید اسفندیاری (ناشر) و سایر دست اندرکاران تولید آلبوم «فرزانگی» گفت: افتخار می کنم که به عنوان یک زن در عرصه‌ی هنر والای موسیقی توانسته ام گامی هرچند کوچک بردارم تا شاید بتوانم نماینده‌ی بخشی از جامعه‌ی بانوان ایرانی باشم که تا کنون تلاش های زیادی برای تکامل خودشان و سرزمینشان انجام داده اند.

    • سپیده قضات در پایان سخنانش آلبوم «فرزانگی» را به تمام زنان سرزمینش تقدیم کرد.

    • پایان بخش این مراسم اجرای موسیقی با هنرمندی مرتضی صنایعی (نی) سید ساجد رضوی (تنبک) و کامبیز عبدل زاده (آواز) بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=298864
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *