×
×

استقبال مردم از پاپ‌‌های جشنواره

  • کد نوشته: 29823
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۷ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • جشنواره موسیقی فجر در حالی در پایتخت در حال برپایی است که اجراهای پاپ در برج میلاد تنور این رویداد موسیقایی را داغ کرده و دیشب اجرای بابک جهانبخش نیز با اقبال رو به رو شد. به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت بابک جهانبخش در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شب گذشته ۲۶ بهمن ماه، ساعت […]

  • جشنواره موسیقی فجر در حالی در پایتخت در حال برپایی است که اجراهای پاپ در برج میلاد تنور این رویداد موسیقایی را داغ کرده و دیشب اجرای بابک جهانبخش نیز با اقبال رو به رو شد.
    به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت بابک جهانبخش در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شب گذشته ۲۶ بهمن ماه، ساعت ۲۲ در حالی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد که صدای اعتراض برخی مخاطبان از حدود پانزده دقیقه قبل و به دلیل تاخیر در آغاز برنامه شنیده می‌شد.
    یکی از دلایل تأخیر در آغاز کنسرت‌ها در این دو شب، تشکیل صف‌های طولانی در محوطه باز طبقه همکف برج میلاد برای کنترل بلیت و عبور مخاطبان از گیت‌ها است که ورود مخاطب به سالن را کند می‌کند. با توجه به حضور به موقع مخاطبان در سالن، به نظر می‌رسد ورودی‌های محدودشده سالن همایش‌ها از سوی مسئولان، باعث تأخیر در برگزاری کنسرت‌ها شده است.
    بالاخره انتظارها به سر رسید و گروه اجرایی کنسرت به روی صحنه‌ای آمدند که علاوه‌بر چیدمان سازها، با پودس‌هایی طراحی شده بود که با قرار گرفتن خواننده یا نوازنده روی آن روشن شده و نور مهتابی زیبایی به صحنه می‌بخشید.
    حین ورود نوازندگان به صحنه، فیلمی از جهانبخش به‌صورت بک پروجکشن پخش شد که حضور او را از پارکینگ برج میلاد تا ورود به اتاق گریم، نصب میکروفون و ورود به پشت صحنه نشان می‌داد. این‌گونه بود که جهانبخش هم‌زمان وارد صحنه شد و ترانه “به خودت باختمت” را از آلبوم “من و بارون” اجرا کرد. مخاطبان با هیجان و ابراز احساسات با این ترانه هم‌صدا خواندند و نوازندگی ساز بوزوک که ریشه‌ای یونانی دارد، توسط بهنام حکیم حس خاصی به آغاز این کنسرت بخشید.
    بعد از اجرای اولین ترانه، جهانبخش از نخستین حضورش در جشنواره موسیقی فجر ابراز خوشحالی و در ادامه ترانه‌های “باور کن” از آلبوم زندگی من، ای دل و ای کاش از آلبوم من و بارون را خواند. در اجرای ترانه “ای دل” یاشار خسروی نوازنده ساکسیفون سوپرانو گروه را همراهی کرد.
    آنچه در آهنگسازی این قطعات جلب توجه می‌کرد، قرارگیری اشعاری با مضامین فراق، خستگی، غم و اندوه بر روی ملودی‌هایی ریتمیک و اغلب شاد بود که محصولی غیرقابل قبول را به گوش می‌رساند. به نظر می‌رسد تلفیق شعر و موسیقی که دغدغه همیشگی بزرگان این هنر بوده همچنان موضوعات جدیدی را به چالش می‌کشد و این داستان همچنان ادامه دارد.
    قطعه بعدی “دوستت دارم” نام داشت که جهانبخش از این قطعه به عنوان تولدی دوباره در زندگی هنری‌اش یاد کرد. در اجرای این قطعه مخاطبان وی را همراهی کردند.
    ششمین ترانه “هذیون” و بعدی “بی تو می‌میرم” نام داشت که ساز کوبه‌ای کاخن در این ترانه نواخته شد. ترانه این قطعه را “یاها کاشانی” سروده بود که در جمع مخاطبان حضور داشت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
    جهانبخش در ادامه ترانه “همه دنیام” را اجرا کرد و با معرفی پدرام درخشانی سرپرست گروه موسیقی رومی به عنوان نوازنده سنتور در این قطعه مخاطبان خود را شگفت‌زده کرد. البته این نوازنده چندی پیش در کنسرت زمستانه جهانبخش با این گروه همکاری کرده بود.
    پس از اتمام این قطعه جهانبخش صحنه را ترک کرد و گروه قطعه‌ای بی‌کلام را با محوریت ساز سنتور اجرا کرد. در این قطعه تغییر ریتم از چهار چهارم به چهارمضراب و در ادامه به ضربی و سرانجام بازگشت به ریتم اولیه، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. درخشانی پس از حدود پانزده دقیقه اجرا صحنه را ترک کرد و بابک جهانبخش که حالا یک دست لباس دیگر پوشیده بود، در میان صدای یک‌دست مخاطبان که نامش را صدا می‌کردند به روی صحنه آمد. او ترانه “من و بارون” را از همین آلبوم خواند و از رضا صادقی یاد کرد که اولین بار این ترانه را با او خوانده بود.
    جهانبخش در ادامه میلاد سعدی نوازنده پرکاشن و رضا تاجبخش نوازنده پیانو، رهبر گروه و تنظیم کننده قطعات را معرفی کرد و سپس ترانه “تو رو دیدم” را اجرا کرد.
    قطعه دوازدهم “چی شده” از آلبومی به همین نام بود که معروفترین ترانه با صدای بابک جهانبخش است و ایلیار خسروی با تکنوازی درامز در این قطعه، مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت. جهانبخش در ادامه نیما رمضان و اشکان آبرون را به عنوان نوازنده گیتار الکتریک و کیبورد معرفی کرد و از بابک ریاحی پور به عنوان بهترین نوازنده گیتارباس کشور نام برد که تجربیاتش برای گروه‌های پاپ جایگاه ویژه‌ای دارد.
    ترانه پایانی “زندگی من” نام داشت و بعد از آن به درخواست مردم ترانه‌های “ای دل” و “دوستت دارم” دوباره اجرا شد.
    حاشیه:
    – جهانبخش در حین خوانندگی به کرات از کلمه مرسی برای تشکر از مخاطبانش استفاده کرد.
    – او سه بار از حضورش در جشنواره موسیقی فجر ابراز خوشحالی و از مسئولان تشکر کرد.
    – حضور کودکان در این کنسرت جالب توجه بود.
    – عکسبرداری و فیلمبرداری برخی تماشاگران از صحنه و به عنوان عکس یادگاری از همدیگر حین برگزاری کنسرت اعتراض تماشاگران و مسئولان سالن را به همراه داشت.
    https://musiceiranian.ir/?p=29823
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *