×
×

گزارش آریا

  • کد نوشته: 29626
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۴ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • فردا هنرمندان موسیقی نت‌های بیست‌وهشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر را اجرا می کند. به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، جشنواره امسال از بیست‌وپنجم بهمن فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا سی‌ام بهمن اجراهایی خواهد داشت و سرانجام روز اول اسفند با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد. این جشنواره در بخش‌های رقابتی، جنبی […]

  • فردا هنرمندان موسیقی نت‌های بیست‌وهشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر را اجرا می کند.
    به گزارش خبرنگار موسیقی آریا، جشنواره امسال از بیست‌وپنجم بهمن فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا سی‌ام بهمن اجراهایی خواهد داشت و سرانجام روز اول اسفند با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
    این جشنواره در بخش‌های رقابتی، جنبی (نسل دیگر، استعدادهای درخشان، بین‌الملل) و نمایش فیلم برگزار می‌شود و ۲۰ گروه در بخش جنبی، چهار گروه در بخش بین‌الملل، هشت گروه در بخش استعدادهای درخشان، هفت گروه در بخش نسل دیگر و ۲۴ گروه در بخش رقابتی روی صحنه خواهد رفت.
    اجراهای صحنه‌ای جشنواره امسال با اجرای یک گروه موسیقی نواحی آغاز می‌شود و گروه موسیقی بومی” لیان “به سرپرستی “محسن شریفیان “از بوشهر که چندی پیش در کشور یونان هم اجرای بسیار خوبی داشت، روز چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه  می باشد و دیگر گروه های موسیقی نواحی گروه موسیقی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری و گروه بومی قشقایی حاوا به سرپرستی پروین بهمنی از دیگر گروه‌های موسیقی نواحی حاضر در جشنواره هستند.
    همچنین در بخش جنبی، هنرمندان برجسته موسیقی ایرانی روی صحنه می‌روند و در این دوره از جشنواره شاهد حضور چهره‌های بنام موسیقی ایران همچون علیرضا مشایخی، محمد معتمدی و سامان احتشامی خواهیم بود.
    از بخش‌های جذاب این جشنواره اجرای خوانندگان مطرح موسیقی پاپ است که هر شب در برج میلاد روی صحنه می‌روند.
    احسان خواجه امیری، رضا یزدانی، بابک جهانبخش، بهنام صفوی،فرزاد فرزین، محمد علیزاده، سیروان خسروی، مازیار فلاحی و محسن یگانه با حضور در جشنواره موسیقی فجر از ۲۵ تا ۳۰ بهمن‌ماه در برج میلاد به روی صحنه خواهند رفت.
    نخستین اجرای صحنه‌ای موسیقی پاپ به “احسان خواجه امیری” تعلق گرفت تا مخاطبانش را چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در دو سانس مختلف ساعت‌‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در برج میلاد میزبانی کند.
    پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه رضا یزدانی ساعت ۱۸:۳۰ و بابک جهانبخش ساعت ۲۱:۳۰ اجرا خواهند داشت.
    “فرزاد فرزین” با اجرای ۲ سانس جمعه ۲۷ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در برج میلاد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
    شنبه ۲۸ بهمن‌ماه بهنام صفوی و محمد علیزاده در برج میلاد به روی صحنه خواهند رفت.
    همچنین سیروان خسروی و مازیار فلاحی یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در دو سانس مختلف در برج میلاد به روی صحنه می‌روند.
    محسن یگانه آخرین اجرای صحنه‌ای موسیقی پاپ بیست‌و هشتمین جشنواره موسیقی فجر را دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در دو سانس مختلف در برج میلاد به روی صحنه خواهد برد.
    در بخش بین الملل  امسال، به دلیل محدودیت‌های مالی امسال تنها چهار گروه خارجی در جشنواره اجرا خواهند داشت که در مقایسه با سال گذشته، کاهش محسوسی دارد.
    به گفته رامین صدیقی، مسئول بخش بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر یکی از آثار علیرضا مشایخی، آهنگساز ایرانی توسط رالس فان رات، پیانیست هلندی  طی دو روز پنج شنبه و جمعه در تالار رودکی به اجرا خواهد پرداخت.
    همچنین امسال گروه چندملیتی کوارتت تارکوفسکی که سه نوازنده فرانسوی و یک نوازنده آلمانی هستند یکشنبه (۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به صحنه خواهند رفت.
    از دیگر برنامه‌های بخش بین‌الملل می‌توان به تکنوازی کنترباس توسط “کارسیا فونس” از شمال اسپانیا، حضور یک تکنواز پیانو از هلند و اجرای گروه “آیرین از هند که دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در تالار وحدت و تالار رودکی  اشاره کرد.
    از همین‌رو قرار است؛ از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه تا ۳۰ بهمن ماه فیلم‌های ایرانی و خارجی با موضوع زندگی آهنگسازان  در خانه هنرمندان نمایش داده شود. همچنین یک فیلم ویژه با موضوع موسیقی آیینی در جهان اسلام روی پرده می‌رود.
    بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا یکم اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تهران  تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد میزبانان برنامه‌های جشنواره هستند؛ این جشنواره امسال علاوه بر تهران در شهرهای شیراز، یاسوج و گرگان هم برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=29626
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *