×
×

از سوی مدیر بخش روابط بین‌الملل کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو

  • کد نوشته: 29326
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  مارگاریتا کاراتینا، مدیر بخش روابط بین‌الملل کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو نشان این کنسرواتوار را به محمدرضادرویشی و حمیدرضااردلان اهدا کرد. محمدرضا درویشی درباره جزئیات و چگونگی دریافت این نشان به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: این موضوع به سمینار «آرکی‌تایپ‌های آوازی هند و اروپایی» برمی‌گردد که در اکتبر سال ۲۰۱۲ در مسکو برگزار […]

  •  مارگاریتا کاراتینا، مدیر بخش روابط بین‌الملل کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو نشان این کنسرواتوار را به محمدرضادرویشی و حمیدرضااردلان اهدا کرد.

    محمدرضا درویشی درباره جزئیات و چگونگی دریافت این نشان به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: این موضوع به سمینار «آرکی‌تایپ‌های آوازی هند و اروپایی» برمی‌گردد که در اکتبر سال ۲۰۱۲ در مسکو برگزار شده بود.

    این موسیقیدان ادامه داد: من و حمیدرضا اردلان هم به عنوان سخنران به این مراسم دعوت شدیم و در این راستا بنده «آوازهای عبدالقادر مراغی و ریشه‌های هند و اروپایی آن» را مورد بحث قرار دادم و آقای اردلان نیز در دو بخش به «بررسی ریشه‌های موسیقی هند و اروپایی در غرب ایران با مثال‌هایی از موسیقی کردی و لکی» و همچنین «پرده خوانی ایران و نسبت آن با نقالی و آوازهای ایران باستان» به ایراد سخنرانی پرداخت.

    به گزارش ایسنا، در این سمینار موسیقی‌شناسانی از کشورهای فرانسه‌، ویتنام‌، ژاپن‌، هندوستان‌، بلاروس، روسیه و …حضور داشتند.

    طبق اعلام برگزارکنندگان، این نشان به استادان باسابقه و برجسته کنسرواتوار چایکوفسکی اهدا می‌شود و برای نخستین بار است که به دو موسیقیدان خارجی اهدا شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=29326
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *