×
×

در گفت‌وگو با هنرآنلاین

  • کد نوشته: 29213
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  لوریس چکناواریان: اجرای اپرای˝دیدار نهایی شمس و مولانا˝ وابسته به پیداشدن سرمایه‌گذار است؛ هرچند احتمال اجرای این اپرا در ایران به خاطر کمبود پاره‌ای امکانات کم است. لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این پروژه ناتمام آهنگسازی گفت:این روزها درگیر یک پروژه بزرگ آهنگسازی هستم که خبر کامل آن را پس از پایان کار […]

  •  لوریس چکناواریان: اجرای اپرای˝دیدار نهایی شمس و مولانا˝ وابسته به پیداشدن سرمایه‌گذار است؛ هرچند احتمال اجرای این اپرا در ایران به خاطر کمبود پاره‌ای امکانات کم است.

    لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این پروژه ناتمام آهنگسازی گفت:این روزها درگیر یک پروژه بزرگ آهنگسازی هستم که خبر کامل آن را پس از پایان کار در صورتی که بتوانم تمامش کنم اعلام خواهم کرد.

    چکناواریان درباره آخرین اپرایش “دیدار شمس و مولانا” که آذر ماه امسال رونمایی شد، گفت: اپرای “شمس و مولانا” را به سفارش موسسه فرهنگی هنری اکو و بنیاد شمس تبریزی و مولانا نوشتم و کار را تمام کردم و با سرمایه گذاری برای اجرای این اپرا، حتما آن را اجرا خواهم کرد.

    چکناواریان آخرین اپرایش را با نام “دیدار نهایی شمس و مولانا” در آذر ماه امسال رونمایی کرد و اوایل بهمن ماه فرازهایی از این اپرا با ارکستر سمفونی به رهبری آرش امینی در تالار وحدت اجراشد.

    چکناواریان که رهبر ارکستر و آهنگساز شهیر ایرانی در جهان است، اپرای پردیس و پریسا، اپرای رستم و سهراب، باله‌ی سیمرغ، توکاتا و فوگ برای ارکستر زهی، کنسرتو پیانو، سمفونی پرسپولیس و… را نوشته و علاقه ویژه‌ای به موسیقی ایرانی دارد.

    چکناوریان تاکنون رهبری ارکسترهای مطرح دنیا از جمله ارکسترسمفونیک لندن، ارکستر فلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک ارمنستان، مکزیک و… را برعهده داشته است. تدریس در هنرستان عالی موسیقی تهران، کالج کنکوردیا، دانشگاه مینه‌سوتا و چند دانشگاه دیگر از دیگر فعالیت‌های آموزشی و هنری اوست.

    او همچنین آثاری همچون اپرای رستم و سهراب، لیلی و مجنون، سمفونی عشق و امید را اجرا کرده است.

    در اجرای اپرای «دیدار شمس و مولانا» بخش‌هایی از این اُپرا با همراهی اُرکستر سمفونیک به رهبری آرش امینی و با همراهی گروه کر هم‌سرایان به سرپرستی رازمیک اوهانیان به روی صحنه رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=29213
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *