×
×

به گزارش هنرآنلاین

  • کد نوشته: 29211
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • علی اکبر مرادی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از کنسرت پژوهشی تنبور که شهریورماه در کرمانشاه برگزار شد، قرار است در تهران،آمل ،اصفهان ،شیراز،ایلام و همدان نیز این کنسرت های پژوهشی تنبور برگزار خواهد شد. مرادی گفت:در این کنسرتهای پژوهشی تنبور که حدود ۳ ساعت به طول می انجامد ، ضمن […]

  • علی اکبر مرادی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از کنسرت پژوهشی تنبور که شهریورماه در کرمانشاه برگزار شد، قرار است در تهران،آمل ،اصفهان ،شیراز،ایلام و همدان نیز این کنسرت های پژوهشی تنبور برگزار خواهد شد.
    مرادی گفت:در این کنسرتهای پژوهشی تنبور که حدود ۳ ساعت به طول می انجامد ، ضمن اجرای قطعات ،به معرفی این ساز باستانی می پردازم و مباحثی پیرامون شباهت های تنبور با موسیقی ایرانی ،دوره های قدیم موسیقایی ،نقش آیین یارستان در شناخت تنبور و شیوه های درست نوازی تنبور را واکاوی خواهم کرد.

    استاد علی اکبر مرادی ،۲۵ بهمن ماه ، نشست پژوهشی مشتمل بر سخنرانی و اجرای زنده ساز تنبور را به همت خانه موسیقی در ساعت ۱۸ و در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می کند.

    علی‌اکبر مرادی نوازنده و مدرس پیشکسوت تنبور است که از شش‌سالگی نواختن این ساز را آغاز کرد و نزد استادان برجسته تنبور چون سیدولی حسینی، سیدمحمد علوی و دیگر استادان بنام این ساز در کرمانشاه به تکمیل هنر پرداخت و در سن ۳۰سالگی نواختن تمامی ۷۲ مقام موسیقی مقامی کرمانشاه را با تنبور آموخت.

    مرادی در طول فعالیت‌های هنری خود موفق به دریافت جوایز مهمی از جشنواره‌های مختلف شده و آثار زیادی را در کارنامه خود دارد.
    فروش بلیت‌های این کنسرت پژوهشی از تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه در مراکز آوای خانه (۶۶۵۷۶۲۲۳) و بتهوون (۸۸۳۱۳۸۶۸) آغاز می‌شود.
    قبلا کنسرت پژوهشی ساز و آواز ایرانی با اجرای حسین علیشاپور و مهدی رستمی و همچنین کنسرت پژوهشی موسیقی آوازی با اجرای علی جهاندار و شهرام میرجلالی اجرا شده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=29211
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *