×
×

با اجرای قطعاتی از بتهوون و اسکریابین،

  • کد نوشته: 29183
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۵ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  کنسرتو پیانوی شماره ۴ بتهوون، با اجرای پیانوی «چکاوک شکاری» – هنرمند جوان ایرانی – در سالن اصلی کنسرواتوار موسیقی فلورانس نواخته شد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، سالن اصلی کنسرواتوار موسیقی فلورانس در حالی برای اجرای کنسرتو پیانوی شماره ۴ در سل ماژور، اپوس ۵۸ از بتهوون آماده می‌شد که دو […]

  •  کنسرتو پیانوی شماره ۴ بتهوون، با اجرای پیانوی «چکاوک شکاری» – هنرمند جوان ایرانی – در سالن اصلی کنسرواتوار موسیقی فلورانس نواخته شد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، سالن اصلی کنسرواتوار موسیقی فلورانس در حالی برای اجرای کنسرتو پیانوی شماره ۴ در سل ماژور، اپوس ۵۸ از بتهوون آماده می‌شد که دو سالن پایینی و بالایی محل این اجرا مملو از جمعیتی متشکل از ملل آسیایی، آمریکایی ، اروپایی و آفریقایی بود.

    ۳۸ نوازنده در جایگاه‌های تعیین شده بر سن قرار گرفتند و با تشویق حاضران، پا ئولو پونزیانو چیاردی – رهبر ارکستر – بر صحنه حاضر شد و اجرا با همراهی پیانوی «چکاوک شکاری» پیانیست ۲۴ ساله ایرانی آغاز شد.

    این پیانیست جوان ایرانی در این اجرا شاید یکی از دشوارترین کنسرتو پیانوهای بتهوون را برای حاضران نواخت، به طوریکه طی سی و پنج دقیقه اجرای این کنسرتو، وقایع روزگاران آشفته و بحرانی جهان کنونی از یاد حاضران رفت و روحی مشترک بر سالن حکمفرما شد؛ روحی مشترک و متأثر از پیام صلح و عشق و برادری که در این قطعه نهفته بود؛ پیامی که نوازندگان ،حامل آن بودند.

    اما این کنسرتو پایانی دیگر هم داشت به طوریکه با اشتیاق حاضران برای حضور دوباره چکاوک شکاری ، او این بار قطعه‌ای از «الکساندر اسکریابین»، نوازنده و آهنگساز پیانوی روسی را نواخت.

    این قطعه که تنها برای دست چپ ساخته و پرداخته شده، یکی از زیباترین قطعه‌های پیانویی است و باز هم با استقبال تماشاگران رو به رو شد.

    به گزارش ایسنا، چکاوک شکاری – هنرمند جوان ۲۴ ساله ایرانی- که دانشجوی رشته نوازندگی پیانو و آهنگسازی در کنسرواتوار فلورانس ایتالیاست، پس از شرکت در آزمونی بزرگ در تاریخ چهارم سپتامبر ۲۰۱۲ (۱۴ شهریور ماه سال جاری) از میان بیش از ۳۰ شرکت کننده در آزمون کنسرواتوار فلورانس به عنوان برگزیده معرفی شده بود تا کنسرتوی پیانوی شماره چهار بتهوون را به همراه ارکستر کنسرواتوار فلورانس و به رهبری paolo ponziano ciardi به اجرا درآورد.

    شکاری برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی در مسابقه بزرگ Premio Italia Olimpo Pianistico و در میان بیش از چهل شرکت کننده پیانو از کشورهایی مانند روسیه، اوکراین، اسپانیا، قزاقستان و ایتالیا به رتبه نخست این رقابت مهم دست یافته بود.

    او همان سال از سوی مجلس سنای ایتالیا و مجلس پارلمان ایتالیا به اخذ مدال افتخار از وزارت جوانان ایتالیا و شهرداری لپورانو(محل برگزاری مسابقه) نائل شده بود و لوح، تندیس افتخار، دیپلم و جایزه مخصوص هیأت ژوری منتقدان را همراه با تعهد به اجرای کنسرت‌های متعدد در شهرهای مختلف ایتالیا کسب کرده بود و این بار مجددا در مسابقه‌ای دیگر در ایتالیا به پیروزی دیگری دست یافته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=29183
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *