×
×

مزایای سمعک دیجیتال برای افراد کم شنوا /رپرتاژ آگهی

  • کد نوشته: 291715
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • برای بسیاری از افراد انتخاب بین سمعک‌های آنالوگ قدیمی و سمعک دیجیتال کار مشکلی است و به همین منظور شاید بهترین راه مشورت با یک متخصص شنوایی ‌سنجی باشد و در کنار آن بالا بردن اطلاعات در زمینه تفاوت‌های انواع دیجیتال و آنالوگ می‌تواند در انتخاب سمعک مناسب راهگشا باشد.

    مزایای سمعک دیجیتال برای افراد کم شنوا  /رپرتاژ آگهی
  • برای بسیاری از افراد انتخاب بین سمعک‌های آنالوگ قدیمی و سمعک دیجیتال کار مشکلی است و به همین منظور شاید بهترین راه مشورت با یک متخصص شنوایی ‌سنجی باشد و در کنار آن بالا بردن اطلاعات در زمینه تفاوت‌های انواع دیجیتال و آنالوگ می‌تواند در انتخاب سمعک مناسب راهگشا باشد.

    دلیل محبوبیت سمعک دیجیتال در میان بیمارن و کلینیک‌های شنوایی ‌سنجی
    با وجود اینکه زمان اندکی از عرضه انواع دیجیتال سمعک به بازار نمی‌گذرد اما به خوبی جای خود را در میان بیماران و نیز میان مراکز شنوایی‌ سنجی و متخصصان باز کرده‌اند و دلیل آن هم قابلیت‌ها و مزایای این نوع سمعک در مقایسه با نسل قبل از خود است.

    سمعک‌های دیجیتال درست مانند یک کامپیوتر عمل می‌کنند. کامپیوتر داده‌های ورودی را پردازش کرده و در نهایت خروجی دلخواه و مورد نظر ما را ارائه می‌دهد و این دقیقا همان کاری است که سمعک دیجیتال با امواج صوتی محیط اطراف انجام می‌دهد. این نوع سمعک امواج صوتی را دریافت کرده، آن‌ها را پردازش و تفکیک و تقویت می‌کند و در نهایت امواج صوتی مورد نظر ما را با کیفیتی خوب ارائه می‌دهد.

    مزایای سمعک‌های دیجیتال
    سمعک دیجیتال می‌تواند برخی فرکانس‌های صوتی و الگوهای صدا را تقویت و تشدید کرده و برخی را حذف کند و حتی قابلیت تغییر صداهای و اصوات را دارا است به نحوی که این صداها در رنج و رسته‌های راحت‌تری قرار بگیرند. علاوه بر این سمعک دیجیتال قابلیت ارتباط با کامپیوتر، تلفن و بسیاری از دستگاه‌های دیگر را نیز دارا است.

    سایر مزایای انواع سمعک دیجیتال عبارتند از:

    • دارا بودن حالت‌ها و تنظیمات مختلف صدا برای محیط‌ها، فضاها و شرایط متفاوت
    • امکان اتصال به سایر دستگاه‌های دیجیتال نظیر تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و غیره. ساده‌ترین روش برای اتصال به این دستگاه‌ها استفاده از کابل مخصوصی است که توسط آن می‌توان سمعک را به این دستگاه‌ها متصل کرد. علاوه بر این می‌توان برای اتصال از سیستم وایرلس یا بی‌سیم و بدون نیاز به هیچ کابلی بهره برد. بیشتری کاربرد این قابلیت اتصال به تلفن همراه است. بدین ترتیب می‌توانید مکالمه تلفنی خود را مستقیما از طریق سمعک بشنوید. امکان گوش کردن صدای تلویزیون، صدای موسیقی یا دیگر وسایل الکترونیکی و دیجیتالی از طریق این سمعک‌های از دیگر قابلیت‌های بی مانند این نوع به شمار می‌آید.
    • قابلیت تطبیق با نیازهای خاص شنوایی فرد
    • احتمال خراب شدن و داشتن صداهای پشت زمینه مانند سوت کشیدن یا صدای پیچیدن باد در این نوع سمعک‌ها خیلی کمتر است
    • در مقایسه با انواع آنالوگ کوچکتر بوده و سبک‌تر هستند و این یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت این سمعک میان افراد و کلینیک‌های شنوایی‌ سنجی می‌شود.
    • مرتبا در حال مانیتور و رصد محیط اطراف است تا بتواند به صورت اتوماتیک بهترین کیفیت صدا را مشخص کند.
    • دارا بودن برنامه‌های ویژه گوش کردن به موسیقی: موسیقی و امواج صوتی آن با صداهای عادی موجود در محیط و صدای صحبت کردن تفاوت زیادی دارد. سمعک‌های آنالوگ و برخی از نسل‌های اولیه سمعک دیجیتال فاقد برنامه ویژه‌ای برای موسیقی هستند و با صدای موسیقی نیز همانند دیگر صداهای موجود در محیط برخورد می‌کنند. اما نسل جدید سمعک‌های دیجیتال – همانند سمعک Muse iQ- دارای برنامه‌نویسی‌های خاصی هستند که قابلیت تشخیص و تمیز موسیقی از سایر صداهای محیط را دارا می‌باشد و در نتیجه نوع برخورد و تقویت این امواج صوتی با سایر اصوات تفاوت دارد. برای اینکه تجربه گوش فرا دادن به موسیقی را بتوانید تمام و ‌هایی بروید کمال احساس کنید بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای برنامه خاصی برای این موضوع هستند و دارای حافظه جانبی می‌باشند.

    علاوه بر موارد ذکر شده، مزایای بسیار دیگری می‌توان برای سمعک دیجیتال برشمرد که شاید بهتر باشد خود پس از استفاده از آن به صورت عینی و ملموس تجربه کنید.

    انتخاب بین سمعک دیجیتال و آنالوگ
    اگر درباره انتخاب سمعک دچار مشکل شده‌اید و نمی‌دانید که کدامیک از انواع سمعک برای شما مناسب‌تر است بهتر است از متخصص شنوایی ‌سنجی (ادیولوژی) کمک بگیرید. مسلما یک فرد متخصص در این زمینه به راحتی می‌تواند با در نظر گرفتن نیازهای شنوایی شما بهترین گزینه را پیشنهاد بدهد.

    بنابراین اگر برای اولین بار قصد خرید سمعک را دارید یا قصد تعویض سمعک قدیمی خود را دارید، قبل از هر چیز باید به یک کلینیک اودیولوژی مراجعه کرده و با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

    ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
    این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

    https://musiceiranian.ir/?p=291715
       
    برچسب ها مزایای سمعک

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *